Superduke-tråden

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
nä ja gillar det inte, ser konstigt ut :S + att hojen blir lite bredare.

funderat lite på biltemas, en polare köpte dem till sin er6 men minns inte om dom hamnade för långt in eller om dom bara var för små så att han inte såg något. http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Speglar/Backspegel-F1-universal-2000028526/
tycker att dom såg rätt bra ut men finns ju såklart snyggare. frågan är ju hur mycket SDn vibrerar o hur mycket man ser i speglarna, hann bara köra någon kilometer på provkörningen när ja köpte hojen o då va det helt utan speglar.

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
nä ja gillar det inte, ser konstigt ut :S + att hojen blir lite bredare.

funderat lite på biltemas, en polare köpte dem till sin er6 men minns inte om dom hamnade för långt in eller om dom bara var för små så att han inte såg något. http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Speglar/Backspegel-F1-universal-2000028526/
tycker att dom såg rätt bra ut men finns ju såklart snyggare. frågan är ju hur mycket SDn vibrerar o hur mycket man ser i speglarna, hann bara köra någon kilometer på provkörningen när ja köpte hojen o då va det helt utan speglar.
Ser schyssta ut, men är lite små. Har dom på min fz1. Rekommenderas. Du får böja lite på armarna när du ska titta bara, men annars helt ok för priset

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Hoj
Ser schyssta ut, men är lite små. Har dom på min fz1. Rekommenderas. Du får böja lite på armarna när du ska titta bara, men annars helt ok för priset

trevligt, böja på armarna är ja van vid, såg inte mycket på min MT-07a utan att flytta armbågarna :)

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
trevligt, böja på armarna är ja van vid, såg inte mycket på min MT-07a utan att flytta armbågarna :)
Nä, många speglar är sådana. Köp. Finns ingen anledning att köpa dyra fancy saker om man tycker dessa är snygga. Är en bit spegel, lite plast och en metallstång. Ingen rocket science direkt

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Hoj
Nä, många speglar är sådana. Köp. Finns ingen anledning att köpa dyra fancy saker om man tycker dessa är snygga. Är en bit spegel, lite plast och en metallstång. Ingen rocket science direkt

ne det är sant men frågan är bara om själva spegeln är för liten. men men bara man ser strålkastarna ifrån bilarna som oväntat dyker upp bakom ibland så får de väl duga :)

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Hoj
tänkte köpa motohooligan luftburk till våren och mappa om med tuneecu men fattar inte riktigt. hittat några maps här: http://www.tuneecu.com/KTM_Tune_list.html
de står ju bara tex orginal lr eftermarknads slip ons. de står ju inget om luftburkar och sas, men sas kanske inte är med i mapsen?

Fredrikmehlin

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Hoj
Triumph Street Triple 675R -13
tänkte köpa motohooligan luftburk till våren och mappa om med tuneecu men fattar inte riktigt. hittat några maps här: http://www.tuneecu.com/KTM_Tune_list.html
de står ju bara tex orginal lr eftermarknads slip ons. de står ju inget om luftburkar och sas, men sas kanske inte är med i mapsen?

Eller så köper du ITG filter och SW7 platta för 1700kr och sen har du samma som motohooligan.
Det finns mappar med moto, jag kör med en mapp därifrån och har tagit bort luftburken.
Men jag tänker mappa min till sommaren.

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Hoj
ITG filtret o platta är exakt samma som rottweiler lr? ser ut o va samma iaf.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
ITG filtret o platta är exakt samma som rottweiler lr? ser ut o va samma iaf.

Jepp, det är (enligt källor på internet) samma prylar. Jag köpte ITG och mappade om min SMR i somras, klart värt pengarna. Vill du låna ECU-kabel så är det bara att ropa till.

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Hoj
Jepp, det är (enligt källor på internet) samma prylar. Jag köpte ITG och mappade om min SMR i somras, klart värt pengarna. Vill du låna ECU-kabel så är det bara att ropa till.

ska ja absolut göra, fan va snällt :)
ja hittar dock inga maps som de står att dom specifikt är till för hojar med akra utan db-killer och annan luftburk samt utan SAS.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
ska ja absolut göra, fan va snällt :)
ja hittar dock inga maps som de står att dom specifikt är till för hojar med akra utan db-killer och annan luftburk samt utan SAS.

Kollat på superduke.net?
http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=14763

Min erfarenhet är att det inte finns så jättemycket på tuneecu.com, men om du googlar runt lite så kan du säkert hitta något som motsvarar din setup.

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Snart är det dags att rulla ut våra hertigar och börja göra mil!

Har ni gjort något kul med hojarna under vintern? :tummenupp

Nordin83

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2016
Hoj
2009 KTM 990 Superduke
Hej alla. Jag är ny på detta forum och blivande Superduke ägare. Väntar fortfarande på den från handlaren.Äger nu en z750 som ska bytas in. Efter att ha lus läst denna tråd så verkar detta en kanon hoj. Det som är gjort på den som jag vet är pc3 + leovince sbk i kolfiber. Det fanns ett bänkningsprotokoll som jag tyckte såg välldigt skumt ut. 105hk före och 103 efter bänkning. Alltså en effekt sänkning med 2 hk efter en bänkning. tycker också det låter väldigt lågt. känns som man borde lämna in den å få den ordentligt mappad??. Får se hur den känns i ryckigheten annars är planerna Sas removal, o2 eliminatorn, rc8 trattar och sportluftfilter till att börja med.

Sen vore de kul å veta om det finns fler superduke ägare i västernorrland som man kanske skulle kunna sammanstråla med i sommar för lite bus! :)

Last edited:

El_Zeta

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2014
Hoj
Superduke 990 -07
Någon som har ett Yoshimura system som dom vill sälja? Det som är i carbon hela vägen.
Köper det omgående om det är fräscht.

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Kan inte nån av er köpa min extratank och -kåpor. Ligger annons på köp&sälj. Hojen är såld sen flera år, så skiten ska bort. Kan ju inte gärna slänga prylarna... :huvet

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Nu är säsongen i Hälsingland igång!

Idag besiktades hertigen med blankt papper :yoparty
I helgen blir det oljebyte och lite fix, t ex återställa den från allt skräp som ska dit för besiktningen :fyllisar

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Hoj
Har knappt kört min sd 990 än men igår när de va bra väder så vågade ja mig på lite försök till bakhjulsåkning. Jag låg på trean i 70 km/h och vred lite på gasen och kopplade lite snabbt, precis som ja gjort med min gammla mt-07a men då känndes det som om att soppa tillförseln avtog i en halv sekund och den orkade inte alls upp på bakhjulet. Kan det vara något fel?
Misstänker dock att jag låg på fel varvtal (minns dock inte vilka varv jag låg på) hojen är drevad med 41 bak, lr om det var 42 minns inte. Ja kanske bara är för feg på gasen? Har bara kört runt 10 mil så är inte så kaxig än hehe.

Hojen är även lite tjurig efter kallstart, vrider man till lite på gasen så dör den gärna även om den står stilla. Är sd normalt tjuriga lr kan de va någe som bör kollas upp? Annars så tycker ja att hojen går som ett skott :)

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...