Superduke-tråden

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Nya däck på hojen - satan vad kursstabil den blev. Som en helt ny hoj faktiskt.
Gick från slitna PR3 till Diablo Angel. Behöver dock justera lite däcktryck då jag tror det ligger i underkant.

Vad kör ni med för däcktryck på gata?
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Nu har jag läst på att detta är helt normalt, men jag tänkte ändå kolla med er här inne som åker Superduke. Går era upp fort i temperatur vid stadskörning, t ex vid rödljus? Fläkten går som den ska och då går ju givetvis tempen ner och vid vanlig körning håller den en jämn och fin nivå. Läst lite på andra utländska forum och vissa har ju t om problem att varningslampan går igång och hojen "bryter".

Det jag egentligen vill kolla är om någon vet vad detta beror på? :)
Som sagt, inget problem - mest en nyfiken fråga.
 

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Ort
Östhammar
Hoj
Superduke 990 -07
Nu har jag läst på att detta är helt normalt, men jag tänkte ändå kolla med er här inne som åker Superduke. Går era upp fort i temperatur vid stadskörning, t ex vid rödljus? Fläkten går som den ska och då går ju givetvis tempen ner och vid vanlig körning håller den en jämn och fin nivå. Läst lite på andra utländska forum och vissa har ju t om problem att varningslampan går igång och hojen "bryter".

Det jag egentligen vill kolla är om någon vet vad detta beror på? :)
Som sagt, inget problem - mest en nyfiken fråga.

Va ska du in i stan och göra?
Nä jag undviker stan så mycket jag kan...
Men jag var in i Uppsala och då tyckte jag att den gick upp i temp ganska fort... men den sänktes lika fort när det började rulla igen.
 

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
Japp då har även jag skaffat en SD.

Har fortfarande kvar original bakände men den skall göras om. Har inte hitta ngt färdigt kit som gör så att skylten hamnar precis under baklyktan.
Hur har ni andra gjort, om färdigt kit, vilket fabrikat och hur blev det? Om hembygge, skulle vara kanon men lite foton.

Är det ngn som har den från Evotech http://www.lellesmcdelar.se/skylthallare-1391/tail_tidy-695492 och kan skicka en bild för slutresultat?
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Välkommen!
Jag har R&G tailtidy men har kvar den lilla stänkan. Kanonbra för att hålla skit från hojen.
Klart det är snyggare utan den, men funktionaliteten väger upp det. Kolla mitt garage för bilder.
 

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
Välkommen!
Jag har R&G tailtidy men har kvar den lilla stänkan. Kanonbra för att hålla skit från hojen.
Klart det är snyggare utan den, men funktionaliteten väger upp det. Kolla mitt garage för bilder.
Najs hoj men jag vill gärna ha bort stänkan också. Form före funktion...
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Jag har utan stänka. Nå hemmabygge gjort av tidigare ägare tror jag.
Att tänka på att man kan inte ha blinkersen så högt upp om man har slipons.

Kan ta nå kort nån dag.
 

Fredrikmehlin

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Triumph Street Triple 675R -13
Ingen som av nån obegriplig anledning har ett Rottweiler intake kit över att sälja? :gnissla

Är det direkt av Rottweiler eller Zen Overland som gäller om man ska köpa? Ingen i Svedala som har?
Är ju en häftig summa (runt 3k) till en 45k hoj. Men det vore ju som kul också, framförallt blir ju hojen så mkt renare och lättskruvad. :fakta :3freak

Köp itg och baseplate från sw7.
Ca 1700kr.
 

grafikost

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono v4 1100 RR 2016
Japp då har även jag skaffat en SD.

Har fortfarande kvar original bakände men den skall göras om. Har inte hitta ngt färdigt kit som gör så att skylten hamnar precis under baklyktan.
Hur har ni andra gjort, om färdigt kit, vilket fabrikat och hur blev det? Om hembygge, skulle vara kanon men lite foton.

Är det ngn som har den från Evotech http://www.lellesmcdelar.se/skylthallare-1391/tail_tidy-695492 och kan skicka en bild för slutresultat?

20150513_211935.jpg Evotech utan läpp
 

grafikost

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono v4 1100 RR 2016
Japp då har även jag skaffat en SD.

Har fortfarande kvar original bakände men den skall göras om. Har inte hitta ngt färdigt kit som gör så att skylten hamnar precis under baklyktan.
Hur har ni andra gjort, om färdigt kit, vilket fabrikat och hur blev det? Om hembygge, skulle vara kanon men lite foton.

Är det ngn som har den från Evotech http://www.lellesmcdelar.se/skylthallare-1391/tail_tidy-695492 och kan skicka en bild för slutresultat?

Feinsågade av min läpp efter sträcket eller vad man ska kalla det, satt som ett smäck

IMG_20150708_045503.jpg
IMG_20150708_045524.jpg
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Snyggt där grafikost! Helt klart tilltalande och lockande utan läppen, men jag är så jäkla nöjd med hur den tar bort stänk och smuts så det är tudelat hur man ska göra..

Nu vet ju iofs inte jag hur mycket den gör då jag inte kört utan, kanske fångar skylten en hel del även den..
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top