Superduke-tråden

Ludingo

Medlem
Gick med
17 Mar 2012
Hoj
KTM Superduke -07
Kanon, ska mäta mina i morgon. Har du möjlighet att mäta diametern på dina?

Hejsan,

Jag har dessvärre inte det då jag åker iväg på semester i två veckor:banana

Men visar det sig att det är samma mått så finns de för avhämtning imorgon eller om två veckor.

Mvh:hihi

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Någon som har en tankväska till SD-r att sälja eller tips om bra funktionella som passar bra?

Ska ut och köra lite längre sträckor tänkte jag och vill ha med mig lite packning.

Undrar även om det är någon som har lilla framrutan/touringrutan till SD-r och tycker att den gör någon skillnad?

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Någon som har en tankväska till SD-r att sälja eller tips om bra funktionella som passar bra?

Ska ut och köra lite längre sträckor tänkte jag och vill ha med mig lite packning.

Undrar även om det är någon som har lilla framrutan/touringrutan till SD-r och tycker att den gör någon skillnad?
Har du bråttom med att få svar på frågan? Har nämligen inhandlat biltemas variant men inte ens packat upp den än. :)
Men kan kika inom några veckor eventuellt hur den funkar å så.
Billig åtminstone. :)

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Har du bråttom med att få svar på frågan? Har nämligen inhandlat biltemas variant men inte ens packat upp den än. :)
Men kan kika inom några veckor eventuellt hur den funkar å så.
Billig åtminstone. :)

Inte direkt! själva resandet blir i juni. Däremot använder jag dock ryggsäck varje dag till jobba osv för träningskläder så det hade varit bra att flytta över lite m.m.

Men bråttom är det. Vi får se vad som dyker upp och om du hinner testa din.

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Hoj
Superduke 990 -07

Jag har orginalruta och touring rutan och jag upplever stor skillnaden...

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Nån som åker runt med svinlånga orginal akrapovic runda aluljudämpare och önskar att de vore såhär korta och coola :rock? Dom går igenom besiktningen med dbkillers i men jag får problem på vi bankörning även med bananerna i... Om nån vill byta kan jag packa om dom innan om personen vill. Inte omöjlig på att lägga en slant emellan heller :tummenupp

11194433_872188276191719_3390141762397925149_o.jpg

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Nån som åker runt med svinlånga orginal akrapovic runda aluljudämpare och önskar att de vore såhär korta och coola :rock? Dom går igenom besiktningen med dbkillers i men jag får problem på vi bankörning även med bananerna i... Om nån vill byta kan jag packa om dom innan om personen vill. Inte omöjlig på att lägga en slant emellan heller :tummenupp

View attachment 418964

Här är lite sköna bilder från helgens SMC-Sport körning oxå, tog licens och körde 2 race... SVINKUL!!!:kär
https://www.facebook.com/fornellmat...87236191823.1073741837.100002016657930&type=1

mickloh

Medlem
Gick med
5 Feb 2010
Hoj
Yamaha MT-09 2017
Hej alla kunniga.

Är det någon som har råkat ut för att oljetryckslampan börjar lysa trots att det är fullt med olja i motorn?
Har oljenivå som ligger nästan uppe vid övre sträcket men trots detta så kan oljelampan börja lysa vid körning.
Detta på tomgång och allmänt låga varvtal, varvar jag upp den så slocknar lampan....
En annan sak som jag noterat men som kanske inte har med saken att göra är att den har blivit jäkligt trög på att starta när den är kall.
Jag får köra runt start motorn i fem sekunders intervaller och på femte intervallen så tänder den oftast till..
Någon som har kunskap eller erfarenhet om/av detta?

Lämnade in min för att oljelampan lyste av okänd anledning, det visade sig vara oljefiltret som imploderat. :gnissla

G3ting

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
Aprilia Tuono V4R APRC - 14
Hej!

Är på jakt efter en ny likriktare/rectifire till min 07:a.. finns det någon vänlig själ här som kanske har en liggandes som de vill sälja?
Finns några på Ebay, men de verkar alla vara i USA = asdyr frakt.

Tack på förhand :)

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Snabbfråga, 2flies, för att få lös staget är det bara mer våld som krävs eller har jag missat något? Inga låsningar kvar vad jag ser och servon borta. Ska det gå lite tungt?
Dom kommer alltså ut ett par cm men sen styper det.

Edit: Svarar mig själv, krävdes bara lite våld.

Last edited:

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
uploadfromtaptalk1430729527867.jpg

Kryckan krävde ju lite bilder så lägger ut en stilig från min ventil koll i helgen!
(Allt inom gränsvärden vid 1500mil skönt nog, enda var att exhaust ventilerna låg på gränsen till stort spel konstigt nog?)

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Brukar bli så att insugsspelet minskar och avgas blir större.
Jaha ok, men hur kommer det sig? Sätter sig inte ventilsätena utan ventilen nöts eller vad händer?
Nu fick jag in 0.30mm på 3st men 0.35mm stöp. Så är väl gränsfall iofs men. Optimalt hade väl vare in med 0.25 medan 0.30 styper. Som det var på en.
Insug var som sagt "perfekt".

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Jaha ok, men hur kommer det sig? Sätter sig inte ventilsätena utan ventilen nöts eller vad händer?
Nu fick jag in 0.30mm på 3st men 0.35mm stöp. Så är väl gränsfall iofs men. Optimalt hade väl vare in med 0.25 medan 0.30 styper. Som det var på en.
Insug var som sagt "perfekt".
Läste detta på superduke.net. han menade på att det samlas skit på avgassidan. Vet inte hur bra det stämmer. Men verkade stämma på min vid 1800 iaf.

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Läste detta på superduke.net. han menade på att det samlas skit på avgassidan. Vet inte hur bra det stämmer. Men verkade stämma på min vid 1800 iaf.
Jaha ok där ser man.
Jag som tänkte det var lugnt när det var åt det hållet. Aja får väl kolla igen nästa år eller nåt. Nu vet man ju hur man gör. :)

grafikost

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono v4 1100 RR 2016

View attachment 418964

Jag skulle kunna tänka mig att byta, men mina är svartlackade. Vet inte om det är av intresse för dig? Mvh Pontus

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...