Superduke-tråden

Tack för svaren :-) och nu kommer nästa fråga haha
Vad ska man ha för kedja? Finns ju en uppsjö av kedjor och jag har inte en blekaste så tips och råd uppskattas
 
Någon som vet va de kostar att byta packboxar på framgaffeln?
Vänstra har börjat läcka.. antar att de är lika bra att byta båda på en gång?
 
Någon som vet va de kostar att byta packboxar på framgaffeln?
Vänstra har börjat läcka.. antar att de är lika bra att byta båda på en gång?

bytte mina förra året, kostade det 1800kr här i Sthlm. (För båda)
Olja + packboxar ingick och hade som du läckage på ena gaffeln.

Skruvade av benen hemma och lämnade in dom lösa.
 
Tredje säsongen med hojen och nu behöver jag byta en slitdel, drivpaketet. Tänkte i samma veva passa på att serva och byta bakdäck. Ev slänga på kopplings och bromsgrepp från TWR. Behöver inte göra allt nu men när den ändå är inne..

Min KTM servicekille sa då 10500kr! - Oj tänkte jag, det här lät inte som det mest prisvärda i världshistorien:gnissla

Fråga 1 Vad är er åsikt om följande pris? Främst drivpaketet tycker jag är dyrt men även däcket borde att få ner någon hundralapp.

Fråga 2 Vad tycker ni är skäligt att betala för detta kalaset av en KTM-mek.

Fråga 3 Finns alternativa lösningar? Tips på bra internetgrejer att köpa själv som jag kan få hjälp att fixa! Vill inte ha någon snikkedja eller så. Har standarddrevning och fortsätter gärna med den (16-38?).

2500kr Lilla service
3040kr Drivpaket (kedja 1809kr, 750kr bakdrev, 426 bakdrev)
2150kr Sportsmart 2 bakdäck
1990krTWR broms och kopplingsgrepp
=9680 men han sa 10500 för hela paketet, vet inte om det är arbetstid..

Tusen tack på förhand för alla kloka ideer och svar.
/Hampus
 
Tredje säsongen med hojen och nu behöver jag byta en slitdel, drivpaketet. Tänkte i samma veva passa på att serva och byta bakdäck. Ev slänga på kopplings och bromsgrepp från TWR. Behöver inte göra allt nu men när den ändå är inne..

Min KTM servicekille sa då 10500kr! - Oj tänkte jag, det här lät inte som det mest prisvärda i världshistorien:gnissla

Fråga 1 Vad är er åsikt om följande pris? Främst drivpaketet tycker jag är dyrt men även däcket borde att få ner någon hundralapp.

Fråga 2 Vad tycker ni är skäligt att betala för detta kalaset av en KTM-mek.

Fråga 3 Finns alternativa lösningar? Tips på bra internetgrejer att köpa själv som jag kan få hjälp att fixa! Vill inte ha någon snikkedja eller så. Har standarddrevning och fortsätter gärna med den (16-38?).

2500kr Lilla service
3040kr Drivpaket (kedja 1809kr, 750kr bakdrev, 426 bakdrev)
2150kr Sportsmart 2 bakdäck
1990krTWR broms och kopplingsgrepp
=9680 men han sa 10500 för hela paketet, vet inte om det är arbetstid..

Tusen tack på förhand för alla kloka ideer och svar.
/Hampus

Jag köpte och bytte precis drivpaket till min 990 SMR och jag betalade 1299:- för JT-drev och QX-kedja från RK, så drygt det dubbla är helt galet. Jag beställde från Saarela i Norr, han finns även här på forumet under namnet "VS".
Nu gjorde jag bytet själv och det enda som är lite krångligt kan vara att nita kedjan, men det löser man om man får tag på ett bra verktyg.

Även bakdäcket lönar det sig att köpa löst och sedan bara lämna in för krängning om man inte fixar den biten själv.

Allt handlar såklart om hur mycket man har möjlighet att göra själv, men instinktivt känner jag att det var rena rövarpriser du fått på den där verkstaden.
 
bytte mina förra året, kostade det 1800kr här i Sthlm. (För båda)
Olja + packboxar ingick och hade som du läckage på ena gaffeln.

Skruvade av benen hemma och lämnade in dom lösa.

Ok, inte så farligt som jag trodde då!

Något speciellt man ska tänka på när man skruvar av gaffelbenen?
 
När ni säger "den uppgraderade LC8-motorn" , vad syftar ni på då?
Är det 950 till 990 ni menar ?
 
Ingen som av nån obegriplig anledning har ett Rottweiler intake kit över att sälja? :gnissla

Är det direkt av Rottweiler eller Zen Overland som gäller om man ska köpa? Ingen i Svedala som har?
Är ju en häftig summa (runt 3k) till en 45k hoj. Men det vore ju som kul också, framförallt blir ju hojen så mkt renare och lättskruvad. :fakta :3freak
 
Vad blir det för kärra härnest?

En kort fråga: Du hade ju bytt styre till LSL Dragbar och jag tycker det ser riktigt fint ut och är precis vad jag vill fixa!

Hur mycket plug n' play var bytet? Sågade du ner styret? Fick du dra om vajrar? Annat extrafix som är bra att känna till?
Bolt on, förutom att jag kapade det lite.
Blir lillasyster till Superduken.. ;) OM jag säljer..
 
IMG_20150529_124022.jpg

Blev ju helt ok med svarta skorstenar när jag fick dit ett par Akra-klibbor, ljudet fick godkänt oxå :tummenupp
 
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top