Superduke-tråden

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
2007 Yamaha R6
Då har man äntligen köpt sin Superduke.
Men nu åter står ju och få sin egen prägel på den.
Det sitter akra på men vet inte om den är mappad efter de. Hur kan man se det?
Hur plockar man bort SAS?
Idéer på vad man bör och skall göra?
Tacksam för svar

För att kolla mappen så köper du lättast en kabel och använder tuneEcu programvaran. Finns kablar på ebay etc, kostar typ 150kr.

SAS plockar du bort ganska lätt, finns bra guide på superduke.net "googla SAS removal" så hittar du flera trådar.

SAS ska tydligen reducera avgassmällarna, men det gjorde det inte för mig iaf... Hojen levde om utavhelvete ändå :)

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Något annat skoj man kan göra?
Det finns mängder...

Detta har jag gjort på min..
SAS borta
Luftfilter bort, ersatt med Rottweiler-kit
RC8 insugstrattar
Justerbara fotpinnar
Nytt styre (lägre, rakare)
Kortare broms/kopplingsgrepp
LED-blinkers
Kraschpuckar övre/under ram och hjulaxlar
Kolfiberskydd på motorkåpor
Bytt till 520-kedja och drev.

Och eftersom min är en -06:a har jag bytt till den nya tanken och den nya instrumenteringen/framlampan.

Bifogat

• 10661894_10153216222724966_675424803988510191_o.jpg
    10661894_10153216222724966_675424803988510191_o.jpg
    541.1 KB · Visningar: 101
Last edited:

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Nånting hände!
Nåt saknades på min oförskämt älskade SD. Denna underbara karismatiska maskin som för alltid kommer ha en plats i mitt hjärta.
För fem år sen kom du till mig med en kärlek endast en son eller dotter skulle kunna ge. Du har givit mig glädje med din underbara karisma och vänner för livet. Har svårt att tro att någon skulle kunna vara din motsvarighet.
Ingen har stannat hos mig så länge.
Tyvärr har jag vart otrogen, jag har tafsat på en italienska. En underbart vacker, mörk skönhet med eld i hjärtat.
Hoppas du förlåter mig och jag vet fortfarande inte än vart mitt hjärta ligger.
Men jag måste gå, förlåt mig...
Nya äventyr väntar och om framtiden är ljusare återstår att se.
Hoppas vi ses nångång och jag hoppas du kommer bli lika villkorslöst älskad som du en gång varit och för alltid kommer att bli.
Saknar dig redan!

Din
David

Last edited:

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Hoj
KTM Superduke R
Nånting hände!
Nåt saknades på min oförskämt älskade SD. Denna underbara karismatiska maskin som för alltid kommer ha en plats i mitt hjärta.
För fem år sen kom du till mig med en kärlek endast en son eller dotter skulle kunna ge. Du har givit mig glädje med din underbara karisma och vänner för livet. Har svårt att tro att någon skulle kunna vara din motsvarighet.
Ingen har stannat hos mig så länge.
Tyvärr har jag vart otrogen, jag har tafsat på en italienska. En underbart vacker, mörk skönhet med eld i hjärtat.
Hoppas du förlåter mig och jag vet fortfarande inte än vart mitt hjärta ligger.
Men jag måste gå, förlåt mig...
Nya äventyr väntar och om framtiden är ljusare återstår att se.
Hoppas vi ses nångång och jag hoppas du kommer bli lika villkorslöst älskad som du en gång varit och för alltid kommer att bli.
Saknar dig redan!

Din
David

Tuono är minst lika spännande om lite mer. Du får en mycket mer modernare hoj nu också. Ska jag också bekänna så är jag smått sugen på 1100 v4 och då vara otrogen....usch

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Hoj
Superduke 990 -07
Angående drevning.
Vad rekommenderar ni?
Gå ner en kugg ifram eller öka med kugg i bak?

Vill att den ska bli lite mildare i låg hastighet och inte så ryckig..

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Angående drevning.
Vad rekommenderar ni?

Billigaste och smidigaste är att du går ner en kugg fram. Det snyggaste är om du köper ett 40 eller 41t powerpart-bakdrev i orange färg :) Det gör mycket för utseendet. jag hade 41t och tyckte att den blev betydligt skönare att köra (och leka med).

*edit' lägger till en bild:

6111005103804(1)_4962.jpg

Last edited:

Mackedude

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2013
Hoj
Streetfighter
Kan de vara en dyr historia och plocka bort SAS grejorna på verkstad? Jag har verkligen tummen mitt i handen så jag vågar inte mig på de :-( och vad gör det för skillnad på att plocka bort de?

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Angående drevning.
Vad rekommenderar ni?

Alltså. Folk är bra lata. går snabbare att kolla ett par sidor bak än att vänta på svar.

har du 06a gå ner fram. Har du nyare gå upp bak då enligt många 15 kugg fram ökar slitaget på kedjan rejält.

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Kan de vara en dyr historia och plocka bort SAS grejorna på verkstad? Jag har verkligen tummen mitt i handen så jag vågar inte mig på de :-( och vad gör det för skillnad på att plocka bort de?
haha. Du vill alltså plocka bort något som du inte vet vad det gör för skillnad? Gör det själv eller be någon hjälpa dig då det lär bli dyrt på verkstad. Enkelt jobb men tar tid.
Du får något bättre gång på hojen och slipper de mesta avgassmällarna vid avslag. Vilket sparar på materialet i ljuddämparna vill jag inbilla mig.

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
haha. Du vill alltså plocka bort något som du inte vet vad det gör för skillnad? Gör det själv eller be någon hjälpa dig då det lär bli dyrt på verkstad. Enkelt jobb men tar tid.
Du får något bättre gång på hojen och slipper de mesta avgassmällarna vid avslag. Vilket sparar på materialet i ljuddämparna vill jag inbilla mig.

Blir snyggare också

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...