Superduke-tråden

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Pegasus skrev:
2662635 Intresserad? :hihi

Appappapp! Minimotoförare som du har inget i den här tråden att göra... Sen hade nog den där skottkärran på bilden passat bättre brevid en 660 än en Superduke. Perfekt att ta med packningen i eller varför inte fylla den med jord om du får för dej att bygga ett hopp nånstans... :)
 

insaniac

pompös och tandlös
Gick med
23 Dec 2005
Ort
skogen
Hoj
Kawasaki H2SX
Psychodad skrev:
2662617 AJ!!! Det där var så att ögonen sved och tårades... Men det ser lite riggat ut, dom är väl inte ihopmonterade. Eller?


styggelsen hittade jag på nätet,tror (läs hoppas) att det är fejk men man vet ju aldrig :gnissla
 

paan

paan
Gick med
3 Jun 2006
Ort
MOTALA
Hoj
Ktm Superduke 990
AddeRS skrev:
2656485 Tänkte svara på mitt eget inlägg sedan tidigare.....detta problem löstes väldigt enkelt.:D
Det var nämligen så att på högra styrhalvan så saknades det en bricka mellan gashandtaget och styränden som gjorde att styränden låg emot gashandtaget lite grand....därav att den hängde kvar på varv ibland vid avslag.
Detta löstes enkelt genom att skruva bort styränden och lägga en bricka emellan, något de måste ha missat när de monterat ihop hojen.
När man kör en superduke så ska man inte släppa på gasen så mycket,den ska hållas på högt varv hela tiden.:) :) :) :) :)
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
KTM660SMC skrev:
2645165 Jag lånar tråden lite;

Är det en enkel operation att ta bort det tokfula lyset (från den annars skitsnygga hojjen) och ersätta det med en t ex Acerbis-lampa? Det ska se snyggt ut, inget halvdant.

Tänkte då mest på hur det ser ut under den befintliga kåpan, infästning och inkapsling av varvräknare + hastighetsmätare.

Någon som vet? Tacksam för svar...

Ingen som har tid, lust och kunskap om min tidigare fråga?
 

merciless

Mr. Slow
Gick med
16 Sep 2004
Ort
I Upplands urskog vid en sjö
Hoj
CBR 900 RR "projekt", XT 660R, RM 250
Tjena alla glada!:) Har inget vettigt att säga förutom att jag köpte en Superduke idag! Ska ställa den i vardagsrummet i väntan på våren för att (om möjligt) bygga upp mina förväntningar på somaren ännu mer:D Är det verkligen värt att köpa burkar och mappa hojen. Det känns som om det nästan bara är ljud man får för pengarna. På Ktm:s roadshow i våras provade jag en med original och en med akra, men jag minns inte att jag tyckte det var nån större effektskillnad... Kanske är jag som är slö och dum i huvudet:gnissla Nu har jag lagt upp för smash! Idiotförklara mig och övertyga mig om att akra "is the shit"....
 

svartakatten

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha FZ1N
Provade min med akra mappning och orginal burk. Kändes en klar förbättring. Mindre stökig på höga växlar,mer ork från botten.Tyvärr blev det ingen bromsning med mappningen och orginal burken. Skulle vara intressant att kolla. Akra med insatser är ingen höjdare,mindre effek mellan ca4700-6000rpm än orginal.
 
Last edited:

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
svartakatten skrev:
2675414 Provade min med akra mappning och orginal burk. Kändes en klar förbättring. Mindre stökig på höga växlar,mer ork från botten.Tyvärr blev det ingen bromsning med mappningen och orginal burken. Skulle vara intressant att kolla. Akra med insatser är ingen höjdare,mindre effek mellan ca4700-6000rpm än orginal.

Akra-mappning i kombination med originalburk ska inte vara någon bra kombination rent tekniskt för hojen enligt expertisen.
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Ny Super Duke!

Guuuld! Nu ansluter jag mig till Super Duke gänget.
Jag la beslag på en av de två första 07orna i Sverige.
Surt att man ska behöva vänta så länge på att testa den bara...men men, man får väl passa på att pimpa den så länge.
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Nickeluring skrev:
2681629 Guuuld! Nu ansluter jag mig till Super Duke gänget.
Jag la beslag på en av de två första 07orna i Sverige.
Surt att man ska behöva vänta så länge på att testa den bara...men men, man får väl passa på att pimpa den så länge.


Grattis till ett bra val. Vad valde du för färg, och vilka färger finns att välja på om man skulle köpa en idag?

Själv var jag lite snål i somras och valde en svart för den var lite billigare. Tur för mej det, för nu skulle jag inte vilja ha någon annan färg iallafall...
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Psychodad skrev:
2681990 Grattis till ett bra val. Vad valde du för färg, och vilka färger finns att välja på om man skulle köpa en idag?

Själv var jag lite snål i somras och valde en svart för den var lite billigare. Tur för mej det, för nu skulle jag inte vilja ha någon annan färg iallafall...

Tack,
Jag tog den enda färgen som fanns nu - orange. Men det var den jag ville ha oxå. Kika på mitt garage, det är mycket mindre orange på 07 än det var på de tidigare modellerna. Annars är det samma färgalternativ som tidigare, men färgerna sitter inte riktigt på samma ställen. Du kan se dem här: http://www.990superduke.com/
 

Ramsned

Medlem
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda CB1000R
Nickeluring skrev:
2681629 Guuuld! Nu ansluter jag mig till Super Duke gänget.
Jag la beslag på en av de två första 07orna i Sverige.
Surt att man ska behöva vänta så länge på att testa den bara...men men, man får väl passa på att pimpa den så länge.

Grattis och välkommen i gänget:tummenupp
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Ramsned skrev:
2682652 Grattis och välkommen i gänget:tummenupp

Tackar!
Jag har gått o suktat efter en SD hur länge som helst nu. Jag har varit jätte-avis på er andra. Men den som väntar på nåt gott...

Självklart så ska den nya leksaken uppgraderas en del framöver. Hur är det med Power Commander? Någon i Sverige som testat än?
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Nickeluring skrev:
2682063 Tack,
Jag tog den enda färgen som fanns nu - orange. Men det var den jag ville ha oxå. Kika på mitt garage, det är mycket mindre orange på 07 än det var på de tidigare modellerna. Annars är det samma färgalternativ som tidigare, men färgerna sitter inte riktigt på samma ställen. Du kan se dem här: http://www.990superduke.com/

Helt klart finare än -06 orange tycker jag.

Sen såg jag på dina garagebilder att den har radialok också... Är det samma som Supermoton har så är det definitivt ett uppköp från dom gamla bromsarna. Inte för att dom gamla är dåliga, men dessa är absolut bättre i mina ögon.
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Psychodad skrev:
2684631 Helt klart finare än -06 orange tycker jag.

Sen såg jag på dina garagebilder att den har radialok också... Är det samma som Supermoton har så är det definitivt ett uppköp från dom gamla bromsarna. Inte för att dom gamla är dåliga, men dessa är absolut bättre i mina ögon.

Jag vet inte om det är samma, men anledningen till att det inte är radialok på 05- o 06-orna har jag hört är för att KTM hade köpt upp sig på ca en miljaard av de andra oken som de behövde göra slut på.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Nickeluring skrev:
2682854
Självklart så ska den nya leksaken uppgraderas en del framöver. Hur är det med Power Commander? Någon i Sverige som testat än?

Finns ingen power commander till SD än. Däremot kan KTM-handlare mappa om hojen med en speciell programvara och en laptop men det finns ett begränsat antal mappar, tre-fyra olika kanske, och de är anpassade för de Akrapovic-system som du kan köpa via KTM-handlare. Köper du ett av dessa system (Finns fyra olika har jag för mig) så ingår mappningen kostnadsfritt.
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
DR-Zätare skrev:
2684738 Finns ingen power commander till SD än. Däremot kan KTM-handlare mappa om hojen med en speciell programvara och en laptop men det finns ett begränsat antal mappar, tre-fyra olika kanske, och de är anpassade för de Akrapovic-system som du kan köpa via KTM-handlare. Köper du ett av dessa system (Finns fyra olika har jag för mig) så ingår mappningen kostnadsfritt.

Jodå, det finns det visst. :tummenupp
Det är bl.a. en kille i staterna som heter Clarkie som fixat en del PC mappningar. Sen är det en del folk i England som testat oxå. Jag kan fixa lite mera info senare...
 

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha
DR-Zätare skrev:
2684738 Finns ingen power commander till SD än. Däremot kan KTM-handlare mappa om hojen med en speciell programvara och en laptop men det finns ett begränsat antal mappar, tre-fyra olika kanske, och de är anpassade för de Akrapovic-system som du kan köpa via KTM-handlare. Köper du ett av dessa system (Finns fyra olika har jag för mig) så ingår mappningen kostnadsfritt.

http://powercommander.com/925-411.aspx
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top