Superduke-tråden

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Jag hade skoj i lördags iallafall..
inte rikigt samma sak som storbana.
men det stillar ju hungern lite iallafall :)

http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip...e=1&show_portrait=0&color=00ADEF&fullscreen=1

liten snutt från i lördags..
(eller liten å liten.. den var fan 18 min.)
men runt 10 min börjar det bli skoj när man får se mig hoppa runt som en apa å se hobbes försöka jaga ifatt den snabba svarta.. (har alltid sagt att som svarta e snabbare:tummenupp)

/Freddan

Ser ju ut som jag ligger MIIIL bakom, måste va fel på kameran!?! :näsblod:tummenupp

Kan jag få sekvensen med mig?

/A
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Ser kul ut som satan! Vad filmar du med för kamera? Tyckte att det var bra kvalité på filmen. Själv tänkte jag värma upp med första körningen på Sviesta för i år nu på torsdag :). Vädret ska ju bli bra påstås det ...

Det är en GoPro motorsports hero.
Jäkligt nöjd med kameran.
har kört med den i skogen å den håller :)
vattentät till 30 m. oxå.

kika in på www.sportscam.se

/Freddan

Ser ju ut som jag ligger MIIIL bakom, måste va fel på kameran!?! :näsblod:tummenupp

Kan jag få sekvensen med mig?

/A

hehe:D

jodå de ska du kunna få..
du ska fixa det där kontot åt mig oxå :7peta
 
Last edited:

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Kanonkul film - måste pricka in en Tuvängen snart.

Efter ca 3.30 ser man en förare som inte riktigt får till det med att hänga i kurvorna
OBS vill inte påstå att jag är expert eller hänga ut någon OBS
Det ser lite onödigt ut att flytta häcken till vänster i vänsterkurva om man samtidigt har kvar överkroppen rakt upp.....följden blir ju att han trycker cykeln till ett värre nedlägg än om han satt som en pinne.

fick rådet på senaste SMC kursen att istället vrida in överkroppen _bara_ tills förflyttning i sadeln sitter 100% - då hålls cykeln uppe bättre än om man satt som en pinne och definitivt bättre än om man använder höften för att trycka ned hojen.
 

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Luxembourg
Hoj
KTM Superduke 1290
Ser kul ut som satan! Vad filmar du med för kamera? Tyckte att det var bra kvalité på filmen. Själv tänkte jag värma upp med första körningen på Sviesta för i år nu på torsdag :). Vädret ska ju bli bra påstås det ...

Kul. Det ska jag med. :)

Första banåkning för i år för mig med. Uppvärmning inför Gelleråsen 29-30 juni. Längtar... :banana:yoparty
 

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke -08
Slängde på krasch puckar ikväll som vi gjort själva med hjälp av en flickväns pappa. Tack för hjälpen Janne!
Tycker dom blev jävligt bra till vettiga pengar. Tror vi hamnade runt 400:- per gubbe totalt med material och skruvar.
Tanken är att borra dom övre med så att dom ser lika dana ut men det får vänta tills i vinter.
Vi som kör med dom är: Henke (b0bl00i), Robban (Cliff_Barnes) och jag.
 

Bifogat

  • Bild 024.jpg
    Bild 024.jpg
    92 KB · Visningar: 81
  • Bild 026.jpg
    Bild 026.jpg
    87.2 KB · Visningar: 76
  • Bild 027.jpg
    Bild 027.jpg
    118.6 KB · Visningar: 82

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Vad är detta för kontakt :confused: Den finns under tanken hängandes lös ..
Sorry för oskarp bild ..
 

Bifogat

  • Mobil Sony W595 044.jpg
    Mobil Sony W595 044.jpg
    261.3 KB · Visningar: 50

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Lovar du behöver inte vara orolig. Det går fortare en 2an. Det beror helt på vem som sitter bakom styret. Vissa gasar satan.

Tjena ni som åker på tuvängen, har ni kul där?

Ser rätt "långsam" ut? Rätt tjatigt att åka 1;an och 2;an hela dagen?

Vad ligger ni Duke killar på för tider?

// Tom
 

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Yamaha R6

Tanken slog mig häromdagen när man hade prösjat 2500 för RG puckarna. Det är ett mirakel att det inte är fler som har lite verkstadskunskap som gör sina egna puckar.

Snyggt jobbat, hade ni fixat det några dagar tidigare så hade jag beställt ett par :)
 

Putte78

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
Trångsund
Hoj
KTM 690 duke -08
Slängde på krasch puckar ikväll som vi gjort själva med hjälp av en flickväns pappa. Tack för hjälpen Janne!
Tycker dom blev jävligt bra till vettiga pengar. Tror vi hamnade runt 400:- per gubbe totalt med material och skruvar.
Tanken är att borra dom övre med så att dom ser lika dana ut men det får vänta tills i vinter.
Vi som kör med dom är: Henke (b0bl00i), Robban (Cliff_Barnes) och jag.

Tillverka fler så köper jag gärna
 

Superduke.FKP

Ny medlem
Gick med
29 May 2009
Ort
Falköping
Hoj
Vit Superduke -08
Hej allihopa, var ute och rastade hertigen nu i eftermiddags (as kul !!!) men ca:5mil hemmifrån så stendog pärlan.
All instrumentering och maskin och vid omstart så stendör allt igen vid minsta rörelse på gasen det blev bergare hem (KTM Assistans), inte så kul.
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
JA vill ha.. give me a price! =)

Slängde på krasch puckar ikväll som vi gjort själva med hjälp av en flickväns pappa. Tack för hjälpen Janne!
Tycker dom blev jävligt bra till vettiga pengar. Tror vi hamnade runt 400:- per gubbe totalt med material och skruvar.
Tanken är att borra dom övre med så att dom ser lika dana ut men det får vänta tills i vinter.
Vi som kör med dom är: Henke (b0bl00i), Robban (Cliff_Barnes) och jag.

Falköping.. mina trakter.. växte upp där.. va det du som seglade igenom skövde förra året?
känner ja dig kanske rent utav?

tråkigt att behöva bärga..
funkar den att starta men dör när du gasar?

Hej allihopa, var ute och rastade hertigen nu i eftermiddags (as kul !!!) men ca:5mil hemmifrån så stendog pärlan.
All instrumentering och maskin och vid omstart så stendör allt igen vid minsta rörelse på gasen det blev bergare hem (KTM Assistans), inte så kul.
 
Last edited:

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Har gett hojen lite nya presenter idag :banana

Den skulle bara få ett 40 kuggars steltdrev men när hjulet ändå var av så åkte jag förbi Spökgösta å slängde på nya däck fram å bak :tummenupp
 

Bifogat

  • bakdäck.jpg
    bakdäck.jpg
    49.1 KB · Visningar: 71
  • drev.jpg
    drev.jpg
    47.4 KB · Visningar: 67

OggeJR

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2007
Ort
arvika
Hoj
KTM SuperDuke, KTM 525
Tjena! Någon som vet om något typiskt el vel på duken?? Har en 06a som är stendör på starten och i den digitala displayen.. all övrig el fungerar. har gått över alla säkringar vad ja kan se.. började med att det blinkade i hela displayen när man ryckte i styret.. finner inga brått eller minus fel. Snälla hjälp någon! Finns inga lediga tider o solen sjiner!!
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Raggartrim..

Hur stort är intresset för trim här? Hobbes är sugen, de vet ja! Igor bara måste va sugen då jag blåste om han som om det vore möte i Måndags kväll :arsele Är det några fler som vill klämma ut lite mer mos ur rovan? Finns ju färdigt kit via superduke.net men i ärlighetens namn så är Moto's pris rent löjligt mot vad det kan landa på om man fixar det själv. Desto fler ni blir desto billigare borde det bli enligt min logik.
Jag vägrar fortf. lägga upp min dynokurva med hk-siffror men kan lova på hedersord att hojen går som en raket jämfört med innan. Blir betydligt mycket lugnare på gasen också för er som stör er på ryckigheten vid låga varv.

Ett "kit" skulle isf. bestå utav ny luftburk, filter & allt annat som behövs vid montage (exkl. SAS-removal kit och motstånd). Kan även slänga på en USB-sticka med en TuneBoy mapp. Inte perfekt men bättre än Akramappen iaf.

Vilka är sugna?

Har gett hojen lite nya presenter idag :banana

Phett! Pluspoäng för ren kedja också :lol
 

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke -08
Hur stort är intresset för trim här? Hobbes är sugen, de vet ja! Igor bara måste va sugen då jag blåste om han som om det vore möte i Måndags kväll :arsele Är det några fler som vill klämma ut lite mer mos ur rovan? Finns ju färdigt kit via superduke.net men i ärlighetens namn så är Moto's pris rent löjligt mot vad det kan landa på om man fixar det själv. Desto fler ni blir desto billigare borde det bli enligt min logik.
Jag vägrar fortf. lägga upp min dynokurva med hk-siffror men kan lova på hedersord att hojen går som en raket jämfört med innan. Blir betydligt mycket lugnare på gasen också för er som stör er på ryckigheten vid låga varv.

Ett "kit" skulle isf. bestå utav ny luftburk, filter & allt annat som behövs vid montage (exkl. SAS-removal kit och motstånd). Kan även slänga på en USB-sticka med en TuneBoy mapp. Inte perfekt men bättre än Akramappen iaf.

Vilka är sugna?!!

Klart man e sugen!
Vad kommer kittet å kosta?
Kanske går å ordna nått bra om du vill ha krasch puckar:)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top