Superduke-tråden

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
http://www.hojnyheter.se/?page_id=1537

Tyckte jag såg en "Lurig" hoj här :)

Hade ni kul ni som var där??

Titta vad fin den är. :)
Det var kanonskoj! Har dock insett att hertigen har vissa begränsningar. Jag körde dragrace mot ett par busor och det var inte mycket till chans man hade... :tungan

Schysst rejsbild Number2! :tummenupp
Jättetråkigt med kraschen och den långa reperationstiden. Kan du inte kolla med någon annan meck inom rimligt avstånd?
 
Last edited:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Fjädringsmeck

Hola fjädringsmeckare,
Det verkar som att det är körning på Tuvängen den 17/5. Jag som inte får följa med till Linköping är lite ledsen i ögat o måste göra det bästa av situationen o köra det jag har möjlighet till. Alltså blir det Tuvängen för mig ifall det är torrt.
Det får bli meck någon annan dag.
 

Fjod0r

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2008
Ort
sthlm
Hoj
Husa fs650e
Vafan, är det ingen som vill ut o kriga mc ikväll? skicka ett sms på 0738381570 om andan faller på.
 

turbopeggan

Ny medlem
Gick med
21 May 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
KTM Superduke 990 -05
såja! då har man sålt sin gamla zx9r och införskaffat sig en superduke -05! är helt såld efter 1 dag! ni på den här tråden borde kanske ha koll på vart man kan beställa lite tillbehör till superduke? bara importsidor lr? tänkte investera i en styrdämpare bla.

får ursäkta att bilden på min gamla Bandit ligger kvar:rodnar ,ngt år sedan jag var in på den här sidan..
 
Last edited:

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
http://www.hojnyheter.se/?page_id=1537

Tyckte jag såg en "Lurig" hoj här :)

Hade ni kul ni som var där??

Så roligt man kunde ha utan hoj :)

Det gick riktigt bra att stå på sidan men jag kommer garanterat att vara på plats med hoj nästa gång som är den 4 juni:yoparty

Kanske även så att vi får se en SD från tälje då:tummenupp

Hola fjädringsmeckare,
Det verkar som att det är körning på Tuvängen den 17/5. Jag som inte får följa med till Linköping är lite ledsen i ögat o måste göra det bästa av situationen o köra det jag har möjlighet till. Alltså blir det Tuvängen för mig ifall det är torrt.
Det får bli meck någon annan dag.

Tja Nicke

Funkar det inte nu på söndag, eller var det då som Sixx skulle jobba?

Inte fel att höra en SD i går på Barkaby:tummenupp

/M
 
Last edited:

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Kanske även så att vi får se en SD från tälje då:tummenupp

Funkar det inte nu på söndag, eller var det då som Sixx skulle jobba?

Hehe, ja det är väl kanske inte helt omöjligt!

Upptäckte också idag att det är pingstdagen på söndag = ledigt = Hojj! :yoparty känns ganska bra, minst sagt! Vi får höras till helgen grabbar och kanske glida en sväng solen, ska bli grymt väder! PM:a ditt nr Mange så hojtar jag till om det blir läge.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Har dock insett att hertigen har vissa begränsningar. Jag körde dragrace mot ett par busor och det var inte mycket till chans man hade...
Hehe, va du tvungen att köra mot det snabbaste som finns på 2 hjul typ:)

Jahapp då har man tagit oskulden på bana i år Sviesta :tummenupp

Ni som ska åka nu i maj tänk på att dom har blitt jävligt grininga på ljudet från slipon , db killers är i princip ett måste. Idioten på Sviesta gasta om att man bara fick köra med orginalsystem och hade man inte det så va det bara att åka hem , men i verkligheten va det 95db som gäller :arsele

Hur som helst så va det riktigt kul och som vanligt va den sista rundan den bästa :yoparty
 

kaw

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM SuperDuke 06
såja! då har man sålt sin gamla zx9r och införskaffat sig en superduke -05! är helt såld efter 1 dag! ni på den här tråden borde kanske ha koll på vart man kan beställa lite tillbehör till superduke? bara importsidor lr? tänkte investera i en styrdämpare bla.

får ursäkta att bilden på min gamla Bandit ligger kvar:rodnar ,ngt år sedan jag var in på den här sidan..

Om det gäller styrdämpare så verkar LSL tillverka en som är OK och hyfsat prisvärd, drygt 200 Euro.

http://www.lsl-motorradtechnik.de/php/artikeldetail.php?ID=938&l=de
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Kul med Sviestad, Micke. Var det mycket hojar? Hur tidigt behövde man vara där för att få plats?


Den där LSL styrdämparen var ju ruskigt billig! Ser ju helt okay ut oxå.

Tja Nicke
Funkar det inte nu på söndag, eller var det då som Sixx skulle jobba?
/M

Ja, vi kanske kan köra lite meck i helgen. Bara vi hinner gasa av oss lite oxå. :tuttar
 
Last edited:

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Så. Då har man kört sviestad för första gången med nya hojen. Superduken är ju grymt fin på bana. Hur lätt som helst att ändra spår med i kurvorna. Hade hur kul som helst och blir bara nöjdare och nöjdare!
Fast det var det värsta vad hojen grillar bakdäcket. Så mycket slets det inte på min gamla hoj trots fler hästar. Sitter orginaldäcken på i nuläget.

Tänk nu bara på att montera orginalsystem innan ni åker till Sviestad. De var riktigt griniga sist och många fick åka hem.
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Tänk nu bara på att montera orginalsystem innan ni åker till Sviestad. De var riktigt griniga sist och många fick åka hem.

Kul att du är nöjd. :tummenupp
Montera originalsystem... :va Det skulle ju ta en halv dag minst, det kan man ju inte göra. Dessutom så bör man mappa om hojen i så fall.
Det måste ju räcka att trycka in pluggarna, som Micke gjorde.
 

dandan

Fortfarande hel!!
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Mariehill
Hoj
SuperdukeR -07 (R.I.P), SuperdukeR -08 (hoppas på det bästa)
KTMs baksida!

Fick hojen uthämtad från 100 mila på Jontes i Lödde igår.......3700 för första servicen, :va helt otroligt! Vet att de kollar ventiler mm, men ändå. Tyvärr är Jontes de ända auktoriserad här nere, så det är väl bara att betala å se glad ut:mad:
Hur som helst, nu en den klar för första ban körningen på Stutup:yoparty , ska bli grymt roligt att få testa denna best på bana.
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Nej det är nästan det värsta, men det gick ju så fort så jag hann ju inte riktigt se vem det var, å han kanske inte såg att jag gick omkull. Såhär i efterhand så önskar jag nästan att jag kört på honom!

Men men ger man sig in i leken får man leken tåla.... eller nåt sånt, ja ä int bitter:D

Det verkar iallafall ordna sig med förs. bolaget. (bilsport&mc)

Ringde JohansMC idag som numera har agenturen på ktm i gbg, de tyckte jag skulle köra dit hojen idag så skulle de kolla på den om TVÅ veckor, och sen lämna rapport till förs. bolaget. Dom tippade på att det skulle ta 2-3 månader att fixa. Men va fan! hur svårt ska det va att kolla lite i hardparts katalogen och räkna ut vad det skulle kosta att laga? Det vi snackar om är ett styre och lite plast! Nä nu går jag in på sporthoj:s poll och ger JohansMC en överkryssad stjärna.

Det blev iallafall en fin bild på mig innan jag vurpa! (samma kurva)

Tack till fotografen, Hannez här på sporthoj.


Underbar bild, sjuk fartkänsla i den.

KTM har problem med sitt åf nät, finns ingen vettig i varesig GBG eller Sthlm. Vi har iaf Lelles MC i uppsala 7 mil enkel resa här i hufudstan.

Hur svårt kan det va att smälla upp en liten glugg med 2 glada kunniga killar som vill skruva joddlarmoppe?

Ska man ha det gjort ska man göra det själv.

/A
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Kul med Sviestad, Micke. Var det mycket hojar? Hur tidigt behövde man vara där för att få plats?

Tjena ! Vi va där ca 15:50 och dom släppte in 16:30 och då va det väl ca 50 hojjar skulle jag tippa på..

IQ du körde riktigt bra med din duke :Bugar

Och det va 95db som gäller i 4000varv ialf i går på Sviesta och Anders "R" med evo utan insatser hade 96db och killen som mätte va snäll så han fick åka ialf :tummenupp

Jag fick åka med buttpluggsen i.. lite trist men va gör man inte :tungan
 

Bifogat

  • haga + sviesta 078 25%.jpg
    haga + sviesta 078 25%.jpg
    52.7 KB · Visningar: 87
  • haga + sviesta 079 25%.jpg
    haga + sviesta 079 25%.jpg
    73 KB · Visningar: 117
Last edited:

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Underbar bild, sjuk fartkänsla i den.

KTM har problem med sitt åf nät, finns ingen vettig i varesig GBG eller Sthlm. Vi har iaf Lelles MC i uppsala 7 mil enkel resa här i hufudstan.

Hur svårt kan det va att smälla upp en liten glugg med 2 glada kunniga killar som vill skruva joddlarmoppe?

Ska man ha det gjort ska man göra det själv.

/A

Abropå klåpare! Min gode vän Erik tog ut en ny Speed Triple i vintras, efter att den tidigare gick hojdöden till mötes. Idag körde han den till Triumph i Länna för att få den mappad med nya systemet, och efter en liten översyn så visar det sig att den andra firman har levererat hojen utan olja i motorn!
Så den har nu gått de 5 första milen utan motorolja!

Det känns tryggt :)
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Någon som har tillgång till sitt Akra-Road-Use papper som man får med til burkarna? Där står DB testet och det ska va under 95dB

Det påstås att DB gränsen är lägre på banan än på vägen! Kommer ej ihåg exakt vad gränsen var dock. Känns som att det är säkrast att köra med orginalet dock.
Kul som satan i alla fall ser fram imot 18/5 :yoparty

Bild på mig.
 

Bifogat

  • img-386.jpg
    img-386.jpg
    81.9 KB · Visningar: 88
Last edited:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Abropå klåpare! Min gode vän Erik tog ut en ny Speed Triple i vintras, efter att den tidigare gick hojdöden till mötes. Idag körde han den till Triumph i Länna för att få den mappad med nya systemet, och efter en liten översyn så visar det sig att den andra firman har levererat hojen utan olja i motorn!
Så den har nu gått de 5 första milen utan motorolja!

Det känns tryggt :)

Helvete!!!
Jag skulle tvärvägrat o behålla den. De hade allt fått fixa fram en ny maskin med olja i. Men o andra sidan så står det antagligen i manualen att man ska kolla oljan innan varje körning. Det står det i våran manual.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top