hållundan
Emozione!
Hur meckigt är det att slänga in en ny mapp?svarar på min egen fråga som ja undra över innan. japp "08 SD james' map for grim and motobox modified from rallsy's info.hex" ska funka utmärkt med aftermarket luftburk.
installerade rottweilern igår o vart rätt stor skillnad tycker ja, mycket trevligare motorbroms inte alls lika hård som innan. och hojen blev rätt mycket starkare på lägre varv också, gasa-släpp-gasar upp den på 2an går mycket lättare nu behöver inte alls köra lika fort som innan bytet har inte pressat speciellt mycket på högre varv så är säkert skillnad där med.
när jag tog bort vevhusventilationen så såg jag att det var lite gegga i slangen (olja blandat med vatten)
men hittar inge gegga i oljebehållaren. sög och blåste i ventilen får att se till att ja satt den rätt i plattan till nya luftfiltret och märkte då att ventilen inte var speciellt tät, dvs det kan eventuellt komma ner vatten/kondens i slangen som går ner till vevhuset. misstänker att det är orsaken till geggan. men jag har inte så stor kunskap om varför vevhusventilationen finns där, är det för att eventuellt övertryck ska komma ut eller finns det ett konstant övertryck i vevhuset så att det heltiden trycks ut lite luft ur ventilationen?
Min hoj har börjat gå riktigt jävla dåligt mellan 3-4krpm, i synnerhet efter mycket motorbroms. Som att den får på tok för mycket soppa och brölar mer än vad som kommer ut när man vrider på rullen.
Igår kunde jag inte ens koppla upp den på tvåan, utan det bara gurglar en massa, sen över 4krpm kommer den igen.
Likaså känns den jävligt sur när man ligger och kösurfar (blir mest sånt, nuförtiden iom pendling) och ligger mellan ettan och tvåan + mycket motorbroms. Har även hänt att den dör vid motorbroms, vilket känns som att den gjort för att det sprutats in för mycket soppa.
Har verkligen inte tid och lust att mecka, men om det inte är allt för bökigt att mappa om, kanske man ska försöka ge sig på det själv istället för att betala typ Johans MC i GBG en massa pengar för att kasta in "rätt mapp", om de nu ens är villiga att göra det?