Superduke-tråden

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Rad4 på gatan är trist. Har inte kört nån av hojarna men gissar att sd:n är roligare och fz1 är mer praktisk.

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
låter ju som att SD passar mig bättre än fz1 faktiskt.
ja kör inte heller så ofta över 130 men vill man så är de ju kul om de finns krut där med. tar en evighet att komma upp i 180 med mt-07 känns de som.

kör ni helsystem lr slip on på era SDs? är de inte värt pengarna med ett helsystem?

Fredrikmehlin

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Hoj
Triumph Street Triple 675R -13
låter ju som att SD passar mig bättre än fz1 faktiskt.
ja kör inte heller så ofta över 130 men vill man så är de ju kul om de finns krut där med. tar en evighet att komma upp i 180 med mt-07 känns de som.

kör ni helsystem lr slip on på era SDs? är de inte värt pengarna med ett helsystem?

Så kan det vara, svaret är bara en provkörning bort :p.

Helsystem, ja nu får jag se om jag minns rätt.
superduke är ovanlig med helsystem såvitt jag vet (kan ha fel).
Men superduke R har akra rör fram så om man monterar akra burkar så har man ett helsystem.

Tror du märker mer av en riktig mappning än en med helsystem.
Men hittar du en fin med helsystem, varför inte? :p

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Gör du eller hittar du en med de mods jag nämnde och gör en riktig bänkning för ca 4-6 tusen gör det verkligen underverk. Mina kompisar tog ut sina siffror som visade ca 12hk mer runt 7000 varv om jag minns rätt. På topp var det marginell skillnad. Men det är poängen, SD:n ska du inte behöva varva som en rad4 du ska ha effekten tidigt.
Jag mappade själv för att jag var snål och stor skillnad blir det, men kanske inte lika mycket.
Försök hitta en med akra slipon. De kostar ju typ 18 lök nya. Helsystem absolut, men jag hade inte köpt ett nytt och satt på. Kostar ju som halva hojen.
Och ska du ut på bana, som (om du ursäktar) du är dum om du inte provar så funkar akra kanon, Yoshi som nån sa blir svartflagg.
Du skulle köpt min i våras!

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Hoj
okej satan va dyrt med slipons :S ska såklart leta efter en med burkar på, helsystem verkar inte va värt pengarna isåfall. och 4-6k för en bänkning tror ja inte att ja lägger på hojen om mappninngen man gör sj är helt okej.

är sugen på att prova bana men får se hur det blir :) riktigt sugen på att hämta hem hojen och slänga ut den på blocket nu o köpa en sd men de är dåligt med sd på¨blocket nu :/

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Hoj
en tanke kring mil på en SD, milnojja har väl dom flesta :)

hur många mil är mycket på en SD? vid vilket milantal hade ni backat om ni varit spekulanter?
förutsatt att service är skött såklart.

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Ki:s hade väl gått ca 2500 och gick som ett skott!
Sålde min vid 1600 och den gick hur bra som helst.
Vid 2000 hade jag nog personligen börjat tveka. Beroende på pris vill säga.

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Hoj
okej baserat på att slitdelar börjar ge sig då lr för att även du har milnojjan? :p
den finns inte kvar på blocket men fanns en som gått typ 3400 mil, minns inte årsmodell men tror att de va en 08 o kostade 54k typ.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
skulle ja gärna göra men kärringen säger nej surru
Då går det inte att ha milnojja. Jag menar, vad är 2000 mil på en -08? Knappt 300 mil om året? Tar ju 3 säsonger bara att komma till första service! Å då har säkert tidigare ägaren bytt olja 2 ggr per säsong ändå helt i onödan för att "det är så långt mellan service".

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Hoj
lite milnojja måste man ju ha annars går man kanske o köper en maskin som är helt slut och man får börja säsongen med att renovera. hur vida sliten en SD är efter 2000 mil har ja ingen aning om, därför ja frågar er som har ägt SD. har för mig att ja såg en SD på blocket för ett par veckor sedan som låg över 5.5k mil o den kanske är bra i motorn vem vet men inget ja skulle köpa iaf.

majoriteten av folk som köper SD använder väl dom hårt så antar att 2000 mil kan anses som mer än 2000 mil på en ren touringhoj.

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
okej baserat på att slitdelar börjar ge sig då lr för att även du har milnojjan?
den finns inte kvar på blocket men fanns en som gått typ 3400 mil, minns inte årsmodell men tror att de va en 08 o kostade 54k typ.
Är det den på johans mc du tänker på. Den har vart till salu sedan jag köpte min sd för över 2 år sedan. Dom som köpte min var och kollade på den innan också. Min hade gått 1700 nånting. Extra allt på den och i jättefint skick. Fick 58 tror jag det va tidigt förra våren. Folk ringde som galningar.

Kompisen har en 2007 sdr med 800mil på mätaren. Hel acra i titan. Supersnygg, med massa powerparts! Han kör typ aldrig. Skrev precis till honom om han inte skulle sälja då jag såg att du letade. Men han var inte sugen på det...

Last edited:

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Hoj
Är det den på johans mc du tänker på. Den har vart till salu sedan jag köpte min sd för över 2 år sedan. Dom som köpte min var och kollade på den innan också. Min hade gått 1700 nånting. Extra allt på den och i jättefint skick. Fick 58 tror jag det va tidigt förra våren. Folk ringde som galningar.

Kompisen har en 2007 sdr med 800mil på mätaren. Hel acra i titan. Supersnygg, med massa powerparts! Han kör typ aldrig. Skrev precis till honom om han inte skulle sälja då jag såg att du letade. Men han var inte sugen på det...

ingen aning vem som sålde den. men säg till om polaren ångrar sig :) ska hämta hem min hoj o lägga ut den på blocket i helgen/nästa vecka så bara den försvinner så börjar ja leta SD :)

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Hoj
KTM Superduke R
jofan här va den :) http://www.johansmc.se/beg-mc/?objekt=ivqa5cvg skulle kunna tänka mig den men återstår att se vad folk med erfarenhet av SD anser om 3600 mil :)

Sålde min 07 med 3500 mil 2013 för 50.000 med väldigt mycket tillbehör monterat. Det strul jag hade var slavcylindern och cylinderfotpackning som bytades på den.
Mil är inget att vara rädd för men tyvärr har det blivit så att hojar med mer mil på är inte värda något idag tydligen.

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Hoj
Sålde min 07 med 3500 mil 2013 för 50.000 med väldigt mycket tillbehör monterat. Det strul jag hade var slavcylindern och cylinderfotpackning som bytades på den.
Mil är inget att vara rädd för men tyvärr har det blivit så att hojar med mer mil på är inte värda något idag tydligen.

okej men då är ju typ samma hoj dyrare idag om den ja länka kostar 54 :S

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...