Då står det äntligen en SDR i garaget!
Tänkte kolla med den samlade expertisen ang mer luft. På 950 Superenduro (med förgasare) fanns en modifiering som innebar att man gjorde lufthål i bakre delen av trianglarna till luftburken ("sommers door"), funkar detta på SD'n?
Sen finns det ju filter oxo, är det DNA som gäller?
Andra tips på enkla lösningar som inte dra med sig ett för högt insugsljud = problem på bankörningar?
Pirelli diablo Rosso Corsa Fungerar ialf perfekt på Gotland Ring med 1.41 tid
Är det ngn som har en uppfattning om hur dessa däck är när det är ca +10°c & regnar?
Min egen uppfattning är att jag aldrig testat ngt halare, till nästa säsong sular jag om till Michelin (Pure el Pilot Power) för att bli lite mer väderallround.
Nej, nej, nej. Köp Dunlop Sportsmart. Bästa däcken jag har kört, by far. Sänk till 1,9 bak, 2,1 fram, och de duger till sub 1.15 på Gelleråsen. Fyll på igen och kör hem från banan. Ruggigt bra grepp torrt, ruggigt bra grepp vått, kommer lätt upp i temperatur, men håller sjukt bra. Tro mig, du kommer inte bli besviken.
Pirelli är det bästa när det är torrt inte när det är blött .Inskickat av Micke65
Pirelli diablo Rosso Corsa Fungerar ialf perfekt på Gotland Ring med 1.41 tid
Är det ngn som har en uppfattning om hur dessa däck är när det är ca +10°c & regnar?
Min egen uppfattning är att jag aldrig testat ngt halare, till nästa säsong sular jag om till Michelin (Pure el Pilot Power) för att bli lite mer väderallround.
Pirelli är det bästa när det är torrt inte när det är blött .
Bästa däck för blött samt torrt är säkerligen dunlop sportsmart .
OK!
Det fick jag också höra, att det var riktigt bra då det var varmt & torrt men mer osäkert på hur de var på blött.
De va lite barnsjukdommar som togs om hand om vid service..Tjena.
Funderar på en Superduke -05. Det är den första modellen vad jag förstår. Finns det några specifika problem/barnsjukdomar med den modellen som åtgärdades senare?
Finns det något annat specifikt på denna årsmodell som man bör titta på vid köp?
Tacksam för hjälp.
/medic
EDIT: Fyller på med fler frågor i väntan på att alla ska vakna från valresultatet...
Min hoj är enl uppgift mappad för akra slipon'et men SAS sitter kvar. Spelar detta någon roll förutom att det tar plats?
En annan sak, kan man använda original kedjan om man sätter på ett 41 drev bak? Eller är det max 40 isf?
Återförsäljare för DNA vore oxo av intresse, verkar inte vara lätta att få tag på i Sverige.
Då står det äntligen en SDR i garaget!
Tänkte kolla med den samlade expertisen ang mer luft. På 950 Superenduro (med förgasare) fanns en modifiering som innebar att man gjorde lufthål i bakre delen av trianglarna till luftburken ("sommers door"), funkar detta på SD'n?
Sen finns det ju filter oxo, är det DNA som gäller?
Andra tips på enkla lösningar som inte dra med sig ett för högt insugsljud = problem på bankörningar?
Ingen som har koll ?? ;-)
Vart köper ni drivpaket till era hojjar? kollade med en org. återförsäljare och betalar inte 3000kr för orginal plus montering...
Antar att det är som ovan 16/40 alt. 16/38 orginal som gäller
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |