El Duderino
Och vad har vi lärt oss av det här?
Snyggt!
Ja om ändå värmen kunde komma men istället så kom det mera vitt elände
Provar igen.
Någon som har kraschpuckar liggandes till sd 07 som vill sälja kanske?
lycka till!
Då min gamm Duke passerat 1500mil är det ju dax att kolla ventilerna.
Min fråga är helt enkelt, är det ens nära möjligt att göra det med motorn i ramen eller är det "enklare" att bara rycka ut motorn?
Har lite ångest när jag ska ta mig tid till att göra detta.
Större smidigare tank. nya instrumenteringen + nya designen på lampan. radialok fram.Hej
Är det jättemycket skillnad mellan en -06 och en -07.
Är det värt att lägga ut 10-15k extra för den nyare versionen?
Någon som har en sådan liggandes? View attachment 415247
Är till akrapovic den runda varianten. Eller om någon vet var jag kan få tag på en
Dags för en liten uppdatering från mitt förra Inlägg.
Sååå... efter att ha övervägt alla alternativ så lyckades jag äntligen hitta en motor efter att ha letetat hela vintern, plockades hem ifrån England. Har gått 1400 mil, inte helt repfri men den ska va helt funkis!
Påbörjat nermonteringen av hojen och har fått bort det mesta förutom just motorn, tänkte jag att jag väntar med den tills jag är redo att sätta i den nya då de är för många sladdar o skruvar att hålla reda på
Har uppdaterat mitt album på flickr me lite nya bilder på "ventilationshålet" ^^
Verkar som att vevstakslagret har skurit och huggt tag om vevaxeln som i sin tur slog sönder blocket. (Är dock ingen expert så ni får gärna rätta mig )
Var uppe på mässan o letade upp KTM, de verkade allmänt ointresserade..
Förväntade mig inte att jag skulle åka därifrån med en sprillans ny 1290 men lite sympati kunde man ju kanske fått iaf..
de enda jag fick höra va att man kunde ta sig till sin närmsta handlare som i sin tur kunde skriva ihop ett godwill-brev, så de blir väl att ta sig ner till Claessons någon dag!
Några tips/idéer på va man kan hitta på när man ändå har den nerplockad i molekyler?
Jag gav mig på att göra det själv för ett par veckor sedan. Det går fint att göra det med motorn i. Är så firmorna gör.
första gången jag skruvade något större med hoj och man klarar det lätt på en kväll. Har dock en del mekvana sen innan.
http://paochow.com/forum/index.php?topic=45.0
en bra guide. Finns fler om du googlar.
om du behöver byta chims så måste du ha en ktm bult att låsa motorn med. Finns i ktmshop. Fråga om det är nåt.
Ja just det! En tunnväggig tändstiftsnyckel måste du ha. Min fastnade så fick rycka upp den och slipa den tunnare. Sen en 14mm insex för att vrida runt motorn. Jag hade det i min hylsnyckelsats.
Mina ventiler behövde inte justeras vid 1500 när den var inne. Därför kollade jag dom nu igen vid 1800. Var så dom klarade sig igen. Så jag har inte behövt skruva av kammarna. Men tar man en cylinder i taget och låser motorn så ska det inte vara några problem heller.
Någon som vet vad för problem det kan vara när bakhjulet knackar vid rullning?
Hjullagret? Kedjan?
Plocka av däcket och drevhubben eller vad det heter. Rengör där hubben sitter i fälgen och fetta in lite. Smäll ihop och testa igen.
Vill minnas att nån hade problem med det.
Mattias F, var det du?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |