Superduke-tråden

svarar på min egen fråga som ja undra över innan. japp "08 SD james' map for grim and motobox modified from rallsy's info.hex" ska funka utmärkt med aftermarket luftburk.

installerade rottweilern igår o vart rätt stor skillnad tycker ja, mycket trevligare motorbroms inte alls lika hård som innan. och hojen blev rätt mycket starkare på lägre varv också, gasa-släpp-gasar upp den på 2an går mycket lättare nu behöver inte alls köra lika fort som innan bytet :) har inte pressat speciellt mycket på högre varv så är säkert skillnad där med.

när jag tog bort vevhusventilationen så såg jag att det var lite gegga i slangen (olja blandat med vatten)
men hittar inge gegga i oljebehållaren. sög och blåste i ventilen får att se till att ja satt den rätt i plattan till nya luftfiltret och märkte då att ventilen inte var speciellt tät, dvs det kan eventuellt komma ner vatten/kondens i slangen som går ner till vevhuset. misstänker att det är orsaken till geggan. men jag har inte så stor kunskap om varför vevhusventilationen finns där, är det för att eventuellt övertryck ska komma ut eller finns det ett konstant övertryck i vevhuset så att det heltiden trycks ut lite luft ur ventilationen?
Hur meckigt är det att slänga in en ny mapp?

Min hoj har börjat gå riktigt jävla dåligt mellan 3-4krpm, i synnerhet efter mycket motorbroms. Som att den får på tok för mycket soppa och brölar mer än vad som kommer ut när man vrider på rullen.

Igår kunde jag inte ens koppla upp den på tvåan, utan det bara gurglar en massa, sen över 4krpm kommer den igen.

Likaså känns den jävligt sur när man ligger och kösurfar (blir mest sånt, nuförtiden iom pendling) och ligger mellan ettan och tvåan + mycket motorbroms. Har även hänt att den dör vid motorbroms, vilket känns som att den gjort för att det sprutats in för mycket soppa.

Har verkligen inte tid och lust att mecka, men om det inte är allt för bökigt att mappa om, kanske man ska försöka ge sig på det själv istället för att betala typ Johans MC i GBG en massa pengar för att kasta in "rätt mapp", om de nu ens är villiga att göra det?
 
Va fasen har han gjort med den.
Alt1, Bänka den och få en riktigt fin hoj.
Alt2, riv bort pcv och köp en TuneECU-kabel på eBay så får du en finfin mapp av mig.
Annars en från TuneECU/Superduke.net
 
Va fasen har han gjort med den.
Alt1, Bänka den och få en riktigt fin hoj.
Alt2, riv bort pcv och köp en TuneECU-kabel på eBay så får du en finfin mapp av mig.
Annars en från TuneECU/Superduke.net

Jag vetefan faktiskt. Ska kolla vad det är gjort egentligen. Luftburk som sitter på osv. Likaså börjar jag tro att den inte alls har PCIII, utan det han "trodde" var PCIII i själva verket är växelindikatorn. Yay! :)

Får nog bli en sån kabel och lösa en vettig mapp.
Var det du som rev bort SAS och allt sådant bröt, eller var det gjort innan?

Vidare har den dött vid motorbroms efter kanske 10-15 minuters körning, så borde helt klart vara varm.
 
Jag tog bort SAS, flies, lambda. Satte i motohooligan, och Mappade med TuneECU.
Växelindikator, ställplattor till fotpinnar.
Lilla skylten.
Minns inte mer.
 
fan va skumt. som sagt köp kabel på ebay 3-400 har ja för mig dom ligger på. ja har ingen kabel själv då hojen redan vad mappad. men det ska ju vara lätt som tusan att mappa sj. finns guide på youtube som visar hur man gör.

ja har aldrig upplevt att min hoj blivit sur/klen på lägre varv, kopplar utan problem upp den på 2an på låga varv.
glömde ju nämna insugsljudet i mitt tidigare inlägg. helvete va brutalt den låter när man vrider på full gas :rock
 
Jag tog bort SAS, flies, lambda. Satte i motohooligan, och Mappade med TuneECU.
Växelindikator, ställplattor till fotpinnar.
Lilla skylten.
Minns inte mer.
Har inte hinnit gräva mer i det, men Motohooliganburken ligger i en jävla massa delar (hur många består den av tro?) i en sopsäck. Så vad som sitter i just nu vetefan. Men det kanske kan förklara att den går som en röv. Skumt att jag inte märkte det under provkörningen dock.

Får försöka slänga in den till att börja med, och se hur det går sedan. Förstår inte riktigt varför förra ägaren skulle riva ur den...

Men, samtidigt känns det lika bra att beställa en kabeljävel också.
 
Nämen va fasen, har han skruvat sönder min gamla pärla
Motohooligan är en plåtlåda med lock och ett filter i. Trattarna sitter inuti tror jag.
Inte så många delar.
Sitter originalluftburken på kanske? En stor svart låda under tank/sadel.
Mappen som låg i när jag sålde har jag fått personligen från James (TuneECU) efter min setup och han körde den själv. Så jag lovar att den har funkat. Men kräver motohooligan/rottweiler.
 
Nämen va fasen, har han skruvat sönder min gamla pärla
Motohooligan är en plåtlåda med lock och ett filter i. Trattarna sitter inuti tror jag.
Inte så många delar.
Sitter originalluftburken på kanske? En stor svart låda under tank/sadel.
Mappen som låg i när jag sålde har jag fått personligen från James (TuneECU) efter min setup och han körde den själv. Så jag lovar att den har funkat. Men kräver motohooligan/rottweiler.
Oklart som sagt. Men som jag skrev innan där med att han trodde växelindikatorn var PCIII, så säger väl det det mesta. Haha. Aja, slänger in det andra filtret så får vi se vad som händer. Lär väl sitta original i nu.

Måste man ta loss sidokåporna för att lyfta tanken eller går det utan?
 
Kåporna sitter i tanken och ramen. Så de å ba plocka bort.

Det bökiga bruka va å få tillbaka tanken... lr ja skruven för den.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 
Allright, nu drog jag väck en del, och insåg att jag både tröttnat på att mecka, och att jag inte har tid för det. Eftersom originalburken (ser man ju iofs utan att riva nåt) sitter på, och Motohooliganburken ligger bredvid, och mappen säkert är för den sistnämnda burken, däri ligger säkert problemet.

Ingen som är sugen på att byta burk åt mig? Fem hundra spänn, swishat direkt! Jag pallar fan inte. :)
 
Ambitiöst att montera original igen... Blir ju så mycket lättare och renare runt motorn att komma utan burken.


Fick äran att testa rulla igång en Superduke 990 idag (min egen alltså). Ensam. På årets hittills varmaste dag här uppe (knappa 25).
Det fick åt helvette. Sprang det ja orka, i med 3an. Hoppa upp på sadeln å släppa kopplingen. Låser däcket. Röven.
Blir att beställa nytt batterie. Satt ett Jula batteri i (Hamron) som funkat kanon i två år. Men glömde ta in det i vinter så fick väl stryk i kylan.
Tro om man vågar köpa ett sånt igen?

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 
Ja jag är ju inte så försiktig av mig alla gånger. Och tänkte att det syns ju ändå inte, så jag brukar (de två ggr jag gjort det) ta en stor rackarns skruvmejsel och bryta mellan tank och "styret" å trycka bak tanken.
Funkar fint men är ju inget man gör på top notch maskin men tycker inte det syns faktiskt. Inget jag tänker på iaf.
 
Allright, nu drog jag väck en del, och insåg att jag både tröttnat på att mecka, och att jag inte har tid för det. Eftersom originalburken (ser man ju iofs utan att riva nåt) sitter på, och Motohooliganburken ligger bredvid, och mappen säkert är för den sistnämnda burken, däri ligger säkert problemet.

Ingen som är sugen på att byta burk åt mig? Fem hundra spänn, swishat direkt! Jag pallar fan inte. :)

Eller så köper du en kabel och laddar i en annan mapp. Finns många som har kabel och du får säkert låna en några minuter. Men hade jag vart du hade jag satt dit MH.
Skulle tro att flies och SAS ligger i sopsäcken bredvid. De behövs inte.
Fan va lessen jag blir
 
Last edited:
Allright, nu drog jag väck en del, och insåg att jag både tröttnat på att mecka, och att jag inte har tid för det. Eftersom originalburken (ser man ju iofs utan att riva nåt) sitter på, och Motohooliganburken ligger bredvid, och mappen säkert är för den sistnämnda burken, däri ligger säkert problemet.

Ingen som är sugen på att byta burk åt mig? Fem hundra spänn, swishat direkt! Jag pallar fan inte. :)

Vart bor du?
 
Ambitiöst att montera original igen... Blir ju så mycket lättare och renare runt motorn att komma utan burken.


Fick äran att testa rulla igång en Superduke 990 idag (min egen alltså). Ensam. På årets hittills varmaste dag här uppe (knappa 25).
Det fick åt helvette. Sprang det ja orka, i med 3an. Hoppa upp på sadeln å släppa kopplingen. Låser däcket. Röven.
Blir att beställa nytt batterie. Satt ett Jula batteri i (Hamron) som funkat kanon i två år. Men glömde ta in det i vinter så fick väl stryk i kylan.
Tro om man vågar köpa ett sånt igen?

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Ja, det kan man fan fråga sig i nyttan av att vara ambitiös att slänga på originalburk när det finns goare grejer.

Segt att försöka rulla igång btw... Försökte en gång med min gamla Ducce, och det var lögn i helvete.
 
Skönt att det är fler än jag som har problem med att få dit tanken.

hittade de här:
http://www.motohooliganperformance.com/store/index.php?route=product/product&path=36&product_id=60

men priset!

nån som kör cnc maskin här? :)

ang. att springa igång en SD är fan omöjligt!
Har provat en gång aldrig mer! :huvet
Tyckte inte det var så jävla bökigt att få tillbaka skruven till tanken igår faktiskt. Värre med att komma åt när man hade fällt upp den, och dessutom inte få all jävla soppa att rinna ur nån jävla ventil/anslutning i bakkant.
 
Eller så köper du en kabel och laddar i en annan mapp. Finns många som har kabel och du får säkert låna en några minuter. Men hade jag vart du hade jag satt dit MH.
Skulle tro att flies och SAS ligger i sopsäcken bredvid. De behövs inte.
Fan va lessen jag blir
Äh, det ska vara hooliganburken. Något annat känns kass. :)

Segt är bara förnamnet.

- - - Updated - - -

Floda, utanför GBG. Så inte nästgårds, vad det verkar. :(
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top