Jag funderar lite på om man kan göra något så min SD blir lite vassare. Jag gillar hojen men saknar effekt! Den är helt standard och jag tycker det är för låg toppfart och klen i motorn. Saknar toppeffekt. Jag kanske har valt fel hoj.....
Vill du ha mycket pang i motor så välj en GSXR 1000 -05. Powerhweelies i trean och den är inte så lågt växlad som SDn. Tom min gamla R1-03 gjorde mer på 1:an än SDn på 2:an. Jag misstänker att Sukan gör ca 170 på ettan. Jag saknar också lite mer effekt men istället för att gräva djup i plånboken och riskera att någon okunnig motorbyggare klantar sig så avvaktar jag nog till 09rna kommer med förhoppningsvis 1150 motorn. 146 hk som Buellens 08 har skulle vara kul. Fast det låter lockande att porta och borra. Nickeluring verkar vara på G.
Ang. underkåpor så se helst till att den inte slutar längre ner än original. Iaf om ni hoppar lite med era hojar. Jag lyckades med att precis doppa min i asfalten efter ett backkrön. Kanske lite klumpig landning med för mycket framhjul.
Last edited: