Superduke-tråden

Mackedude

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2013
Hoj
Streetfighter
image.jpg här är hojen jag tänkt skaffa men vill fixa lite direkt.
Börja med att rensa bakdelen men vad ska jag införskaffa mig och vart.
Vill ha annat styre typ fatbar svart eller orange men vad är måtten orginal? 28mm eller?
Vill även ta Bort SAS men vet inte hur och vad för grejer man ska ha

- - - Updated - - -

Vill även ha andra dekaler vart man nu skaffar de

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Köper jag den hojen jag tänkt så sitter det akkra på den och jag kan nog tänka mig ett byte kanske
Byt inte! ;-) akkra låter mer än tillräckligt. Du får redan problem med dom på vissa banor i sverige.
Sen med sas så kan du läsa några sidor bak. Men jag rekommenderar ett kit på ebay. Fler tips några sidor längre bak i tråden på vad mer vi andra har gjort med hojarna.

Jag köpte min tail tidy på rg racing. Finns både på deras hemsida och ebay.

Mackedude

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2013
Hoj
Streetfighter
Byt inte! ;-) akkra låter mer än tillräckligt. Du får redan problem med dom på vissa banor i sverige.
Sen med sas så kan du läsa några sidor bak. Men jag rekommenderar ett kit på ebay. Fler tips några sidor längre bak i tråden på vad mer vi andra har gjort med hojarna.

Jag köpte min tail tidy på rg racing. Finns både på deras hemsida och ebay.
Skulle du kunna skicka nån bild på din hoj med tail tidy?

Mackedude

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2013
Hoj
Streetfighter
Sorry såg nu i ditt garage hur det såg ut.
Tycker fortfarande de sticker ut lite långt :-(
Vad med styret då? Vet du om de är 28,nånting orginal eller man måste även köpa andra distanser eller vad de nu heter

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Sorry såg nu i ditt garage hur det såg ut.
Tycker fortfarande de sticker ut lite långt :-(
Vad med styret då? Vet du om de är 28,nånting orginal eller man måste även köpa andra distanser eller vad de nu heter
Bilderna från mitt garage är från förra året precis efter jag köpte hojen. Så mycket har hänt sedan dess. På bilden där sitter inte ens tailtidyn på utan där är bara nummerplåten skruvad rakt i skärmen.
Så det du vill göra är att ta bort hela skärmen? Då får du nog bygga en egen nummerskyltshållare då jag inte sett något alternativ för detta.

Nedan har du bild på hur det ser ut idag med tidy och blinkers. Var enda bilden jag hade på mobilen.

Styre har jag inte kollat på själv. Men ki och nån mer här har bytt till nån dragbar. Finns också några sidor bak i tråden.

Bifogat

• uploadfromtaptalk1414586739344.jpg
    uploadfromtaptalk1414586739344.jpg
    589.7 KB · Visningar: 113
Last edited:

dyrken

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2014
Hoj
BMW M1000R 2023, Honda Monkey 2022, BMW S1000R 2018, Yamaha XJR1300 2011, KTM 990 Super Duke 2007, Kawasaki KLE500 1992, Honda MT5 1999
Ett alternativ på tailtidy om man vill slippa "anknäbben" helt är Evotech.
IMG_0571.jpg

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Efter en rad olika omständigheter så kommer hertigen bli kvar i min ägo, tackar ändå de som visat intresse :)

Nu är frågan vad man ska pyssla med i vinter, nya däck och service är inplanerat men i övrigt vettesjutton.. :va

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Efter en rad olika omständigheter så kommer hertigen bli kvar i min ägo, tackar ändå de som visat intresse :)

Nu är frågan vad man ska pyssla med i vinter, nya däck och service är inplanerat men i övrigt vettesjutton.. :va
Jag ska iaf serva, byta bakdäck, köpa vettiga snygga backspeglar, packa om ljuddämparna, snygga till baken ytterligare, koppla in pc3an igen för att finjustera min tune ecu mapp via bänkning, nya grepp och allmän översyn.

Får se hur mycket av det som blir gjort då man precis köpt hus också

dyrken

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2014
Hoj
BMW M1000R 2023, Honda Monkey 2022, BMW S1000R 2018, Yamaha XJR1300 2011, KTM 990 Super Duke 2007, Kawasaki KLE500 1992, Honda MT5 1999
För min del i vinter så blir det ett nytt drivpaket. Funderar på om man eventuellt skulle ta och ändra drevstorlekarna (har original nu, har för mig det är 16:38) för att få en lite skönare gång i lägre hastigheter. Vad har ni för drevning och vad kan ni rekommendera?

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
För min del i vinter så blir det ett nytt drivpaket. Funderar på om man eventuellt skulle ta och ändra drevstorlekarna (har original nu, har för mig det är 16:38) för att få en lite skönare gång i lägre hastigheter. Vad har ni för drevning och vad kan ni rekommendera?
Jag kör 16:40 och gillar det bättre än orginal. Bättre körbarhet på 1an och 2an. Lite skönare acc och får upp den lättare på bakhjulet vilket behövdes för en noob som mig. Sen botyar den ut på 230+ nu istället för helt onödiga 250+ på mätaren som den gjorde förut.

Mackedude

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2013
Hoj
Streetfighter
Jag ska iaf serva, byta bakdäck, köpa vettiga snygga backspeglar, packa om ljuddämparna, snygga till baken ytterligare, koppla in pc3an igen för att finjustera min tune ecu mapp via bänkning, nya grepp och allmän översyn.

Får se hur mycket av det som blir gjort då man precis köpt hus också
Rizoma har ett par feta speglar. Kolla motoaction

dyrken

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2014
Hoj
Vad ska man ha för kraschpuckar och vart köper man? Sd 07

Jag har GB racing, de beställde jag från england men jag vet inte riktigt vad man ska köpa om man ska ha tag på det i sverige. Tror R&G ska ha en hel del.

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Tänkte byta upp mig från min ER6 till en riktig hoj i vår :D Någon som har lite tips ang SD? Hade tänkt mig den vanliga, inte R. När är de stora servicearna och vad kostar dom cirkus? Tänkte titta efter en från -07 och framåt för då ändrade dom väl en del grejer har jag läst? Finns det några vanliga fel/saker som går sönder på dessa? Bläddrat igenom tråden lite grann men inte kunnat hitta något speciellt :confused:

Mackedude

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2013
Hoj
Streetfighter
Då har man äntligen köpt sin Superduke.
Men nu åter står ju och få sin egen prägel på den.
Det sitter akra på men vet inte om den är mappad efter de. Hur kan man se det?
Hur plockar man bort SAS?
Idéer på vad man bör och skall göra?
Tacksam för svar

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...