Jocke0314
Ny medlem
Ta bort SASen så blir det bättre!
Idiot förklara mig gärna men vad är SASen för något??
Ta bort SASen så blir det bättre!
Allt går med vilja våld å vaselin...
Det e bara å trycka i bulten snett å skruva.. det e ju gummibussningar i hålet..
SAS-ventil som återför avgaserna till motorn för att förbrännas igen..
Sök på SAS removal
Ja, om det ändå hade varit så enkelt. Jag får inte ens ner tanken så pass att jag ser gängorna. Men klart det går, behövde mest skriva av mig igår och tänkte att någon kanske hade en magisk lösning så jag slapp vålda dit den.
Går i köpartankar på en Superduke men har en avgörande fråga som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med..
Hur är den att åka två på?
Jag och frun försöker göra en del "resor" (inga längre, men upp mot 70-80 mil på den dag i alla fall) och i år blir inget undantag, så frågan i sig är rätt avgörande för ett eventuellt köp.
Jag och frun försöker göra en del "resor" (inga längre, men upp mot 70-80 mil på den dag i alla fall)
Några 80 mil har jag då aldrig åkt på en dag, iofs inte på någon motorcykel men jag skulle inte tro att man är allt för fräsch efter en sådan sträcka på en Superduke faktiskt. Tycker den är helt okej att åka längre på trots avsaknad av kåpor, att man sitter upprätt bidrar nog till det. Men då pratar jag 20-30 mil eller något i den stilen.
Fungerar att skjutsa på, men 80 mil skulle jag aldrig ge mig in på. Vet ej vad du kört innan, men om du kört något åt sporthojshållet så kommer du säkert uppleva Superduken som okej att pendla på, finns ju en ruta att köpa till för en femhundring. (nu pratar jag farter upp till 135 ungefär)
Nu märks det att du är en norrlänning. "Inget längre. Bara 70-80 mil på en dag"
Så då var premiären med nya hojen avklarad
Och nu har jag en fråga till er som åkte superduke ett tag, min gas har ett rejält spel och jag uppfattar den som väldigt känslig då det inte känns som det finns någon form av "motstånd" i rullen... Lite svårt att förklara men om ni känner igen det och vet hur det ska vara är jag tacksam fö svar, jag frågade säljaren och han sa att man skulle ha ett spel på gasen pga att insprutningen kändes mindre hetsig då, stämmer det ?
Jag uppfattade liksom hela gasen som väldigt okänslig och för lätt i själva rullen.
Tacksam för tips från er som har koll på denna modell
Ja jag kommer ju ifrån en sporthoj så förmodligen så kommer en hoj med mer upprätt körställning upplevas som långt bättre att pendla och "vardagsåka" på. Den där lilla rutan verkar vara guld värd av vad jag läst på diverse forum, så en sådan blir det direkt (om det inte redan finns).
Haha, ja men vad är väl 80 mil egentligen?!
Bränner man av en vända till Örebro och tillbaka så har man redan bräckt 80 mil....
Mina erfarenheter är att den var så otroligt ful att den åkte av efter att jag provat den en dag, körde till normandie förra året led inget av fartvinden med den vanliga rutan.Är det någon här som har kört med KTMs Touringruta och kan delge sig lite erfarenheter?
Jag inga problem med fartvinden just nu. Men kan ju bli lite längre turer i sommar och då kanske man tröttnar?
Så då var premiären med nya hojen avklarad
Och nu har jag en fråga till er som åkte superduke ett tag, min gas har ett rejält spel och jag uppfattar den som väldigt känslig då det inte känns som det finns någon form av "motstånd" i rullen... Lite svårt att förklara men om ni känner igen det och vet hur det ska vara är jag tacksam fö svar, jag frågade säljaren och han sa att man skulle ha ett spel på gasen pga att insprutningen kändes mindre hetsig då, stämmer det ?
Jag uppfattade liksom hela gasen som väldigt okänslig och för lätt i själva rullen.
Tacksam för tips från er som har koll på denna modell
Du kan stänga av SAS och Lambda i TuneEcuOk, beslutat mig för att rycka SAS'en och installera öppet luftfilter. Jag vill ju gärna göra det NU... för våren är snart här. Finns det några svenska återförsäljare av plattorna plus motståndet, eller vart är det billigast och bäst att beställa ifrån??
En till fråga, är det bara att mappa om sedan? Spelar det någon roll om man gör det med TuneECU eller hos en KTM-handlare?
Du kan stänga av SAS och Lambda i TuneEcu
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |