Superduke-tråden

bortkastadtid

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2014
Hoj
2006 KTM Superduke
var ute på en 6 mils runda idag. Sista 2 milen när jag var på väg hem började FI lampan blinka ibland och både varvräknare och hastighetsmätare levde sitt eget lilla liv. låg jag i 70 visade den allt från 70 till 299km/h. När jag kom hem fick den vila lite men vid en senare test runda hände det igen, till och från. Nån som har några ideer?
I övrigt går den som den ska

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
var ute på en 6 mils runda idag. Sista 2 milen när jag var på väg hem började FI lampan blinka ibland och både varvräknare och hastighetsmätare levde sitt eget lilla liv. låg jag i 70 visade den allt från 70 till 299km/h. När jag kom hem fick den vila lite men vid en senare test runda hände det igen, till och från. Nån som har några ideer?

Mät spänningen på batteriet, verkar som att det kan ge en mängd fel även under körning..

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Är det nytt så ska det nog inte vara något problem. Jag har bara läst mig till att om batteriet är slött så kan det påverka hojen även när den är igång. Vet inte varför, men det kanske någon annan kan förklara?

Känns ju strömrelaterat i alla fall..

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Försök kolla hur FI-lampan blinkar.. hur många snabba vs. långsamma.
http://i800.photobucket.com/albums/yy282/jmann_au/blink1.jpg
http://i800.photobucket.com/albums/yy282/jmann_au/blink2.jpg

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Svår fråga (som jag kommer kunna svara på själv i framtiden)

Vad borde en Superduke -07 med följande leverera på bakhjulet?

Akrapovic slip-on
Akra-mapp
BMC-filter
Trattar från RC8
SAS bortplockad
Övre spjäll bortplockat

Min 06:a med exakt samma spec gav 113hk på slangen :banana

bortkastadtid

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2014
Hoj
2006 KTM Superduke

Tackar
Var ute och körde nyss. Efter ca bara 2 km börja lampan blinka. När den hade blinkat så misstände den en gång. Men helt omöjligt att se hur den blinkar, vad som är korta och långa blink, när har han slutat blinka och när börjar han om. Kan jag inte framkalla dessa blink med bara tändingen på? Googlade lite innan och hittade något om nått diagnosverktyg för att läsa av felkoder. Hatar maktlösheten när dessa förbannade lampor tänds både på bilar och hojar. Måste lösa det, besiktning om en vecka.

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Beställde ett set med Snakeskin idag, hoppas på leverans innan helgen :)

Dessutom ska jag hämta ut lite småprylar nu som, i mitt tycke, höjer utseendet - återkommer med resultat!

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
2007 Yamaha R6
Tackar
Var ute och körde nyss. Efter ca bara 2 km börja lampan blinka. När den hade blinkat så misstände den en gång. Men helt omöjligt att se hur den blinkar, vad som är korta och långa blink, när har han slutat blinka och när börjar han om. Kan jag inte framkalla dessa blink med bara tändingen på? Googlade lite innan och hittade något om nått diagnosverktyg för att läsa av felkoder. Hatar maktlösheten när dessa förbannade lampor tänds både på bilar och hojar. Måste lösa det, besiktning om en vecka.

Du har ingen kabel så du kan läsa av felkoder i tuneecu? Vart bor du, du kan få låna min om du är i närheten av Sundsvall.

bortkastadtid

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2014
Hoj
2006 KTM Superduke
http://www.lonelec.co.uk/index.php?main_page=product_info&products_id=46 Misstänker att det är denna jag ska ha?

Funderar på om det är nått glapp i elektroniken nånstans eftersom när FI-lampan börjar blinka så ballar hastighetsmätare och varvräknare ur fullständigt. Lackade om lyskåpan nu i vintras kanske nått glapp där? och så byte jag startmekanismen förra veckan och då hade jag bort kåpan på vänstersidan på motorn och där går ner nån kabel i den. Bytt batteriet för inte så länge sedan. Retar mig att det bara är ibland

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
2007 Yamaha R6
http://www.lonelec.co.uk/index.php?main_page=product_info&products_id=46 Misstänker att det är denna jag ska ha?

Funderar på om det är nått glapp i elektroniken nånstans eftersom när FI-lampan börjar blinka så ballar hastighetsmätare och varvräknare ur fullständigt. Lackade om lyskåpan nu i vintras kanske nått glapp där? och så byte jag startmekanismen förra veckan och då hade jag bort kåpan på vänstersidan på motorn och där går ner nån kabel i den. Bytt batteriet för inte så länge sedan. Retar mig att det bara är ibland

Japp det är den kabeln.

Det är jobbigt med skumma elfel. Händer det bara då du kör eller även om du låter hojen stå på tomgång/varvar upp?

Jag kan noll om el, så jag kan inte hjälpa dig där med felsökning.

bortkastadtid

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2014
Hoj
2006 KTM Superduke
Japp det är den kabeln.

Det är jobbigt med skumma elfel. Händer det bara då du kör eller även om du låter hojen stå på tomgång/varvar upp?

Jag kan noll om el, så jag kan inte hjälpa dig där med felsökning.

Felet har hitills bara hänt under körning. Tackar alla för hjälpen so far. Tar emot alla tips. Ska beställa kabel på engång och hoppas jag hinner få den snabbt som rackarns

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Du!

Kolla så att kablarna till batteriet sitter som dom ska! Min förra hoj gjorde ungefär som din och få var pluspolen lös.

Långskott, men kom på det ikväll när jag pysslade om hertigen :)

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
image.jpg
image.jpg

Bland annat dessa åkte på ikväll :)
Börjar bli riktigt trevligt stuk på den nu!
Hoppas på att få Snakeskin imorgon.

bortkastadtid

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2014
Hoj
2006 KTM Superduke
Du!

Kolla så att kablarna till batteriet sitter som dom ska! Min förra hoj gjorde ungefär som din och få var pluspolen lös.

Långskott, men kom på det ikväll när jag pysslade om hertigen :)

DU!!!

Jag har kollat så kablarna på batteriet sitter som dom ska. Det gör dom inte! Vet du vad? det var plus polen som satt riktigt löst:rock Skulle nämligen starta hojen och då var den sten död. Puttade till på batteri kåpan och så fanns det ström igen. Inte provkört ännu men det måste ju varit detta som är problemet. Förmodligen vibrerat upp.

Ett långskott som tog rakt upp i krysset:Bugar

Nu blir det fortsätta att övningsköra. Riskutbildningarna på Onsdag och uppskrivning nästa Måndag=)
Tusen tack grabbar

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
DU!!!

Jag har kollat så kablarna på batteriet sitter som dom ska. Det gör dom inte! Vet du vad? det var plus polen som satt riktigt löst:rock Skulle nämligen starta hojen och då var den sten död. Puttade till på batteri kåpan och så fanns det ström igen. Inte provkört ännu men det måste ju varit detta som är problemet. Förmodligen vibrerat upp.

Ett långskott som tog rakt upp i krysset:Bugar

Nu blir det fortsätta att övningsköra. Riskutbildningarna på Onsdag och uppskrivning nästa Måndag=)
Tusen tack grabbar

Garanterat det som var felet :)
Härligt, lycka till nu och kör så det ryker!

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!