Superduke-tråden

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Usch ingen åkning alls för mig i helgen, jobba jobba jobba :(

Har ni haft skoj?

/A

Jag, Nickeluring, Aron07 och 990Superduke var på Rörken och brummade igår. Det var blött på morgonen men sen kom solen och det blev en kanondag, riktigt kul! :tummenupp Såg att Psychodad var där också, och körde som ett skållat ollon. Imponerande :yoparty

Man blir lite deprimerad när man inser att det är ett halvår kvar till nästa gång :(

Last edited:

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
KTM 450 EXC -08
Jag, Nickeluring, Aron07 och 990Superduke var på Rörken och brummade igår. Det var blött på morgonen men sen kom solen och det blev en kanondag, riktigt kul! :tummenupp Såg att Psychodad var där också, och körde som ett skållat ollon. Imponerande :yoparty

Man blir lite deprimerad när man inser att det är ett halvår kvar till nästa gång :(

Kan bara instämma, det var kanonbra:tummenupp

Borde ha varit med tidigare, men nu är man riktigt taggad inför näsa år :yoparty

Väntar på att bilderna ska publiceras på http://www.pixbox.se/ :D

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Kan bara instämma, det var kanonbra:tummenupp

Borde ha varit med tidigare, men nu är man riktigt taggad inför näsa år :yoparty

Väntar på att bilderna ska publiceras på http://www.pixbox.se/ :D

Ja roligt är det! Bra kört också, uppflyttning nästa gång, ännu en av oss som blivit skadad/smittad :tummenupp men jag var bra mör igår, höll nästan på att somna bakom styret på vägen hem. Hoppas ni inte blev alltför sinkade :tungan Blev läggdags 20.00 och sov till 09.00 imorse :)

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Såg att Psychodad var där också, och körde som ett skållat ollon. Imponerande :yoparty

Allt för publiken är mitt motto! :näsblod

Närå, men man vill ju gärna vrida på lite när man vet att det är sista varven för säsongen. Tur att det torkade upp efter ett tag, för det var bara vingligt och äckligt i början på allt det blöta. Under sista passet började man faktiskt få upp farten skapligt, men det kändes att det var ett par veckor sen man körde något.

Får faktiskt säga att jag är ganska mätt på Rörken-körningar för tillfället, så jag är inte så enormt upprörd för att säsongen tagit slut (men det kommer väl). Tror jag har kört där ungefär 12-14 gånger nu i sommar, så konstigt vore väl annars. Nästa sommar ska Duken få smaka på Gotland Ring och Gelleråsen om allt blir som jag vill, och gärna någon ytterligare bana dessutom. Man längtar redan... :drool

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Är det nån här som investerat i kolfiberfälgarna från PowerParts katalogen? Nån bra bild på hur det ser ut IRL?
Det är ju snart dags att skriva lista till tomten.. :D

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Allt för publiken är mitt motto! :näsblod

Närå, men man vill ju gärna vrida på lite när man vet att det är sista varven för säsongen. Tur att det torkade upp efter ett tag, för det var bara vingligt och äckligt i början på allt det blöta. Under sista passet började man faktiskt få upp farten skapligt, men det kändes att det var ett par veckor sen man körde något.

Får faktiskt säga att jag är ganska mätt på Rörken-körningar för tillfället, så jag är inte så enormt upprörd för att säsongen tagit slut (men det kommer väl). Tror jag har kört där ungefär 12-14 gånger nu i sommar, så konstigt vore väl annars. Nästa sommar ska Duken få smaka på Gotland Ring och Gelleråsen om allt blir som jag vill, och gärna någon ytterligare bana dessutom. Man längtar redan... :drool

Var första gången jag var där, och måste säga att den är mycket roligare än tuvängen i alla fall. Men som sagt, nästa sommar så blir det förhoppningsvis många besök på de större banorna :) känns som att vi kan bli ett bra gäng härifrån :yoparty

Någon som vet om det ligger några bilder upplagda nånstans förresten?

Last edited:

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Hoj
Superduke -06
Fattar fortfarande inte att jag äger en SuperDuke asså:) Äntligen har man hojen man har tänkt på nonstop. Är det normalt att känna sig så berusad av välmående för att äga en hoj?:confused:
Designen:tummenupp ljudet:tummenupp , körkänslan:yoparty
Saknar inte R1:an ett dugg:)

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Var första gången jag var där, och måste säga att den är mycket roligare än tuvängen i alla fall. Men som sagt, nästa sommar så blir det förhoppningsvis många besök på de större banorna :) känns som att vi kan bli ett bra gäng härifrån :yoparty

Någon som vet om det ligger några bilder upplagda nånstans förresten?

Klart ni ska med och leka på Gotland? Lelle veckan? Jag lovar att det kommer bli massa KTM bus.

/A

Chon

Ny medlem
Gick med
15 May 2007
Hoj
SuperDuke -05
Nån som vet vart man kan få tag på originaldelar till sduke -05, tänkte mest på spoilern fram, lite pris info skulle inte skada.

Ramsned

Medlem
Gick med
16 Sep 2006
Hoj
Honda CB1000R
Hade (har) prexis samma känsla:yoparty Den blir bara roligare och bättre:tuttar
Går och suktar på en SDR -08:gnissla nån som har info om den? Måste ha lite lektyr i vinter!

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Nån som vet vart man kan få tag på originaldelar till sduke -05, tänkte mest på spoilern fram, lite pris info skulle inte skada.

Spoilern/huggern runt batteriet? Eller stänkskärm eller den runt lyktan?

"Me fix good price for you"

/A

Sorterade fram lite KTM-bilder från i söndags ur kameran. Finns att hitta här

Schysst, ni är så fina så.

/A

Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Hade (har) prexis samma känsla:yoparty Den blir bara roligare och bättre:tuttar
Går och suktar på en SDR -08:gnissla nån som har info om den? Måste ha lite lektyr i vinter!

Vet Iofs inte vad som händer till 08 (har en 07), men vill du se bild ur nån spec vinkel eller veta något ur instruktionsboken eller så kanske jag kan hjälpa dig? Fråga på bara!
Ber du snällt som fan :slicka kan du få provköra också :pannkyss

Är vi inte rätt många runt Sthlm (med omnäjd) här som åker SD?
Kommer ju från bilvärlden med starka märkessammanhållningar, men vad sägs om en pubkväll? Alltid kul att se vem som är bäst på slangen efter 12 öl :gnissla

/Henrik

PS. Psychodad, snygga bilder!

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Vet Iofs inte vad som händer till 08 (har en 07), men vill du se bild ur nån spec vinkel eller veta något ur instruktionsboken eller så kanske jag kan hjälpa dig? Fråga på bara!
Ber du snällt som fan :slicka kan du få provköra också :pannkyss

Är vi inte rätt många runt Sthlm (med omnäjd) här som åker SD?
Kommer ju från bilvärlden med starka märkessammanhållningar, men vad sägs om en pubkväll? Alltid kul att se vem som är bäst på slangen efter 12 öl :gnissla

/Henrik

PS. Psychodad, snygga bilder!

Jag är alltid snabbast i januari när ingen kan kontrollera mina skills.

Pubkväll? Jag är på, jag har ju koll på dig från andra forum.

När var hur? Jag måste tillbaka över länsgränsen så det kräver lite planering.

/A

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...