Rasorblade
Ny medlem
Japp det blev 07an
Har en Power Commander som du kan få köpa billigt.
Japp det blev 07an
Har en Power Commander som du kan få köpa billigt.![]()
Ok, vad är billigt ??![]()
Om jag inte minns fel så är det mellan 07 till 11 det är samma.. sedan -12 blev den RNär hände olika saker på superduken? Var det samma hoj typ mellan 2007 och 2012?
Är intresserad av den här. http://www.blocket.se/jamtland/KTM_superduke_990_52321063.htm?ca=21&w=3
Någon som har någon info om den/känner ägaren?
Om jag inte minns fel så är det mellan 07 till 11 det är samma.. sedan -12 blev den R
Så det är ingen idé att lägga till pengar och köpa en av nyare modell?
Om jag inte minns fel så är det mellan 07 till 11 det är samma.. sedan -12 blev den R
2007-2011 finns som både R och vanlig. 2012 byttes fälgarna och enkelsitsen försvann tilsammans med ett tiotal hk.
2010-2011 är R-modellen med mest hk och de enda åren med den snygga svartvita färgsättningen, inte att förväxla med den vanliga modellens svart-vita färgsättning under tidigare år.
Det finns säkert andra skillnader också, som abs f r o m 2012 men detta var det viktigaste enligt mig.
När hände olika saker på superduken? Var det samma hoj typ mellan 2007 och 2012?
Är intresserad av den här. http://www.blocket.se/jamtland/KTM_superduke_990_52321063.htm?ca=21&w=3
Någon som har någon info om den/känner ägaren?
Så då är det som jag gissa att det i stort sätt inte spelar någon roll vilken årsmodell mellan 07 och 11 man väljer utan bör mer gå på hur den är skött?
Tycker det är lite intressant då att 07orna ligger runt 60k och 11orna runt 85k..
Den där är ju väldigt rimligt prissatt, till skillnad mot många andra som ligger ute nu. Hade det inte varit på tok för långt att åka hade jag gärna kollat närmare på den.
Fast en -07 är ju alltid 4 år äldre än en -11 oavsett hur lite det skiljer dem åt rent tekniskt. Hade de legat lika i pris hade det nog varit smått omöjligt att bli av med de äldre årsmodellerna.
En sak jag märkt dock är att många säljare verkar tycka att det inte spelar någon större roll när hojen tillverkades, och följaktligen lägger de ut sin -08a som en -10a för att den reggades första gången då.
Ursäkta om jag avbryter mitt i diskussionen.. Bara flika in att biltemas batterier inte hänger med någe vidare på våra twin motorer. Tänkte om det är fler en jag som har lite start bekymmer och vill spara några kronor på ett nytt batteri. Biltema är bra till mycket, dock inte till att snurra igång arga twinnar
Jocke, jag köpte hojen som står bredvid din i butikenR:en -08 med leovince
Jocke, jag köpte hojen som står bredvid din i butikenR:en -08 med leovince
Nu får ni gå med i KTM Club Scandinavia (gratis)!!
Vi har vår bandag den 27 maj på Gelleråsen! 500:- för medlemmar..![]()
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |