Det är dax för 1600-mila service och garantin på biken går ut i februari. Med andra ord verkar det ju dumt att betala en förmögenhet för servicen när stämpeln i serviceboken inte längre gör någon nytta.
Byta olja å filter borde inte vara några problem, men det är ju ventilspelen som också ska kontrolleras. Är det någon som har gjort det? Krävs det specialverktyg ifall de måste justeras? Hur svårt kan det vara för en som tummen på någolunda rätt ställe?
Jag vill inte vara dumsnål, men timtaxan på verkstaden är inget man skojar bort. Jag ser de där justerbara fotpinnarna inom räckhåll.
En undran till: Hur långt kör ni innan ni byter drivpaket? Jag ska mäta slitaget på kedjan enligt instruktionsboken, men det känns som det kan vara dax att byta det med. Funkar det med original kedjelängd om man kör med 16/41?
Tacksam för svar/synpunkter/åsikter.
Det är dax för 1600-mila service och garantin på biken går ut i februari. Med andra ord verkar det ju dumt att betala en förmögenhet för servicen när stämpeln i serviceboken inte längre gör någon nytta.
Byta olja å filter borde inte vara några problem, men det är ju ventilspelen som också ska kontrolleras. Är det någon som har gjort det? Krävs det specialverktyg ifall de måste justeras? Hur svårt kan det vara för en som tummen på någolunda rätt ställe?
Jag vill inte vara dumsnål, men timtaxan på verkstaden är inget man skojar bort. Jag ser de där justerbara fotpinnarna inom räckhåll.
En undran till: Hur långt kör ni innan ni byter drivpaket? Jag ska mäta slitaget på kedjan enligt instruktionsboken, men det känns som det kan vara dax att byta det med. Funkar det med original kedjelängd om man kör med 16/41?
Tacksam för svar/synpunkter/åsikter.
blev så förbannad å trött att ja satte i laddaren på underhålls laddning, täckte över den med mc-kapell och hängde in nycklarna i nyckelskåpet..
Det verkar va många som underhållsladdar sina batterier. Drar SD:n ur batteriet under vitern eller?
Läste att nån dödat sitt batteri, var det Hund månne?
Skulle det inte gå att ladda upp batteriet efteråt, eller har jag missat nåt???
Håller med dig om att timtaxan är sinnessjuk men stämpeln i boken är nog inte fel den dagen du skall sälja. Min erfarenhet säger mig att det kan bli lite svårsålt utan att kunna styrka att servicear är gjorda. Alla säger väl att de bytt olja och filter själv när det skall sälja, även om så inte är fallet. Rätt svårt att kolla det där.....
Har för mig Henrik här i forumet nämnde nåt om att johans mc har halva priset på arbete nu så här vintertid. Är det så hade jag inte tvekat en sekund att lämna in den.
hej hej
Det verkar va många som underhållsladdar sina batterier. Drar SD:n ur batteriet under vitern eller?
Jag letar efter främre bromsskiva till min SD. Ingen som har en liggande av nån skum anledning?
En snabb sökning gav följande på ebay. Kanske kan vara nåt?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Front-Brake-Rotor-for-KTM-990-SuperDuke-0407-1190-RC8-n_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3a56502eb2QQitemZ250556198578QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories
Jahapp,det höll i en säsong...sen var man pappa till en SD igen
Bara att kapitulera...
Hade alarm på min förra och det batteriet blev förstört under vintervilan...jag vågar inte chansa längre ialf ..
Bara att kapitulera...
Åh tusan!
Får nog köpa mig en laddare då.
Ingen som har ett rakare styre (mer race) än original till salu?
Bara att kapitulera...
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA