Superduke-tråden

Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Honda VTR1000 SP-1 2001
Nu när det ändå debatteras rör här...
Kör ni med eller utan dB-killers i era Akra?
Jag kör just nu med, och den låter lite mesigt. Men om jag tar ur dB-killersarna känns det som att varenda polis sneglar på mig när jag passerar. Har någon av er "åkt dit" på ljudnivån?

mickloh

Medlem
Gick med
5 Feb 2010
Hoj
Yamaha MT-09 2017
Jag kör just nu med, och den låter lite mesigt. Men om jag tar ur dB-killersarna känns det som att varenda polis sneglar på mig när jag passerar. Har någon av er "åkt dit" på ljudnivån?

Skulle vara intressant att veta, känt mig sjukt skyldig när jag kört utan mina. Dundrar som bara den, men sjukt skoj.

Samtidigt så brukar ju HD folket åka omkring på maskiner som låter som apokalypsen, så man kanske inte är den värsta ljudsyndaren.

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Jag kör utan. Plus att jag har ett rottweilerkit. Så visst låter det. Man behhöver ju inte dra på som en dåre när snuten är nära. Och visst är det så, måmga hdåkare låter ju mer när dom puttrar runt i 50 än vad min låter med full patte. Så jag känner mig inte så skyldig.
Ska dock packa om mina burkar i vinter, men det är mest för att få lite mer marginal till bandagarna.

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
2007 Yamaha R6
Btw, jag har lämnat min älskade Superduke för en annan twin. Blev en RSV1000R Factory... men jag hänger kvar ändå och håller koll på er.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Last edited:

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Hoj
Superduke 990 -07

Utan. Testa dB pluggarna en gång i 5 sek. Sen åkte de ur igen

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Hej!

var en stund sedan jag var aktiv i just SD delen. Har för ett par år sedan haft en SD och är idag sugen på en igen.

Min fråga här är om någon här ägt den jag är intresserad av. Står hos Cleassons i bromölla, en SD-R -08

http://www.blocket.se/kristianstad/KTM_990_Super_Duke_R_56863274.htm?aw=1

Hur tycker ni priset är på denna? (kontant, ej inbyte).

Är som sagt lite intresserad av den men den har något skav vad man kan se på bilderna. Ser dock inte ut som att den är lagd och jag är inte alls känslig mot normalt slitage. Jag bor dryga 15 mil bort så jag kör inte dit i onödan och kollar om man säger så. Har dock handlat av cleassons innan (tidigare nämnd SD) och tyckte det var bra service där.

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Hej!

var en stund sedan jag var aktiv i just SD delen. Har för ett par år sedan haft en SD och är idag sugen på en igen.

Min fråga här är om någon här ägt den jag är intresserad av. Står hos Cleassons i bromölla, en SD-R -08

http://www.blocket.se/kristianstad/KTM_990_Super_Duke_R_56863274.htm?aw=1

Hur tycker ni priset är på denna? (kontant, ej inbyte).

Är som sagt lite intresserad av den men den har något skav vad man kan se på bilderna. Ser dock inte ut som att den är lagd och jag är inte alls känslig mot normalt slitage. Jag bor dryga 15 mil bort så jag kör inte dit i onödan och kollar om man säger så. Har dock handlat av cleassons innan (tidigare nämnd SD) och tyckte det var bra service där.

Med tanke på miltalet och utrustningen (det som syns på bilden då inget nämns i annonsen) så tycker jag att det är ätt rätt bra pris. Särskilt med tanke på att det är från firma och att det är en riktig R dvs inte en -07a.

Mackedude

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2013
Hoj
Streetfighter
Tjena.
Är det stor eller någon skillnad alls på Superduke 07 och 08? Går i valet och kvalet att köpa en 07 från firma eller 08 privat som gått lika långt och samma pengar.
Vad tycks?:rock

Word

åskådare
Gick med
9 Oct 2011
Hoj
Aprilia RSB1000FACTORY 08, KTM Superduke 05
Btw, jag har lämnat min älskade Superduke för en annan twin. Blev en RSV1000R Factory... men jag hänger kvar ändå och håller koll på er.
Jag gjorde samma val! Gick från exakt samma superduke till samma modell av aprilia! Vilken färg uppsättning skaffa du? Har du hittat på något roligt med din än?

/ Word

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...