Superduke-tråden

mange-9

mange-9
Gick med
6 Apr 2007
Hoj
Superduke R , KTM 525 SMR
Ja Pengar är inte allt. Vist får man räkna med en större förlust nästa år men Thats Life. Ända Hojen ja kan tänka mig istället just nu är Ducatis nya streetfighter S men det finns inga begangnade såna och den är sjukt dyr så jag avaktar tills nästa år.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Och så är den så snygg att det smakar knulla i munnen när jag ser den.
Sjukaste jag hört :rofl :rofl

Fler och fler inser att det är svårt att toppa SDn, jag letade också men gav upp ganska snabbt. Det enda jag kikar på är en SDR -08 el. -09.

Men jag kör som en kärring och behöver inte ha dom där hästarna extra, jag tror att R1orna kommer smiska ifrån mig ändå så min -07 får hänga med nått år till.

Ja du Hobbes ,du får tom passa dig för trimmade eu-moppar :D

Men vem är jag att klanka på Hobbes..Jag blev omkörd på Bulten av en Husabergare...Med skjuts :rolleyes:

Va inne hos den lokale Triumph handlar och kika lite "fint väder" och där stog en Street tripple "R" med extra godis och en Speed tripple Orange :tummenupp
Jag tycker att de fått till sina hojjar rätt bra nu , ska dra dit och testa lite när vädret tilllåter ..
Kan va kul o se hur de står sig mot duken..än så länge har inget gjort mig mer sugen ..
Den som vart närmast , va nog nya Honda cb1000r mkt pga av den är så jääääla snygg tingeling tingeling :banana

Mvh

Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Kan nog stämma ;) Lite kul va det, jag minns såväl när husaburgaren bakdäck börja vandra sidledes i kurvan ..

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Hoj
KTM Superduke 1290
Har min Superduke R ute på annons just nu.
Men börjar fundera om ja verkligen ska sälja den??
Jag hittar nämligen ingen likvärdig maskin att köpa..funderade på Speed triple men är osäker va ja igentligen tycker om den hojen.....Frågan är hur mycket man förlorar på hojen om man kör den 1 säsong till? dvs ca 400 mil till. Kan det va ca 10 loppor det handlar om????

Jag kommer att ha kvar min 07:a två säsonger till. Detta för att den redan sjunkit 40.000 inklusive allt man redan lagt ut. Jag hoppas kunna få 70 om två år. (med mängder av extra.) Visst sjunker den 10 loppor till nästa år men vilken nyare hoj gör inte det?

Vad tycker ni som vet!?!
Är det värt att lägga en hel del extra pengar på en -08 R bara för motorns skull, eller räcker det med den lite svagare -07 R.

Jag funderade på ett erbjudande på att lägga till 25 och få en ny 08:a. Jag tycker det är lite väl mycket. Har inte provat en 08:a, vet inte om jag vill, men jag är så kär i min att jag är nöjd ändå. Skulle bara byta märke för mer effekt, men då kompromissar man nog med busfaktorn. Skulle aldrig byta till en speed triple. Den känns lite sämre i allt, klen, mjuk framgaffel har jag läst. (Nu får jag väl smuts från upprörda.) SD R är den perfekta kompromissen mellan gata, bus och banåka. I love it :tummenupp

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Kan nog stämma ;) Lite kul va det, jag minns såväl när husaburgaren bakdäck börja vandra sidledes i kurvan ..

Jag va med i tåget på bulten och hilvite va det gick, den va ju allt annat än fräsch den där cykeln, fjädringen va helt slut och den neg i inbromsningarna och uiiila det nästan vid påslag.

Det suger ngt sjukt i gastarmen nu, jag har precis plockat fram vinterkittet och det blir motorväg 5 mil enkel om det inte blir lappmögel imorrn.

/A

mange-9

mange-9
Gick med
6 Apr 2007
Hoj
Superduke R , KTM 525 SMR
Jag kommer att ha kvar min 07:a två säsonger till. Detta för att den redan sjunkit 40.000 inklusive allt man redan lagt ut. Jag hoppas kunna få 70 om två år. (med mängder av extra.) Visst sjunker den 10 loppor till nästa år men vilken nyare hoj gör inte det?

Jag funderade på ett erbjudande på att lägga till 25 och få en ny 08:a. Jag tycker det är lite väl mycket. Har inte provat en 08:a, vet inte om jag vill, men jag är så kär i min att jag är nöjd ändå. Skulle bara byta märke för mer effekt, men då kompromissar man nog med busfaktorn. Skulle aldrig byta till en speed triple. Den känns lite sämre i allt, klen, mjuk framgaffel har jag läst. (Nu får jag väl smuts från upprörda.) SD R är den perfekta kompromissen mellan gata, bus och banåka. I love it :tummenupp

Ja Jag räknar med att få ca 80 för min nästa år.

25 lök för nåra extra kusar verkar onödigt.Har man bytt avgas å mappat står den sig rätt bra. Jag har inte köpt superduke r för att köra i höga topp farter. Utan jag har köpt den för att ja älskar att köra helt enkelt. Jag hade en Gixxer förut me 160hk okej den gick jävligt fort men Superduken känns rappare på ett annat vis. Man kan ju fan ligga i 110-120 å gasa upp den på bakhjulet med enbart gas! Å det kan man absluut inte göra med en vanlig sporthoj då måste man koppla.Duken har sån jäla rå karaktär den är helt enkelt riktigt jäkla uppkäftig!! Ett hot mot lagen vill jag påstå! haha Håller med dig helt enkelt den ultimata hojen!.

Ka11e

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2003
Hoj
KTM Superduke
Jahap.. kom ner till garaget.. hojen är rensad från Akra (Evo), styre, instrumentering och lite annat smått och gott. Min förra (Gixxer 750) snodde dom, denna plockade dom bara delar från.

Håll utkik om ni hittar någon som säljer grejer till Superduke 07a.

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Fan vad tråkigt, Ka11e. :mad:
Jag ska hålla utkik efter grejerna.

Om någon ser nån tank eller SDR-sadel i nyskick till salu kan ni väl hojta till. Det kan vara stöldgods.

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Jahap.. kom ner till garaget.. hojen är rensad från Akra (Evo), styre, instrumentering och lite annat smått och gott. Min förra (Gixxer 750) snodde dom, denna plockade dom bara delar från.

Håll utkik om ni hittar någon som säljer grejer till Superduke 07a.

Fan vad tråkigt, Ka11e. :mad:
Jag ska hålla utkik efter grejerna.

Om någon ser nån tank eller SDR-sadel i nyskick till salu kan ni väl hojta till. Det kan vara stöldgods.

Man blir ju alldeles matt, hur kan marknaden för stulet va så stor? Ingen åker väl oförsäkrat iaf inte här i tråden? :huvet

Hoppas det löser sig för dig Ka11e.

Luring, har dom hittat vrakdelar efter din cykel?

/A

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
2007 Yamaha R6
Fan vad trist med alla stölder, jag lider verkligen med er. Det är bannemej bud på att köpa larm till sommaren. Någon som har larm installerat på sin superduke?

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Jag hade larm på min när den stals. Tyvärr avskräckte det inte tillräckligt. Men startspärren i larmet gör ju att bangditerna inte får igång den i alla fall. :hihi
Sen tror jag att ett larm stoppar de flesta stöldförsöken. I mitt fall så stod hojen långt ner i ett underjordsgarage där ingen kunde höra varken larm eller vinkelslip...

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Fan vad trist med alla stölder, jag lider verkligen med er. Det är bannemej bud på att köpa larm till sommaren. Någon som har larm installerat på sin superduke?

Tyvärr funkar nog larmet bäst mot provsittning när man har cykeln ute på stan.

Vill buset ha cykeln så är det kört oavsett hur många kettingar man låser fast med.

/A

AndersLunkan

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2007
Hoj
Triumph Daytona 675 SE -08
Nu var det dags för mig att byta till Superduke.
Kände att 25000kr i självrisk var lite i överkant på min Honda cbr1000rr.
Men jag gjorde verkligen inget dåligt byte.
Hade en strålande helg på hojen.

Bifogat

• Profil.JPG
    Profil.JPG
    166.9 KB · Visningar: 101
Last edited:

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
HD XR1200, -09
Hmm...prisbilden som några nämnt tidigare är i mina ögon lite optimistisk. Jag har säkert fel och ingen koll på R-modellerna men ändå...

För ett år sedan köpte jag min SD 07 (ingen R jag vet) för 87 jag tror inte att jag skulle få mer än 70-75 för den idag givet marknad i stort och hur det ser ut i världen. Nästa år är ju inte mer psoitivt i prognosmakarnas (domedagarnas) ögon. Som vanligt har jag svårt att skilja på "bruksvärde" och försäljningsvärde men jag tror nog att jag skulle "bruks"värdera min till 80 idag men som sagt....skulle en köpare göra det?

Notera att den inte är till salu, jag torrsimmar teori bara. :)

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Någon som har koll på serviceställen för ktm på västkusten.
Vet att johans mc i göteborg har men e ju en bit från halmstad.

ska göra en 750 mils service så det borde väl inte ta så lång tid:gnissla

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Nu var det dags för mig att byta till Superduke.
Kände att 25000kr i självrisk var lite i överkant på min Honda cbr1000rr.
Men jag gjorde verkligen inget dåligt byte.
Hade en strålande helg på hojen.

Grattis till hojen o den gjorde sig bra i vitt:tummenupp

Kul att det e 2 super dukes i halmstad.

får ta o köra ihop nån gång:)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring