trevligt inte allt för dyrt om man jämför med moddsen som finns till fz1.
har du någon aning om vad dessa modds gör med HK och vridet?
SDn har 118HK har ja läst men är det på hjulet lr i motorn? 2007/08 är va min budget tillåter om det spelar roll.
i vilka hastigheter går det att koppla upp SDn på bakhjulet?
jag åker mestadels till jobbet och sen lite nöjjesåka ibland och kanske någon längre tur per år.
men oavsett om ja åker till jobbet lr nöjjesåker så kan ja inte riktigt hålla tillbaka huliganen i mig och de blir rätt mycket bakhjul och trafikljusrejs, om situationen tillåter såklart, ja idiotkör inte om de finns risk för andra.
var mest inne på fz1 för att det helt klart har massor med kraft där min Mt-07as drag tar slut, dvs runt 130-140. men tror att ja kmr göra bort mig om ja väljer fz1an eftersom att ja älskar den låga vikten och bottendraget hos Mt-07an, hinner ju knappt sätta foten på fotpinnen innan det går på bakhjulet i trafikljusen, och de lär ju bara vara att glömma med fz1an skulle ja tro.
Hastigheter på bakhjul, ptjah jag kopplar upp min på trean i 110. Finns säkert bättre bakhjulsåkare här.
Ibland önskade jag att den powerwheelade på påslag lättare på trean. Men när jag kör bana är jag glad för att den inte är det
Men med tanke på vad den kostar och man jämför med andra cyklar så är sdn en wheeliekung!
Fz1 är en soffa i jämförelse med sdn.
Ledsen fz1 ägare men jag har aldrig kört en så trött 150hk hojj.
Jag körde två olika så det var nog inte fel på dom.
Allt förutom touring och rakt fram är FZ1 bättre.
Men det roligaste bakhjulsåkan med SDn är tvåan och efter 70 och 90 vägar.
Alt rödljusrace när den kliver upp på lite gas och skickar framhjulet i skyn.
Jag tycker FZ1 är en själlös hojj, en hojj som passar alla och den är lättkörd.
Superduke är lite mer handfull och osar själ, den är busig kvick och arg.
Mindre lättkörd än FZ1 skulle jag påstå.
Väldigt sällan jag kör 130-140 längre stund, men den skjuter på bra.
SD 0-200km 11,9 sekunder
Fz1 0-200 10,4 sekunder
Så köp soffan om du vill ha rakt fram prestanda.
Googlade bara lite snabbt och fick fram dessa siffror.
Men ingen cykel vad jag vet ångrar så många att dom sålde och nu när jag äger en själv.
Jag förstår er!
Jag provkörde de vanligaste nakencyklarna och den jag föll för var SDn.
Men för att det ska bli rätt cykel för dig, provkör dom!
Mitt rabblande kommer säkert inte göra dig nöjd och du kanske inte upplever samma sak som jag!
Så därför provkör!
Köp aldrig en cykel oprovkörd!
Motorcykeln ska förmedla en känsla till dig, vem kan känslan bäst.
Det är du!
Hur som helst!
Vanliga fel är läckande cylinderfotspackningar. Dyrt att åtgärda.
Det som händer är att oftast så fuktar den lite olja runt cylindrarna.
Slitage
Vattenpumpsaxel
Kopplingcylinder på motorn. Många byter till oberon (bättre lösning)
Vissa har kärvande ok fram.
Bra batteri är viktigt för den är lite tung att snurra igång.
Som alla cyklar helt enkelt!
Hitta en med så mycket godis som möjligt.
Akra om du ska köra bana!
Yoshi låter för mkt. (Har jag hört)
Öppet filter osv osv den får mycket trevligare insugsljud och mer vrid!
Lycka till!