Superduke-tråden

Craven

Ett nej är också service
Gick med
22 Sep 2005
Ort
Luleå
Hoj
Supeduke -07
Har postat detta förut men utan respons så jag försöker igen. (Inget vettigt vid sök heller).

Har ni nåt bra tips på vad man skall använda för packalternativ på Duken om man skall åka på en längre tur? Helst alternativ som lätt går att ta bort när man vill åka utan. Kan väl tänka mig att det behövs en 60-70 l packning för turen jag tänkt.

Hade tänkt åka från Luleå ner till Gotland, vidare västerut till Göteborg och åka genom Norge till riksgränsen och sedan ner till Luleå igen. :)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Har postat detta förut men utan respons så jag försöker igen. (Inget vettigt vid sök heller).

Har ni nåt bra tips på vad man skall använda för packalternativ på Duken om man skall åka på en längre tur? Helst alternativ som lätt går att ta bort när man vill åka utan. Kan väl tänka mig att det behövs en 60-70 l packning för turen jag tänkt.

Hade tänkt åka från Luleå ner till Gotland, vidare västerut till Göteborg och åka genom Norge till riksgränsen och sedan ner till Luleå igen. :)

Någon form av mjuka väskor funkar bra. Jag har åkt både i England och Norge med liknande som dessa:

http://www.cyclegiant.com/pgroup_descrip/1012/787/?mode=image

Det enda man får tänka på att de rör sig lite så det är ju bra att tejpa plast och lack som väskorna ligger mot. Som komplement kan man ju använda en expanderbar tankväska och en mjuk topbox och kanske toppa med en liten ryggsäck också? Kolla på Lindroths och Yamahacenter. Eller kolla på Touringbutiken.se
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
45000.... Han kunde lätt ta 10 till på den :va

Jo , jag är lite fundersam på mitt framdäck , är det bytes läge på detta eller :confused: Det är ok på mitten ..
 

Bifogat

  • Mobil Sony W595 012.jpg
    Mobil Sony W595 012.jpg
    232.7 KB · Visningar: 84

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
Halooo.


Glömde en sak.
Jag kan varmt rekomendera KTM Assistans om ni får probs ute på vägarna, funkade kanon och kostade inte en spänn, fick vänta ca:30 min från det jag ringde tills bärgarn kom.

Har du numret till dem och vet du hur länge sådan assistans ingår?
Kan vara bra att ha om man blir stående någonstans.......
 

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
God eftermiddag, fyyyiii vad varmt det är. Pust...

ja herfreje, man orkar ju ingenting. Kom hem från BB precis med en litet tjej coh vi har väl sovit totalt 3 timmar på fyra dygn så du förstår ju att man är trött. Man allt har gått väldigt bra och hon är såklart sötast i världen :)

Hur går det med slangandet?
 

-Robban-

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Gbg
Hoj
2008 KTM Superduke
ja herfreje, man orkar ju ingenting. Kom hem från BB precis med en litet tjej coh vi har väl sovit totalt 3 timmar på fyra dygn så du förstår ju att man är trött. Man allt har gått väldigt bra och hon är såklart sötast i världen :)

Hur går det med slangandet?

Grattis grattis gubben, hoppas allt har gått bra.:tummenupp
 

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke -08
ja herfreje, man orkar ju ingenting. Kom hem från BB precis med en litet tjej coh vi har väl sovit totalt 3 timmar på fyra dygn så du förstår ju att man är trött. Man allt har gått väldigt bra och hon är såklart sötast i världen :)

Hur går det med slangandet?

Grattis!!!!!
Lördag e fortfarande okey eller?
I så fall sticker vi på fredag eftermiddag, Fredrik bokade ett tio-bäddars rum nån mil från banan.
Hör av mig i veckan
 

Superduke.FKP

Ny medlem
Gick med
29 May 2009
Ort
Falköping
Hoj
Vit Superduke -08
Har du numret till dem och vet du hur länge sådan assistans ingår?
Kan vara bra att ha om man blir stående någonstans.......

KTM Assistans har 0857937999 och vad jag har förstått så gäller den hela garanti tiden och det är Falk som har avtal med KTM.
Där efter så har Falk en speciel MC assistans att teckna för några hundra om året presis som för bilen och detta är självriskfritt.
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
ja herfreje, man orkar ju ingenting. Kom hem från BB precis med en litet tjej coh vi har väl sovit totalt 3 timmar på fyra dygn så du förstår ju att man är trött. Man allt har gått väldigt bra och hon är såklart sötast i världen :)

Hur går det med slangandet?

Grattis som fan, vi kanske kan hjälpas åt att jaga framtida pojkvänner?

Min lillaklimp ligger i sitt KTM Kit här på altanen och sover, svårt att ta blicken ifrån.

Kan rekomendera KTM Napparna från 3 mån ålder cirkus.

/A
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Henrik o Hobbes , hur va det på rörken ..För varm eller ?
Skulle åkt dit...Men det blev lite för mkt dricka i lördags kväll ...

Carlb Grattis !
 

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
Tack alla!!

Hon skall självklart kittas med diverse KTMprylar/kläder på sikt, var så säkra. Endast det bästa är gott nog som Ni redan vet :)

Hoppas verkligen jag lyckas lösa logistiken så jag kan hänga med till kinnekulle på lördag. Är lite känsligt läge att sticka iväg när hon är så väldans liten men skam den som ger sig

Snart är det match - Heja Tyskland
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
ja herfreje, man orkar ju ingenting. Kom hem från BB precis med en litet tjej coh vi har väl sovit totalt 3 timmar på fyra dygn så du förstår ju att man är trött. Man allt har gått väldigt bra och hon är såklart sötast i världen :)

Hur går det med slangandet?

Krattis :)
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Hade Hertigen på service idag nu går den ännu snällare å mjukare..
vet inte riktigt vad farbror Ragnar hittade på! men jag gillar det.

Han var även supersnäll å lånade ut en helt ny RC8r åt mig:näsblod
gasade nästan 24 mil på den.. mycket mos i den:yoparty

blev typ 44 mil i värmen idag..:D


/F
 

Bifogat

  • DSC00504.jpg
    DSC00504.jpg
    244 KB · Visningar: 93
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top