Spiido
Medlem
Har knappt kört min sd 990 än men igår när de va bra väder så vågade ja mig på lite försök till bakhjulsåkning. Jag låg på trean i 70 km/h och vred lite på gasen och kopplade lite snabbt, precis som ja gjort med min gammla mt-07a men då känndes det som om att soppa tillförseln avtog i en halv sekund och den orkade inte alls upp på bakhjulet. Kan det vara något fel?
Misstänker dock att jag låg på fel varvtal (minns dock inte vilka varv jag låg på) hojen är drevad med 41 bak, lr om det var 42 minns inte. Ja kanske bara är för feg på gasen? Har bara kört runt 10 mil så är inte så kaxig än hehe.
Hojen är även lite tjurig efter kallstart, vrider man till lite på gasen så dör den gärna även om den står stilla. Är sd normalt tjuriga lr kan de va någe som bör kollas upp? Annars så tycker ja att hojen går som ett skott
Jag tror inget är fel, du låg på för hög växel gissar jag, jag logger oftast på två i de hastigheterna när det skall wheelas, trean runt 100, jag har samma drevning som du, kopplar som regel upp om jag inte kör på ettan.
Jag kikar aldrig på rpm-mätaren när jag kopplar upp, går på känsla så jag kan inte säga vart du ska ligga annat än i det området då det "händer", kanske 4500+?