Superduke-tråden

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Min pärla är skadad! :gråta Stannade till utanför systemet (i parkeringsficka) i lördags och skulle bara springa in och handla lite snabbt. Kommer ut 10 minuter senare sitter det en lapp i låset till tanklocket med ett namn och telefonnummer på, går runt till vänstersidan och ser då att vänster styrände, fästena till fotpinnen (i ramen), kopplingshandtaget är trasiga och sidokåpan/tankkåpan är repiga :gråta

Jag ringde upp numret som stod på lappen och tjejen som svarade vart jättetrevlig, visade sig att hon hade stått på parkeringen mitt över vägen och hade sen backat för långt när hon skulle ut.
Skadeanmälan skrevs på kvällen och idag är den inskickad, borde inte vara några bekymmer att få hojen vidgjord kostnadsfritt. Men ändå, det svider i hjärtat att se sin älskling skadad :tummenner

Hur som helst, jag är i alla fall glad att personen som körde på den va ärlig och åtminstone lämnade en lapp med (rätt) telefonnummer och inte bara körde där ifrån i hopp om att ingen skulle se det eller bry sig om det.

Surt som fan när sådant händer, men trevligt att höra att det finns folk som gör rätt när de klantat sig.
Ett tips är att få skadan besiktad av försäkringsbolaget och sedan avvakta med reparationerna tills efter säsongen. Så slipper du vara utan hoj under säsongen åtminstone.

1wheeldrive

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2010
Hoj
2007 KTM 990 Superduke
Surt som fan när sådant händer, men trevligt att höra att det finns folk som gör rätt när de klantat sig.
Ett tips är att få skadan besiktad av försäkringsbolaget och sedan avvakta med reparationerna tills efter säsongen. Så slipper du vara utan hoj under säsongen åtminstone.

Nu har jag precis förstört foten också så det lär dröja ett tag innan jag kan sitta på hojen ändå, så jag passar nog på och får hojen vidgjord så snart som möjligt :)

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Sådär, efter en månad med körkort (ägt hojen längre) så känner jag för att skriva av mig lite vad jag tycker om den :)

Den var inte tråkig när jag köpte den. Men moddarna jag har gjort (rottweiler, bort med sas, annan mapp och butterflies borta) har ändå förändrat hojen en del. Mycket till det bättre. Nu väntar jag bara på en snabb gas kam. Då det sitter nån komfort på nu och jag får vrida handleden av mig när jag ska ge fullt ur kurvor.

Var precis ute och ställde om chassiet till sportläge och tog en sväng på två timmar och brände roliga landsvägar och även fast jag inte ens använder 50% av hojen på kurviga vägar så känner jag att jag börjar bli varm i kläderna och kan börja lite mer på den. Även fast jag fortfarande suger apa på att slanga. Får upp han lite sen fegar jag ner han lika fort igen.

Och jag kan bara säga att jag valde helt rätt mc för min körstil och personlighet! Har provat kompisarnas rad 4or (fz8, z750 och xj6). Och visst, dom kanske är bekvämare mer lättkörda och snällare i stadstrafik. Men jesus vad tråkiga dom är!

Ktmen har sina egenheter. Ni som kört era ett tag vet om dom. Men jag är van vid trimmade saabar där man också kan ställa klockan efter när vissa delar ger upp. Eftersom jag gillar att meka tycker jag att det tillför viss själ till våra annars döda ting.

Ja, jag vet inte vad jag ville säga med detta. Förutom att jag kommer behålla min nya kompis ett bra tag till. För just nu finns det ingen annan cykel som tilltalar mig lika mycket. Visst, jag har provkört 1290in. Och ja, den är bättre på allt. Men den kostar mängda och jag behöver inte dom hästarna än på ett tag :p

Håll koll på era oljenivå slangar också. Tydligen vanligt att man får en spricka på dom uppe vid den övre nippeln. Hände mig i måndags. Kletade på lite "Fix all" jag hade på tub på jobbet i sprickan och det har hållt änsålänge. Ska skaffa nån mer flexibel slang som tål värme och olja längre fram.

Last edited:

bortkastadtid

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2014
Hoj
2006 KTM Superduke
Någon som har koll på vart jag kan få tag på fotpinnar till min r så jag kan ta med bönan på en tur? Billigt är en fördel, års 06

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Hoj
En jättesnabb
Fanns det verkligen en R-modell 2006?

För övrigt behöver du väl hela bakramen från en vanlig eller finns det bulthål för fotpinnarna på en R?

bortkastadtid

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2014
Hoj
2006 KTM Superduke
Visst finns det det
Bult hålen har jag så bakramen bör vara samma. Men ktmshop ska ha 1500 för fästena på varje sida, utan fotpinnar. grrr.

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
2007 Yamaha R6
Redan hört av mig på den annonsen och defanns inte kvar..

Men det kan ju faktiskt vara så att jag inte har en R men att den är ombyggd till R. Dock mer än vad jag vet. Års 06 är jag säker på iallafall=)

Så kan det vara... Har för mig att jag såg en 06a ombyggd till R på
Blocket för ett tag sedan. Kanske var den du köpte.

Har du kollat med spinning wheel? Bike i Trollhättan? Det är typ dom skrotarna jag känner till.

bortkastadtid

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2014
Hoj
2006 KTM Superduke
Så kan det vara... Har för mig att jag såg en 06a ombyggd till R på
Blocket för ett tag sedan. Kanske var den du köpte.

Har du kollat med spinning wheel? Bike i Trollhättan? Det är typ dom skrotarna jag känner till.
Ne, ska googla fram lite nr och höra med dom, tack och bock

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Funderar på att skaffa en Superduke R igen...om någon sitter på en SDR 08-11 och är sugen på ett byte till en RC8R 11'a så hör av er via mail eller pm.
ImageUploadedByTapatalk1403553140.458463.jpg
ImageUploadedByTapatalk1403553178.617913.jpg

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Redan hört av mig på den annonsen och defanns inte kvar..

Men det kan ju faktiskt vara så att jag inte har en R men att den är ombyggd till R. Dock mer än vad jag vet. Års 06 är jag säker på iallafall=)
Har du orange ram så har du en R. Men betvivlar detta då den inte kom förrän -07 med den nya designen på lampan och nya instrumenteringen + lite andra förändringar.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
KTM Club Scandinavias bandag den 27 maj

Bifogat

• 10383852_465433643602149_6233778770071418325_o.jpg
    10383852_465433643602149_6233778770071418325_o.jpg
    261.6 KB · Visningar: 96

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Du har en så sjukt pimpad hoj... Me likey! Satt och kollade diverse stickerbombs häromdagen faktiskt, tycker det ser coolt ut.
Tackar!
Min vinyl kmr från pimpstarlife.com
Bra vinyl med ett genomskinligt skyddande lager ovanpå.

Har även kollat på vnvinyls.se å deras vinyler lite.. Men den jag gillade hade halva delen spegelvänd.. Inte snyggt.. :zpy

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha