Buddah
Speedster #46
Silver eller svart...
Svart
Silver eller svart...
God morgon nya kamrater! Köpte mig en Superduke igår jag, fruktansvärt rolig hoj!
Efter köpet satte jag mig i kvällsmörkret och körde hem till tjejen fyra mil bort. Väl där såg jag att kröken glödde (läs: lyste rött). Det känns inte helt rätt va? Jag har sett "glöd" på mina tidigare hojar, men inte så att jag trodde att någon satt dit en lampa medan jag körde, som det var nu...
Blir det till att inte köra förrän det är fixat eller är det lugnt? Regnar ju idag ändå så... Det kanske påverkar att föregående ägare stoppat om dämparen själv?
Inget som vi dödliga märker ngt av.En liten fråga ang generationskiftet 06-07.
Ktm smällde ju dit Bremo radialok istället för dom tidigare axialoken. Blev det bättre bromsverkan eller känsla iom övergången eller är det samma mellan årgångarna?
Vad för styrdämpare skulle ni rekommendera För att motverka styrvobbel?
View attachment 420345
Blev ju helt ok med svarta skorstenar när jag fick dit ett par Akra-klibbor, ljudet fick godkänt oxå
Niice ����
Sitter på pendeln mot Din Mc för att hämta min från service, pc5 & mappning nu jag! Sen ska jag ut och väcka Stockholm igen. Satan vart den brölar med dina korta! ����
Vart 114 på mitt bakdäck också, men 88kw är väl 114hk, vilket det är orginal. Eller är jag ute och cyklar då?
Haha. Nice! Funderat på någon skön pendlarbobber eller något jag med
View attachment 420990
Jäklar vilken skillnad! Trodde inte det skulle bli så märkbart faktiskt!
Länge sen man hade cross, hunnit förtränga hur kletigt det är med att olja filter...
Jo tycker det märktes. Jag som är talanglös och inte duger till bakhjulsåka får utan problem upp den på lite gasryck på 2an. Innan fick jag inte till det.
Brorsan som har mer känsla och inte kört den på ett tag tyckte det var en jävla skillnad. Han drog upp den på 3an utan problem. Med gasryck alltså, ingen koppling.
Kan inte beskriva det bättre.
Köpte på Zen Overland. Snuskigt pris för en plastbit å ett filter. Men var nog fan värt det.
Finns ju en platta i metall på ebay för typ 600-800kr. Sen ITG filter till för typ 1200kr eller liknande. Vet inte om rätt filter finns att tillgå längre dock, för jag hittade inte rätt modell. Var slut överallt...
Haha jo sant det.Jo, det är ju en del pengar för ganska enkla material. Men om jag bestämmer mig för att behålla hojen så får det nog bli ett sånt.
Inte för att kraft saknas nu heller, men som Yngwie Malmsteen sa: "More is more!"
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|