Superduke-tråden

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Hoj
KTM Superduke R
Nu har jag grejat lite, felkoden var en givare som inte var inkopplad. Givaren satt i kåpan vid framlyset. Men även nu när felkoden är borta så gör den likadant. Startar går i 3 sekunder sen dör den. Kör jag den på starten direkt så startar den inte. Jag måste stänga av och sätta på täningen/dödaren för att den ska starta igen.

Skit i Tanken? funderar på att tvinga han med startgas för att se om den fortfarande har tändning efter 3 sek eller om det är bränslet som sätter stopp. Min teori är att pumpen inte går när hojen startar.

Bomba gärna ideer.

Tack Linusenen för svar

Soppapumpen, igensatt filter, alla kablar sitter som de ska längst nere vid batteriet?

Jag bytade soppafiltret på min då jag trodde jag hade problem (tvärdog spontant när man var ute och körde) och det var verkligen massor av klägg på filtret, körde en 2007´a. Jag lokaliserade senare mitt problem till att en kabel på huvudstammen vibrerat loss så ibland försvann kontakten och då dog hojen.
Prova att mäta spänningen på bensinpumpen också.

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha
Nu har jag grejat lite, felkoden var en givare som inte var inkopplad. Givaren satt i kåpan vid framlyset. Men även nu när felkoden är borta så gör den likadant. Startar går i 3 sekunder sen dör den. Kör jag den på starten direkt så startar den inte. Jag måste stänga av och sätta på täningen/dödaren för att den ska starta igen.

Skit i Tanken? funderar på att tvinga han med startgas för att se om den fortfarande har tändning efter 3 sek eller om det är bränslet som sätter stopp. Min teori är att pumpen inte går när hojen startar.

Bomba gärna ideer.

Tack Linusenen för svar

Har du kollat tippsensorn? sitter vid lyktan

bortkastadtid

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2014
Hoj
2006 KTM Superduke
Det där med glappande kabel på batteriet har jag varit ute för en gång innan, jisses vad jag letade innan jag kom på felet av en ren slump. . Bensin filter har jag inget på om det inte är så att det sitter i tanken.

Som Holy Rider och Fordon säger så var det givetvis tippsensorn som jag monterat fel. Eller om det är så att den inte funkar. Fick den inte att gå genom att vända och vrida på den så kopplade ur den och hojen brummar brunstigt igen. Blev lite ny olja och filter så när är hon redo för Våren.

Tack och bock för hjälpen

monzza

Medlem
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Letar
Fick hem min tanklocksväska från givi förra veckan och har nu monterat den, vände väskan 180 grader men vi får väl se hur det funkar sen när man börjar åka, men tror det blir bra.

20150308_120207.jpg

Agemalm

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2011
Hoj
KTM Superduke 990 -09
Är på jakt efter ett Akrapovic system till min 09a, men det verkar va svårt att få tag på begagnat? Ebay kostar ju lika mycket som att köpa hemma i sverige.

Det är inte nån som ska göra sig av med hojen och kan tänka sig sälja akrat på sidan av? :tungan eller bara vill sälja sitt system? Annars får jag bita i sura äpplet och köpa nytt :huvet

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
8k?? Inte för att förstöra för dig på nå vis, men det var snuskigt dyrt för ett par beggade Yoshi rör? Eller har du nån specialmodell?
8k kostar dom ju typ hos Rottweiler sprojlans nya. (Ok lite dyrare, men inte mkt)

Som sagt kanske du har nå special, vad vet jag? Känns ju dumt å säga emot dig, SD guru som du är. =)

Edit: Iofs blir det ju plus eventuella extra avgifter från jänkeland.

Last edited:

street_sm

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2012
Hoj
CB400N -82

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Tja varför inte, ska jag skicka dom föreslår jag att vi delar på frakte. Skulle gissa på nån hundring var. Skicka adress ttill 0707124334 eller slå en signal om du vill. :hej

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
8k?? Inte för att förstöra för dig på nå vis, men det var snuskigt dyrt för ett par beggade Yoshi rör? Eller har du nån specialmodell?
8k kostar dom ju typ hos Rottweiler sprojlans nya. (Ok lite dyrare, men inte mkt)

Som sagt kanske du har nå special, vad vet jag? Känns ju dumt å säga emot dig, SD guru som du är. =)

Edit: Iofs blir det ju plus eventuella extra avgifter från jänkeland.
Köp dem från jänkeland då.. vad blir priset med frakt och tull på det?

De kostar 13k här i Svealand och jag har använt dem på fyra bankörningar + ca 80 mil på gata.. Så de e inte jättebeggade...

G3ting

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
Aprilia Tuono V4R APRC - 14
Tja!

Någon som har koll på vid vilken temp(linje) kylfläkten ska snurra igång?
Tänkte kolla så den fungerar ordentligt :)

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...