Superduke-tråden

Thorssa

Storkarl
Gick med
24 Jul 2010
Hoj
KTM Superduke -07 SÅLD
Halloj boys and girls!

Är galet sugen på en Superduke och har hunnit läsa igenom 80 sidor av denna tråden....bara några hundra kvar nu... :)

Ska prova en -07 med 1250 mil på fredag, får köpa den för 65 000. Den är original förutom rensad bakdel. Vad säger expertisen, är det ett rimligt pris?

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
HD XR1200, -09
Något att anmärka på den? Om inte så helt OK pris i mina ögon. Mappning inkl Akra och stora service kommer göra dig ca 15000 fattigare om det är så du vill ha den.

En redan akra-utrustad SD ligger ju kring 75 - 80 enligt blocket.. med lägre mil. dessa borde väl vara konkurrenter om du skall ha AKra.
Fredrik

Thorssa

Storkarl
Gick med
24 Jul 2010
Hoj
KTM Superduke -07 SÅLD
Jag har inte hunnit kolla på den ännu men ska tydligen vara i fint skick, nya däck är det på den också, är bekant med säljaren. Är i valet och kvalet om jag ska handla i denna prisklass i år eller handla dyrare till våren :/ Den stora fördelen med den här hojen är att den finns i samma stad, de flesta på blocket finns minst 50 mil bort :(

Last edited:

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Någon här som e intresserad av sidokåpor till en sd 05-06

helsvarta som bara ligger.

Någon som ska till falken idag förresten:)

kimbadar

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2009
Hoj
Superdjuke
Hej alla glada SD ägare! Har ett litet problem! Skulle starta hojen idag och den starta inte alls! Dvs batteriet är tvärslut! gammalt som det är! och imorgon eftermiddag, alt fredag morgon är en resa till Västervik inplanerad med hoj! och behöver därför snabbt ett batteri! Vad har ni för batterin, och vart har ni inhandlat era? Kan Biltema ha något som funkar? Har försökt skumma av internet lite snabbt! Men med en otacksam dator, och en galen flickvän som tjatar om dyra måltider finns tiden tyvärr inte just nu! Är det någon som kanske sitter på en idé så får ni gärna dela med er om vart det finns!
Bor i enköping också! Kanske skall tillägas!

Tack på förhand! Mvh Kim

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Hejsan .

Nyss hemkommen från Gotland och det blev ett pass på Ringen :)

Åkte med bla annat en Bmw 1000rr riktigt läcker hoj som hamna på film ..Få se jag kanske lägger ut en film om nån är sugen på att glo ..

Jo , är det någon som hört något om Ktm`s bandag ?

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Hejsan .

Nyss hemkommen från Gotland och det blev ett pass på Ringen :)

Åkte med bla annat en Bmw 1000rr riktigt läcker hoj som hamna på film ..Få se jag kanske lägger ut en film om nån är sugen på att glo ..

Jo , är det någon som hört något om Ktm`s bandag ?

Jag undrar med om besked på ktm-bandag. E-postade, men ansvariga var på semester...
Jag har med en massa film från senaste repan på gotland. har inte tagit mig tid att redigera bara. Man man kanske skulle passa på nu när vädret är kass.

Här i Västervik var det skyfall i natt och har smregnat hela dagen!
Inte så kul för Mc-dagarna...

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Liten semester film från Gotland .[YOUTUBE-ID]DBQUkNkqRqk[/YOUTUBE-ID]

Går att glo på i HD .

Last edited:

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Någon här som e intresserad av sidokåpor till en sd 05-06

helsvarta som bara ligger.

Någon som ska till falken idag förresten:)

kostar de nått?
å isånnafall va får ja betala? :D

btw.. de va 3-4 Superduke på Gelleråsen i tisdags, nån här?

Last edited:

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Med sugkopps-fästet på tanken , och jag använder det öppna bakstycket för bättre ljud .

Tuvvis på Lör ? :)

Såg nice ut! Vad blev det för tider?
Jag har faktiskt inte testat det öppna bakstycket på min kamera ännu! Blir det mycket bättre?

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Superduke 1290R
Har någon koll på vad Acra Db killers till Superduken mäter i diameter? Jag har själv dom runda Acra burkarna men fan inga Db killers och försöker nu få tag i dom. (dom säljs inte nya) Någon vänlig själ som orkar ta sig ut i garaget och mäta sina?
Tacksam för svar..

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Såg nice ut! Vad blev det för tider?
Jag har faktiskt inte testat det öppna bakstycket på min kamera ännu! Blir det mycket bättre?

1.41 som bäst ..Dock så hade det regnat nått gröndjäkligt innan så det blev blött på banan och när det torka upp så blev det nått vitt kalk damm i 2 kurvor som irritera mig :näsblod Men hur som haver så va jag väl ca 7sec snabbare än året innan så Smc gokart bana har gjort nytta :Bugar

Jag tycker ljudet blir mkt bättre med det öppna bakstycket , det täta gör ljudet instängt och fjuttigt i jämförelse .

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
Superduke -08
Jag undrar med om besked på ktm-bandag. E-postade, men ansvariga var på semester...
Jag har med en massa film från senaste repan på gotland. har inte tagit mig tid att redigera bara. Man man kanske skulle passa på nu när vädret är kass.

Här i Västervik var det skyfall i natt och har smregnat hela dagen!
Inte så kul för Mc-dagarna...

Har inget mer än det som står på hemsidan http://ktm.se/Detail.223.15.html?&nodeID=109417&cHash=37f54f6945

jag her precis köpt en ny, så jag ska upp den 17:e och åka. bor i norrköping, så det blir en bit att åka, om man inte kan sova där uppe någonstans.

någon som vet något bra ställe att vila huvudet på??

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
1.41 som bäst ..Dock så hade det regnat nått gröndjäkligt innan så det blev blött på banan och när det torka upp så blev det nått vitt kalk damm i 2 kurvor som irritera mig :näsblod Men hur som haver så va jag väl ca 7sec snabbare än året innan så Smc gokart bana har gjort nytta :Bugar

Jag tycker ljudet blir mkt bättre med det öppna bakstycket , det täta gör ljudet instängt och fjuttigt i jämförelse .

1:41... Då måste jag åka dit och träna :) (jag satte som bäst 1:44). Tyvärr har jag knappt hunnt åka någon hoj alls i år hittils (max 150 mil). Så jag är duktigt sugen på att köra bana och åka och filma lite.

Är i alla fall anmäld till Racetracks körning på Sviesta den21 aug, så då blir det väl att köra i alla fall.

Thorssa

Storkarl
Gick med
24 Jul 2010
Hoj
KTM Superduke -07 SÅLD
Huvva idag kommer man inte kunna koncentrera sig på jobbet, kl 16 i eftermiddag ska jag kolla på en -07 Superduke. Förhoppningsvis blir det köp! :D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln