Har fått för mig att jag ska köra på isen med min SDa.! ! Är det någon annan som har provat detta?
Någon som har något bra tips på däck att dubba?
Grov mönstrade regn däck kanske?
Låter lite konstigt om det låter vid varje gaspådrag eller gasavslag. Min kan smälla till lite mysigt när jag kör bana eller lite hårdare landsvägskörning. Har du fått rätt mapp till den? Vilka akror har du?
tjena alla.
Har gått o köpte mig en sd o har en liten fråga,..
Hur mycket kan insprutet balla ur om den stått länge och ev utan ström?
Tänkte på det här med att den ska stå igång 15min på tomgång för när den startas o står på tomgång blir den bakre pipan illröd den första decimetern medans den främre är helt normal.
Ska ev köra in den o kolla upp mjukvaran men blir ju lite nojig att det ska vara brända ventiler... den har bara gått 400mil.
Edit: ryller på med en fråga till... i ktm databasen har den några anmärkningar som ska kollas vid en service,'
1: skruvar till kopplingskorg
2: oljetank och ev läcka och sen var det nog en grej till.
Men garantin har gått ut men tar ktm det ändå då det är en garantisak/fabrikationsfel?
Jag tycker det rasslar liiite från kopplingen så det borde ju åtgärdas nu även innan service utan kostnad eller?
Mvh
Sitter här med min vinterångest och funderar på uppdateringar. Är det nån som har hittat nån snygg variant på backspeglar? Är det nån som kör med handskydd? Bilder är välkommet, vore kul att se modifieringar ni har gjort...
Jag köpte faktiskt backspeglar på Biltema(!) http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Backspegel-aluminium/
Ganska små i borstad aluminium, passar bra på hojen tycker jag.
HEJ alla
ni som har en kolfiber cuts på eran hoj, fick ni trycka dit den ganska hårt för att få på den? har ergo seat å fick tröka ganska bra för att få på den
tacksam för svar!
Synd att de inte fanns i svart bara..har du hunnit testa dem något? Tänkte då de ser ut att ha kortare arm till själva spegeln än original och jag känner ibland att jag nästan ser lite väl lite bakåt även i dem..kanske är för bred över axlarna
Ni som har köpt och monterat Motohooligans luftburk mm. hur lång lev. tid och hur knepigt var det att montera? Jag står lite och tvekar på om jag ska beställa eller inte, och hur blir det med garantin? Jag har läst monteringsanvisningarna och de ser ju inte så illa ut om man inte har tummen helt mitt i handen . Jag måste bara klista in en länk visserligen en 990 sm (med motohooliganboxen) men ljudet är ju så nice...... http://www.youtube.com/watch?v=4kWIVA4kgYU&feature=player_embedded
Söker nu lite delar till en Superduke -07a. Ropa gärna till om ni har något av nedanstående som ligger och skräpar.
- Handtag koppling + broms
- Kylarvinge Vänster (Eller varför inte ett komplett kitt i någon annan färg)
- Styre (kanske är ok)
- Växelpedal
- Stöd
- Kopplingsbehållarlock
- Lyktkåpa Yttre oranga + inre svarta
- Handtag
- Crachpuckar R&G Vänster sida (motor, hjulaxlar, styre)
- Skyddsplåt ljuddämpare vänster.
Blev visst en del delar... Men hojen klarade sig trots allt väldigt bra. R&G crachpuckar är ju helt sjukt bra grejor, även om de är dyra. Motor, tank och typ allt dyrt klarade sig ju kanon. Om jag inte skulle bry mig om lite repor, så skulle hojen funka lika fint med bara nya handtag + växelpedal.
Annars så har jag ju vintern på mig att leta efter lite kul powerpart, eller ersättningsdelar.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|