Bonzo
Trying real hard to be the shepherd
Min pärla är skadad! Stannade till utanför systemet (i parkeringsficka) i lördags och skulle bara springa in och handla lite snabbt. Kommer ut 10 minuter senare sitter det en lapp i låset till tanklocket med ett namn och telefonnummer på, går runt till vänstersidan och ser då att vänster styrände, fästena till fotpinnen (i ramen), kopplingshandtaget är trasiga och sidokåpan/tankkåpan är repiga
Jag ringde upp numret som stod på lappen och tjejen som svarade vart jättetrevlig, visade sig att hon hade stått på parkeringen mitt över vägen och hade sen backat för långt när hon skulle ut.
Skadeanmälan skrevs på kvällen och idag är den inskickad, borde inte vara några bekymmer att få hojen vidgjord kostnadsfritt. Men ändå, det svider i hjärtat att se sin älskling skadad
Hur som helst, jag är i alla fall glad att personen som körde på den va ärlig och åtminstone lämnade en lapp med (rätt) telefonnummer och inte bara körde där ifrån i hopp om att ingen skulle se det eller bry sig om det.
Surt som fan när sådant händer, men trevligt att höra att det finns folk som gör rätt när de klantat sig.
Ett tips är att få skadan besiktad av försäkringsbolaget och sedan avvakta med reparationerna tills efter säsongen. Så slipper du vara utan hoj under säsongen åtminstone.