Superduke-tråden

grafikost

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono v4 1100 RR 2016
KTM SUPERDUKE 990 byter från orange till svart kostym :)

Bifogat

• IMG_20150328_035739.jpg
    IMG_20150328_035739.jpg
    928.9 KB · Visningar: 112

J.Lindeberg

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2013
Hoj
Superduke990
En fråga. Har KTMs "orginalplatta" för att justera fotpinnarna. Fungerar riktigt bra förutom att bakbromsen blir stört omöjlig att få till med bra bromsverkan. Har ställt in i yttersta läget (längst upp, längst bak). Har någon erfarenhet av hur man löser detta? Haft inne hos KTM mekaniker som inte fixade det... Kanske måste köpa riktig rearset-sats. Vill komma undan billigt, har någon beggat eller tips på ställe att köpa nya?

alex_112

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2007
Hoj
Honda CBR1000RR Repsol
någon som har tips / insperations bild på inflyttade nummer plåt på en sd990 eller med mini skyllt?

//FA

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
En fråga. Har KTMs "orginalplatta" för att justera fotpinnarna. Fungerar riktigt bra förutom att bakbromsen blir stört omöjlig att få till med bra bromsverkan. Har ställt in i yttersta läget (längst upp, längst bak). Har någon erfarenhet av hur man löser detta? Haft inne hos KTM mekaniker som inte fixade det... Kanske måste köpa riktig rearset-sats. Vill komma undan billigt, har någon beggat eller tips på ställe att köpa nya?
Gecko racing har billiga. under 2k

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Funkade galant på min.
Inte samma fabrikat dock.
Du har distans mm till bromscylindern?

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Helskotta ser ju fina ut och totalen med frakt hamnar ju snarare på 1500:-! Tyckte jag anade din hoj på någon reklambild på deras hemsida, kör du samma rearset själv, isf är du nöjd?

Tror det är min på bild faktiskt. Körde med dessa några år tills jag bytte till rejsväxlat. Funkat bra för mig men man får vad man betalar för som vanligt. Mina pp-tuning är kullagrade och känns lite stadigare måste jag säga. Tror greven tar typ 3000:-

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Tror det är min på bild faktiskt. Körde med dessa några år tills jag bytte till rejsväxlat. Funkat bra för mig men man får vad man betalar för som vanligt. Mina pp-tuning är kullagrade och känns lite stadigare måste jag säga. Tror greven tar typ 3000:-
Grevens säljer inte till vår Superduke. Och de billigaste jag hittat är runt 3900:-

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...