Superduke-tråden

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha
Jaha, varför håller folk på att ta bort sasen etc då? Är det bara för att få plats med annan luftburk?

?
Om man mappar om och mäter lambda så påverkar SAS värdena.
Ser snyggare ut utan slangar
Folk plockar av butterfly spjäll också, varför? du kan sätta dem 100% öppet i mjukvaran.
Alltså om man stänger av SAS och Lambda så behöver man inte hålla på med motstånd och sådant Dynojet skit.

Kontrollera så dina avgasrör är täta i skarven till slutburkarna, sådant påverkar avgasknallar

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
2007 Yamaha R6
Om man mappar om och mäter lambda så påverkar SAS värdena.
Ser snyggare ut utan slangar
Folk plockar av butterfly spjäll också, varför? du kan sätta dem 100% öppet i mjukvaran.
Alltså om man stänger av SAS och Lambda så behöver man inte hålla på med motstånd och sådant Dynojet skit.

Kontrollera så dina avgasrör är täta i skarven till slutburkarna, sådant påverkar avgasknallar

Ok, tack. Finns det ngn i Sverige som säljer ecu kablarna?

Dovve

Medlem
Gick med
1 May 2007
Hoj
2017, Kawasaki Z900 Performance
Om någon vill köpa en fin 07a med 1800 mil på mätaren så skicka ett PM. Har tyvärr en till salu:(

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
2007 Yamaha R6
Konstiga frågor kanske, men jag tänkte göra lite service nu inför våren. Och jag är väl inget meksnille direkt när det gäller hojar.

*byta glykol och spola ur systemet? Några konstigheter eller bara tappa ur och spola rent med trädgårdsslangen? Behöver man någon speciell glykol, eller går det bra med vilket blå glykol som helst?

*Byta gaffelolja? Inga packboxar läker, men kan man bara tappa ur oljan som är i och fylla på ny?

Manne990

Gick med
4 Feb 2008
Hoj
R1
*byta glykol och spola ur systemet? Några konstigheter eller bara tappa ur och spola rent med trädgårdsslangen? Behöver man någon speciell glykol, eller går det bra med vilket blå glykol som...

Googla reda på en "repair manual"! Luftningen kan vara lite komplicerad. På RC8an ska framhjulet upp 50 cm högre än bakhjulet och tre luftningsskruvar lossas. Men allt detta bör stå i manualen.

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
2007 Yamaha R6
Googla reda på en "repair manual"! Luftningen kan vara lite komplicerad. På RC8an ska framhjulet upp 50 cm högre än bakhjulet och tre luftningsskruvar lossas. Men allt detta bör stå i manualen.

Såklart man måste göra ngt special med KTM. Det är det enda jag inte gillar med hojen... Allt är lite mer omständigt tex oljebyte.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Såklart man måste göra ngt special med KTM. Det är det enda jag inte gillar med hojen... Allt är lite mer omständigt tex oljebyte.

Jag har två SASplattor som du kan få köpa för 120:- ink. frakt.
Den ena är Svartlackad med KTM logga och den andra är rostfritt stål med logga. Den på den främre cylindern kommer inte synas så du väljer vilken du vill sätta vart.. :rolleyes:

Pönan

Medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Drömhojen
Nu får jag ställa in mig i ledet här med! Inhandlade igår superduken som stod på bike :) En 08a och det enda tillbehör som satt på enligt annonsen var acra rör. Satt dock på stötdämpare och pc :) Skall ännu lyfta på tanken och kolla om det sitter annat luftfilter med!

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
2007 Yamaha R6
Nu får jag ställa in mig i ledet här med! Inhandlade igår superduken som stod på bike :) En 08a och det enda tillbehör som satt på enligt annonsen var acra rör. Satt dock på stötdämpare och pc :) Skall ännu lyfta på tanken och kolla om det sitter annat luftfilter med!

Grattis! Kör snyggt i sommar ;)

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
2007 Yamaha R6
Tackar! Det kommer jag ;-)

Går det att besiktiga med acra slipon och db killers eller låter det för vackert för besiktningsmannen? Och hur är det på bana?

Jag besiktade med Leo vince i somras, dom sa inget. Men det var en ung besiktningsman... Åkte glidare själv. Samma sak med bana, jag åker med insatser utan problem.

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory

Bike i Trollhättan? Såg en orange som stod där för ett par veckor sen. Vad fick du ge?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024