Superduke-tråden

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Nu är hojen ihopskruvad igen. Tog första svängen på över en månad, men det kändes skönt.
Hojen mullrade rätt gott med de nymonterade acrat med. :)
 

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
EDIT: Fyller på med fler frågor i väntan på att alla ska vakna från valresultatet...

Min hoj är enl uppgift mappad för akra slipon'et men SAS sitter kvar. Spelar detta någon roll förutom att det tar plats?

En annan sak, kan man använda original kedjan om man sätter på ett 41 drev bak? Eller är det max 40 isf?

Återförsäljare för DNA vore oxo av intresse, verkar inte vara lätta att få tag på i Sverige.

Då står det äntligen en SDR i garaget!
Tänkte kolla med den samlade expertisen ang mer luft. På 950 Superenduro (med förgasare) fanns en modifiering som innebar att man gjorde lufthål i bakre delen av trianglarna till luftburken ("sommers door"), funkar detta på SD'n?
Sen finns det ju filter oxo, är det DNA som gäller?
Andra tips på enkla lösningar som inte dra med sig ett för högt insugsljud = problem på bankörningar?
 
Last edited:

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
Pirelli diablo Rosso Corsa Fungerar ialf perfekt på Gotland Ring med 1.41 tid :)

Är det ngn som har en uppfattning om hur dessa däck är när det är ca +10°c & regnar?

Min egen uppfattning är att jag aldrig testat ngt halare, till nästa säsong sular jag om till Michelin (Pure el Pilot Power) för att bli lite mer väderallround.
 

Thorssa

Storkarl
Gick med
24 Jul 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM Superduke -07 SÅLD
Ska köpa Akrapovic till våren och det finns väl i princip två alternativ som jag förstått det?

De runda (http://jedibri.smugmug.com/photos/30727077-M.jpg)
samt Evolution (http://pimpmy.ktm.com/fileadmin/pimpupyourbike/imageuploads/gallery_ready/img_2275.jpg)

De runda är i mina ögon snyggare och verkar dessutom vara billigare men överallt står det att de endast är till racing? Beror det på avsaknad av katalysator eller är det något annat? Som jag förstått det så har Evolution-Acra till en -07 inbyggd katalysator?
 
Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Är det ngn som har en uppfattning om hur dessa däck är när det är ca +10°c & regnar?

Min egen uppfattning är att jag aldrig testat ngt halare, till nästa säsong sular jag om till Michelin (Pure el Pilot Power) för att bli lite mer väderallround.

Nej, nej, nej. Köp Dunlop Sportsmart. Bästa däcken jag har kört, by far. Sänk till 1,9 bak, 2,1 fram, och de duger till sub 1.15 på Gelleråsen. Fyll på igen och kör hem från banan. Ruggigt bra grepp torrt, ruggigt bra grepp vått, kommer lätt upp i temperatur, men håller sjukt bra. Tro mig, du kommer inte bli besviken. :tummenupp
 

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
Nej, nej, nej. Köp Dunlop Sportsmart. Bästa däcken jag har kört, by far. Sänk till 1,9 bak, 2,1 fram, och de duger till sub 1.15 på Gelleråsen. Fyll på igen och kör hem från banan. Ruggigt bra grepp torrt, ruggigt bra grepp vått, kommer lätt upp i temperatur, men håller sjukt bra. Tro mig, du kommer inte bli besviken. :tummenupp

Skall ha dem i åtanke, har hört positivt om dem från annat håll.

Men finns det ingen som har några kalla/regniga erfarenheter av Pirelli Corsa, jag körde med dem på ATT i helgen & fy f-n vad jag upplevde dem hala så fort det blev blött.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Inskickat av Micke65
Pirelli diablo Rosso Corsa Fungerar ialf perfekt på Gotland Ring med 1.41 tid

Är det ngn som har en uppfattning om hur dessa däck är när det är ca +10°c & regnar?

Min egen uppfattning är att jag aldrig testat ngt halare, till nästa säsong sular jag om till Michelin (Pure el Pilot Power) för att bli lite mer väderallround.
Pirelli är det bästa när det är torrt inte när det är blött .

Bästa däck för blött samt torrt är säkerligen dunlop sportsmart .
 

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
Pirelli är det bästa när det är torrt inte när det är blött .

Bästa däck för blött samt torrt är säkerligen dunlop sportsmart .

OK!
Det fick jag också höra, att det var riktigt bra då det var varmt & torrt men mer osäkert på hur de var på blött.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
OK!
Det fick jag också höra, att det var riktigt bra då det var varmt & torrt men mer osäkert på hur de var på blött.

På en relativt kort bana, om jag inte missminner mig, ca. 7 sek snabbare per varv än gamla Qualifier RR. Våtgreppet är kanonbra.
 

KTM011

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2009
Ort
Jepp.
Hoj
Check.
Jag kör bara när det regnar, eller rättare sagt, det regnar alltid när jag kör. Skitsommar...
Säg till när du har hittat bra väder nånstans, så hänger jag på!
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Tjena.
Funderar på en Superduke -05. Det är den första modellen vad jag förstår. Finns det några specifika problem/barnsjukdomar med den modellen som åtgärdades senare?

Finns det något annat specifikt på denna årsmodell som man bör titta på vid köp?

Tacksam för hjälp.

/medic
De va lite barnsjukdommar som togs om hand om vid service..
Min är till Salu om du är sugen. skicka PM eller ring =)
 

@NdReA5

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Ort
malmö
Hoj
Yamaha yz250, HYM 1100
Tjena, jag har en svart super duke 05 som rullat 2200 mil, acra burkar. Om någon e sugen på ett byte eller affär skicka pm
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Muahhaha! Vilket monster man har i garaget. Har inte kört bettan på två veckor nästan pga utlandsjobb och pissigt väder. Var hemma på lunchen och tog mig en "bombar"repa till jobbet. HUA vad den går! :banana
 

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Ingen som har koll ?? ;-)

EDIT: Fyller på med fler frågor i väntan på att alla ska vakna från valresultatet...

Min hoj är enl uppgift mappad för akra slipon'et men SAS sitter kvar. Spelar detta någon roll förutom att det tar plats?

En annan sak, kan man använda original kedjan om man sätter på ett 41 drev bak? Eller är det max 40 isf?

Återförsäljare för DNA vore oxo av intresse, verkar inte vara lätta att få tag på i Sverige.
Då står det äntligen en SDR i garaget!
Tänkte kolla med den samlade expertisen ang mer luft. På 950 Superenduro (med förgasare) fanns en modifiering som innebar att man gjorde lufthål i bakre delen av trianglarna till luftburken ("sommers door"), funkar detta på SD'n?
Sen finns det ju filter oxo, är det DNA som gäller?
Andra tips på enkla lösningar som inte dra med sig ett för högt insugsljud = problem på bankörningar?
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Ingen som har koll ?? ;-)

SAS:en har jag kvar på min med, ska inte spela någon roll.
Men den ska väl tas bort någon gång..

Jag har mig för att ISSI har 16/41 på sin. men de var tajt.
Kör 16/40 på min tyckte de var rätt tajt redan där.

De går att öppna upp burken.
men då vill man nog ha en mappning till det oxå.
 

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Vart köper ni drivpaket till era hojjar? kollade med en org. återförsäljare och betalar inte 3000kr för orginal plus montering...

Antar att det är som ovan 16/40 alt. 16/38 orginal som gäller
 

Kalle_Duke

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2010
Ort
Kalmar
Hoj
2011 Bmw S1000RR
Nu har jag blivit stolt ägare av en Superduke. Och tagit körkortet på samma sommar:)

Den har inte rullat så långt men det börjar bli dags för service. jag bor i kalmar men hittar närmsta ktm verkstad i trollhättan vilket känns långt att åka för 750mils service. Tips om bra auktoriserade verksta i kalmar området?
 

-Robban-

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Gbg
Hoj
2008 KTM Superduke
Vart köper ni drivpaket till era hojjar? kollade med en org. återförsäljare och betalar inte 3000kr för orginal plus montering...

Antar att det är som ovan 16/40 alt. 16/38 orginal som gäller

Brukar ju finnas på ebay för runt 1500.
Monterat hade jag nog gjort själv.:tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top