Vad kör du för drevning?
Jahapp, då har jag varit utan instrumentering ett dygn.
Problemet visade sig vara fukt/vatten i displayen som löstes genom att släppa ner lyktan och låta den stå i solskenet.
Har läst ett gäng tips på hur man förseglar den, och ska nog ge mig på detta framöver.
Detta inkluderar ett borrhål i underkant för att dränera bort eventuell fukt.
Återkommer med beskrivning och resultat vid senare tillfälle..
Känns förövrigt som ganska ogenomtänkt att montera en instrumentering som är så känslig mot regn och fukt på en motorcykel....
Kom precis att tänka på att jag inte vet om jag bara har slipon eller ett helsystem. Går det att se genom att titta på bifogad bild eller finns andra "tecken" som gör att det går att avgöra? Vad tror eller vet ni?
http://www.sporthoj.com/galleri/bild?id=138414&header=1
Det ska väl stå akrapovic på röret precis under motorn om det är helsystem. Och så är det lite grövre än org. På bilden ser det iaf ut som om du bara har slipon.
Är det någon här som känner igen detta?
Har bara hänt mig kanske 5 gånger. Men är fett störande och sist så höll det på att gå åt skogen.
Cykeln har dött för mig mellan växlar. Och nu sist låste sig bakhjulet och jag fick rejäl sladd. Andra gånger så har den "rullat" igång sig igen i samma ögonblick som den dog. Och nån gång så har den dött när jag ska iväg på ettan från ett rödljus.
har hänt med olika mappar, pc3 både i och urkopplad. Har tom för mig att den gjorde så nån gång när orginal luftboxen satt på.
Är det någon här som känner igen detta?
Har bara hänt mig kanske 5 gånger. Men är fett störande och sist så höll det på att gå åt skogen.
Cykeln har dött för mig mellan växlar. Och nu sist låste sig bakhjulet och jag fick rejäl sladd. Andra gånger så har den "rullat" igång sig igen i samma ögonblick som den dog. Och nån gång så har den dött när jag ska iväg på ettan från ett rödljus.
har hänt med olika mappar, pc3 både i och urkopplad. Har tom för mig att den gjorde så nån gång när orginal luftboxen satt på.
En kompis hade exakt detta problem på sin nya SD. Han skulle lämnat in den på garantijobb men fick aldrig tummen ur innan han sålde den.Är det någon här som känner igen detta?
Har bara hänt mig kanske 5 gånger. Men är fett störande och sist så höll det på att gå åt skogen.
Cykeln har dött för mig mellan växlar. Och nu sist låste sig bakhjulet och jag fick rejäl sladd. Andra gånger så har den "rullat" igång sig igen i samma ögonblick som den dog. Och nån gång så har den dött när jag ska iväg på ettan från ett rödljus.
har hänt med olika mappar, pc3 både i och urkopplad. Har tom för mig att den gjorde så nån gång när orginal luftboxen satt på.
Min har dött ngn gång... Men det är när hojen varit kall och jag har kört långsamt över ett fartgupp samtidigt som jag tryckte in kopplingen.
Kolla alla kablar ner till batteri och dylikt. Min 990 spontandog titt som tätt och jag var nästan tvärsäker på att det hade med bränslepumpen att göra. Jag hade fel men ner till under kåpan vid batteriet sitter huvudsäkring mm och där visade det sig att kablarna hade vibrerat loss och därför dog hojen. Värt att titta på?
Tjena.
Postade i SM-tråden (där jag egentligen hör hemma) men det verkar vara lite dålig trafik där, så jag testar att ställa samma frågor här också. Tänker att det i stort är samma motor det handlar om, så ni har säkert en hel del bra tips och råd att komma med.
Nåja, citerar mitt inlägg från den andra tråden.
"Köpte en SMR 990 förra veckan och har ett par frågor om lämpliga moddar som ska göras.
Hade tänkt börja med att plocka bort SAS-prylarna och har en fråga om detta. Är det bara att demontera allt och blocka intagen där slangarna är anslutna, eller behöver något ändras i ECUn också? Hade tänkt köpa en TuneEcu-kabel så småningom men har inte gjort det ännu.
Har även läst något om "2nd flies" som vissa plockar bort, men har inte riktigt greppat vad det är eller vad fördelen med den modden är. Någon som kan förklara lite kanske?
Tänkte byta luftfilter/box också, så prisvärda alternativ emottages gärna.
Något annat man kan/bör göra på en i stort sett orörd hoj?"
Den är redan bortplockad på din ja
Grattis till hojen
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |