Superduke-tråden

Har knappt kört min sd 990 än men igår när de va bra väder så vågade ja mig på lite försök till bakhjulsåkning. Jag låg på trean i 70 km/h och vred lite på gasen och kopplade lite snabbt, precis som ja gjort med min gammla mt-07a men då känndes det som om att soppa tillförseln avtog i en halv sekund och den orkade inte alls upp på bakhjulet. Kan det vara något fel?
Misstänker dock att jag låg på fel varvtal (minns dock inte vilka varv jag låg på) hojen är drevad med 41 bak, lr om det var 42 minns inte. Ja kanske bara är för feg på gasen? Har bara kört runt 10 mil så är inte så kaxig än hehe.

Hojen är även lite tjurig efter kallstart, vrider man till lite på gasen så dör den gärna även om den står stilla. Är sd normalt tjuriga lr kan de va någe som bör kollas upp? Annars så tycker ja att hojen går som ett skott :)

Jag tror inget är fel, du låg på för hög växel gissar jag, jag logger oftast på två i de hastigheterna när det skall wheelas, trean runt 100, jag har samma drevning som du, kopplar som regel upp om jag inte kör på ettan.

Jag kikar aldrig på rpm-mätaren när jag kopplar upp, går på känsla så jag kan inte säga vart du ska ligga annat än i det området då det "händer", kanske 4500+?
 
Jag tror inget är fel, du låg på för hög växel gissar jag, jag logger oftast på två i de hastigheterna när det skall wheelas, trean runt 100, jag har samma drevning som du, kopplar som regel upp om jag inte kör på ettan.

Jag kikar aldrig på rpm-mätaren när jag kopplar upp, går på känsla så jag kan inte säga vart du ska ligga annat än i det området då det "händer", kanske 4500+?

okej tack, då är de som ja trodde då :)

en annan fundering, tänkte beställa en motohooligan luftburk, o min hoj har tydligen RC8 trattar. kan jag montera burken med dessa trattar? ja har ingen koll på vad det är för skillnad på orginal vs RC8.
 
Hej! Jag har är en ny superduke ägare, har precis köpt en underbar hoj som jag älskar att köra. Den roligaste hojen jag haft, sen gör det inget heller att det är torr sump. Men den saknar eftermarknads prylar. förutom akra slip on.

Är det någon här som vill sälja sina kraschpuckar? och andra tillbehör.
Skriv pm om du känner dig träffad.

Väl mött Jonatan
 
Hej! Jag har är en ny superduke ägare

Är det någon här som vill sälja sina kraschpuckar? och andra tillbehör.
Skriv pm om du känner dig träffad.

Väl mött Jonatan

:hej

Bara som ett tips:
Kolla på ebay. Köpte mina från England, hjulaxlar X2, motorpuckar X2 och.
Jag har för mig att det slutade strax över 1000:- men jag kommer inte ihåg till 100%

Men ebay kan man hitta mycket bra skit, mina backspeglar köpte jag från "aliexpress" mest bara för att se om det ens var värt att sätta på hojen.

Kostade ju inte allt för mycket så det var ju värt ett försök, och nu sitter de faktiskt på hojen.
Överraskande kvalitet faktiskt.

Lycka till
 
slår ett slag för ebay och aliexpress jag med, har köpt massor där till både hoj och annat.
fanns billigare motorpuckar men jag valde de som ja tyckte va snyggast och det landade på 650-700kr med frakt. köpte även koppling och bromshandtag, blinkers, skylthållare samt akra helsystem till min gammla hoj. och det har varit bra kvalité på allt.
 
Hej! Nu har jag beställt krasch puckar, vart från ebay.co.uk! Det var inte billigt, men jag hoppas det skyddar cykeln den dagen det smäller :) Ha det bra

Följer tråden
 
Nybliven Superduke-ägare, 05a med 1400 mil på mätaren. Behöver nytt batteri, är Exide något att som duger, eller är det helt värdelöst? Undrar också om någon har erfarenhet av att lacka om tank? Finns några mindre märken och lite skav som stör mig. Lär väl behöva någon 2k-primer som grund?
 
-09 om jag får be
Bra val, snyggaste SD jag sett

dbe0679909f381c2c2efe6e9d642bec0.jpg
 
-09 om jag får be
Bra val, snyggaste SD jag sett

dbe0679909f381c2c2efe6e9d642bec0.jpg

Så den är en 09a till och med? Kung! Då får jag ändra min profil. ;)

Lurar på om jag ska plocka bort speglarna, så den ser lika brutal ut som den kan, eller om jag ska fegköra några dagar till. Jävla ovant att hoppa på båge igen efter 5 år utan.
 
Speglar ska bort, man kan sätta nån liten kinaspegel innanför kopplingen på styret om man vill slippa vrida skallen .
Det är en -08 uttagen april -09. Jag köpte den aug -09.
Har du sett dina PM?
ce79d8f22ed35b7c1028a5a2fcfe34b1.jpg
ff7ed3a7e20fd57b8ca0520dc74718b8.jpg
 
Hade inte du växelindikator på den? Hade för mig jag såg den på blocket och såg det på nån bild... OBS! kan ha helt jävla fel med
 
Nja stenkoll vet jag inte, det var fem år sen...
Men växelindikatorn är fastlödad nånstans vid styrkronan eller under tanken med hastighets och/eller varvräknar kabel, över det krympslang.
Den visar växel lite segt och hade inte köpt den idag.
Den skall gå att kalibrera om du fick med plåtlådan med instruktioner till den.
 
Last edited:
har frågat på superduke.net men har inte fått något svar så kollar här om någon vet hur vida ja bör byta mapp i hojen lr ej.

nu är hojen laddad med "08 SD james' map for grim and motobox modified from rallsy's info.hex"
det är en sd 990 från 2007 med sas och sekundärspjäll borta samt akra utan db-killers. och nu ska ja även montera rottweiler box så fort den kommit hem med posten, så lite därför ja undrar om ja kan använda nuvarande mapp lr om ja bör byta till "07+ EU SD Akra Smoothened" mappen som folk säger garanterat inte går för snålt.
 
Hur fan håller man tanken (är det bara den som är matt?) ren? Inte läge för wax eller?

Gött sketet allt är efter en veckas pendling i GBG-vår.
 
svarar på min egen fråga som ja undra över innan. japp "08 SD james' map for grim and motobox modified from rallsy's info.hex" ska funka utmärkt med aftermarket luftburk.

installerade rottweilern igår o vart rätt stor skillnad tycker ja, mycket trevligare motorbroms inte alls lika hård som innan. och hojen blev rätt mycket starkare på lägre varv också, gasa-släpp-gasar upp den på 2an går mycket lättare nu behöver inte alls köra lika fort som innan bytet :) har inte pressat speciellt mycket på högre varv så är säkert skillnad där med.

när jag tog bort vevhusventilationen så såg jag att det var lite gegga i slangen (olja blandat med vatten)
men hittar inge gegga i oljebehållaren. sög och blåste i ventilen får att se till att ja satt den rätt i plattan till nya luftfiltret och märkte då att ventilen inte var speciellt tät, dvs det kan eventuellt komma ner vatten/kondens i slangen som går ner till vevhuset. misstänker att det är orsaken till geggan. men jag har inte så stor kunskap om varför vevhusventilationen finns där, är det för att eventuellt övertryck ska komma ut eller finns det ett konstant övertryck i vevhuset så att det heltiden trycks ut lite luft ur ventilationen?
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top