Tvätta å en rundsmörjning..
glöm inte å ladda batteriet
Oki.. Ja, jag kände att mer avancerade ingrepp var overkill när det är så nytt. Kanske rycka kedjan och bada i linolja över vintern eller nåt iaf.. Ska nog ta ur batteriet och ta hem..
Övrigt:
En liten historia då. Jag har krigat lite för att få en bra vinterplats då jag hade en provisorisk lösning nu under hösten för garage.
På måndag börjar jag ett nytt jobb som kommer ta en hel del tid i anspråk, jag har en båt som måste tas om hand inför vintern, min morfars begravning nästa fredag och en kommande flytt att rodda, och vintern är på väg. Kort sagt började det bli tight med tid för allt.
Igår bestämde jag mig för att ge upp jakten i sthlm och hyrde ett släp, åkte till garaget och lastade (tog över en timme eftersom tanken med nätvagn var att använda grinden bak som ramp sket sig storartat) för att bege mig först mot Norrköping för natten, och sen till småland idag för att ställa ner hojen hos mor som fått för sig att flytta dit.
I Skärholmen ringer en ängel och levererar ett nummer till en lirare som har garage i Solna. Jag ringer honom och stannar på Shell i Slagsta. Där vände allt.. Ringa flickan i Nkpg, ringa mor och vända ekipaget mot solna. Lasta av och vips - jag har låst, larmat, bevakat varmgarage i Solna för ett vettig peng.
Snacka om att det löste sig i sista sekund. Efter 2 månaders letande löser det sig med en halvtimmes marginal (hade jag kommit nära Nyköping hade jag nog inte vänt).
Lite onödigt att jag hyrde släp och allt bara, när jag hade kunnat köra hojen från city till Solna, men grymt skönt iaf!