Superduke-tråden

goma

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2013
Hoj
Triumph Tiger XC, Suzuki GSXR 750, 1953 Monark Blue Arrow, Tuono V4R
styre .jpg
Bytte till ett helt plant styre, ingen uppsvep alls men lite bakåtvinklat. Kapade till något smalare än original. Resultat 6cm lägre och mycket bra körställning. Fick dra om gasvajrar.
Tror styret heter LSL Dragbar. View attachment 402877

Här kommer en bild på styret, det är LSL Dragbar från NCCR Northern Classic Custom
Kan helt klart rekommendera det då man kommer undan fartvinden klart bättre utan att det blir jobbigt i stan.
Utan att justera styrstopp blir det trångt för tummarna mellan styre och tank men det är ju justerbara styrstopp på våra hojar:rock

Sampppaa

Medlem
Gick med
4 Mar 2012
Hoj
Superduke - 09
Hur ofta laddar ni era batterier? Jag laddade mitt fullt med en c-tek i lördags och nu ikväll när jag skulle ut en sväng orkade den inte dra runt ett varv ens. :gnissla Har inte haft igång den sedan jag laddade. Ska det faktiskt vara så att hojen inte kan stå tre dagar utan att man har laddaren på eller är det bara mitt batteri som är kasst?

bortkastadtid

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2014
Hoj
2006 KTM Superduke
Hur ofta laddar ni era batterier? Jag laddade mitt fullt med en c-tek i lördags och nu ikväll när jag skulle ut en sväng orkade den inte dra runt ett varv ens. :gnissla Har inte haft igång den sedan jag laddade. Ska det faktiskt vara så att hojen inte kan stå tre dagar utan att man har laddaren på eller är det bara mitt batteri som är kasst?

ditt batteri är slut. Eller drar det tjuvström nånstans? köp orginal batteri, superduken kräver sin ström. Jag köpte härifrån billigt och riktigt jäkla snabba med leveransen
http://www.mdsbattery.co.uk/shop/pr...entName=Motorcycle+Batteries&departmentID=155

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
2007 Yamaha R6
Jag har hört att vissa har kommenterar angående kvalitén på KTM's maskiner. Men jag har aldrig hört något om att en motor på en SD har rasat eller gått sönder, är det någon som har det?

Hur långt har era hojar gått? Min har gått snart 1800 och jag har aldrig haft några problem, bara servat som vanligt och bytt slitdelar.

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
2007 Yamaha R6
Fan vad bra! Tyvärr så var rep manualen bara en framsida, men det fanns mycket annat som var till nytta :)

Owners manual har jag redan, var mer intresserad av en "mekhandbok".

Jag har en till min 05a om det kan vara ngn hjälp... Så stor skillnad är det inte på hojarna.

Baltazar

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
KTM Super Duke
En 07:a inhandlad.
En provkörning på 25min, sen var jag helt såld. Fan vilken rolig hoj! Väldigt lättkörd trots en del ont jag läst om just körbarheten. Lite av- och påig men inte direkt värre än andra hojjar jag kört.

Och fasen vad den verkade ogilla att framhjulet har markkontakt på första 2 (kanske tom 3?)växlarna :gnissla

Dock är Leverans först på torsdag :huvet
Vill ha hojjen nuuuuu:yoparty

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
En 07:a inhandlad.
En provkörning på 25min, sen var jag helt såld. Fan vilken rolig hoj! Väldigt lättkörd trots en del ont jag läst om just körbarheten. Lite av- och påig men inte direkt värre än andra hojjar jag kört.

Och fasen vad den verkade ogilla att framhjulet har markkontakt på första 2 (kanske tom 3?)växlarna :gnissla

Dock är Leverans först på torsdag :huvet
Vill ha hojjen nuuuuu:yoparty
Av och på då på gasen på 2an för att få den att lyfta?
Har inte vågat prova på mer än ettan själv än då jag har uppkörning om en månad :p

Baltazar

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
KTM Super Duke
Av och på då på gasen på 2an för att få den att lyfta?
Har inte vågat prova på mer än ettan själv än då jag har uppkörning om en månad :p

Nej då, det är mappnigen på motorn eller nåt som gör att den är lite okänslig när man går från ingen gas till att ge gas. Lite abrupt helt enkelt men inget farligt eg.
Vanligt gaspådrag på plan mark på lite högre varv utan att vara framåtlutad verkade räcka för att få upp framhjulet lite på 2:an. Körde inte så hårt då jag bara var ute för provkörning och inte hade köpt den ännu.
Sen är jag ingen wheelie-kung heller för den delen. Snarar verkar man junofrivilligt bli det med en SD :tummenupp

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
image.jpg

Brände av några mil på em, tyvärr lite blåsigt och efter ett par timmar kom regnet.
Men vilken trevlig bekantskap denna hoj är. Massor med körglädje förpackat i en vacker skapelse! :)

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Är det garagevändning som du optimerar för? :) Eller har man slutat med sånt nu på uppkörningarna?
Lycka till och fixa körkortet snart så ses vi på KinnekulleRing.

Haha nja. Var mest för byta av luftbox. Men kanske hjälper mig när jag ska vända i garaget också ;)
Hoppas hinna med nån banträff iår. Vet dock inte vilken än. Uppkörning har jag i början på Maj. Tack för lyckönskningen!

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha