Superduke-tråden

Brembo

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Grästorp
Hoj
10, Ktm Superduke 990
Har fått för mig att jag ska köra på isen med min SDa.! :D! Är det någon annan som har provat detta?

Någon som har något bra tips på däck att dubba?

Grov mönstrade regn däck kanske?
 

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Hus
Hoj
KTM
Har fått för mig att jag ska köra på isen med min SDa.! :D! Är det någon annan som har provat detta?

Någon som har något bra tips på däck att dubba?

Grov mönstrade regn däck kanske?

Är det inte bättre å roligare å inte särskilt mkt dyrare att köpa en cross å köra is/snö med kan du även använda i endurospåret mm??
Men om de är SD du vill köra med så spelar inte mönstret på däcken någon roll, sattsa på massa dubb/ spik bara finns många trådar här på SH om va man ska tänka på när man ska köra en sporthoj på isen...
 

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Fick hem fotpinnesatsen från s2w-italy i veckan, under 2000 pix och då fick man med 2 extra fotpinnar och 1 extra broms-/växel-pinne. Se bilder i länk i inlägg#8277.

Har inte monterat dem ännu men finishen är helt ok. Ganska grova ytor efter fräs och borr, men man får vad man betalar för. Svarta delar är anodiserat, alufärgade delar är obehandlade. De ser i alla fall relativt gedigna ut med bra med monteringsmöjligheter. Känns robusta i allt rörligt. Återkommer med feedback efter provkörning i vår!
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
tjena alla.
Har gått o köpte mig en sd o har en liten fråga,..

Hur mycket kan insprutet balla ur om den stått länge och ev utan ström?
Tänkte på det här med att den ska stå igång 15min på tomgång för när den startas o står på tomgång blir den bakre pipan illröd den första decimetern medans den främre är helt normal.
Ska ev köra in den o kolla upp mjukvaran men blir ju lite nojig att det ska vara brända ventiler... den har bara gått 400mil.

Edit: ryller på med en fråga till... i ktm databasen har den några anmärkningar som ska kollas vid en service,'
1: skruvar till kopplingskorg
2: oljetank och ev läcka och sen var det nog en grej till.
Men garantin har gått ut men tar ktm det ändå då det är en garantisak/fabrikationsfel?
Jag tycker det rasslar liiite från kopplingen så det borde ju åtgärdas nu även innan service utan kostnad eller?

Mvh
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Nån som har ett behov av en org. luftburk inkl. filter? Jag har det inte, men har en i garaget..
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Låter lite konstigt om det låter vid varje gaspådrag eller gasavslag. Min kan smälla till lite mysigt när jag kör bana eller lite hårdare landsvägskörning. Har du fått rätt mapp till den? Vilka akror har du?

har man öppnat upp lufttillförseln så smäller de ganska frekvent..
matar man på mer luft matar man på mer bränsle, vid gas avslag så blir de lite soppa kvar som inte förbränns å då puffar de lite =)
 

KTM011

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2009
Ort
Jepp.
Hoj
Check.
Sitter här med min vinterångest och funderar på uppdateringar. Är det nån som har hittat nån snygg variant på backspeglar? Är det nån som kör med handskydd? Bilder är välkommet, vore kul att se modifieringar ni har gjort...:)
 

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
tjena alla.
Har gått o köpte mig en sd o har en liten fråga,..

Hur mycket kan insprutet balla ur om den stått länge och ev utan ström?
Tänkte på det här med att den ska stå igång 15min på tomgång för när den startas o står på tomgång blir den bakre pipan illröd den första decimetern medans den främre är helt normal.
Ska ev köra in den o kolla upp mjukvaran men blir ju lite nojig att det ska vara brända ventiler... den har bara gått 400mil.

Edit: ryller på med en fråga till... i ktm databasen har den några anmärkningar som ska kollas vid en service,'
1: skruvar till kopplingskorg
2: oljetank och ev läcka och sen var det nog en grej till.
Men garantin har gått ut men tar ktm det ändå då det är en garantisak/fabrikationsfel?
Jag tycker det rasslar liiite från kopplingen så det borde ju åtgärdas nu även innan service utan kostnad eller?

Mvh

Skruvarna till kopplingskorgen ska dras med momentnyckel, tydligen någon som missat det vid monteringen...

Har för mig det var återflödet som av oljan som var risigt. På min -06:a byttes endast några slangar och en förgrening. Vid behov byter de hela tanken.

Är hojen servad som den ska borde det inte var några problem att få KTM att stå för det. På min hoj fixades det i alla fall i somras och det var inget problem trots att garanting gått ut för länge sedan. Om du lämnar in hojen på en 750-milservice ska du se att de fixar det där åt dig!
 

Thorssa

Storkarl
Gick med
24 Jul 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM Superduke -07 SÅLD

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
Lämnade hojen i fredags och i morse ringde mekanikern och sa att han bromsat den, mätt avgastemp och gjort recallåtgärderna så nu är hon fit for fight :), han hittade inget konstigt så troligen rättade det till sig efter att den stod igång en kvart
 

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Uppsala
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11

Djlennartt

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2010
Ort
jönköping
Hoj
05 ktm superduke
HEJ alla

ni som har en kolfiber cuts på eran hoj, fick ni trycka dit den ganska hårt för att få på den? har ergo seat å fick tröka ganska bra för att få på den

tacksam för svar!
 

Thorssa

Storkarl
Gick med
24 Jul 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM Superduke -07 SÅLD
Synd att de inte fanns i svart bara..har du hunnit testa dem något? Tänkte då de ser ut att ha kortare arm till själva spegeln än original och jag känner ibland att jag nästan ser lite väl lite bakåt även i dem..kanske är för bred över axlarna :p

Ja jag har kört med dem hela hösten :) Jag är tämligen bred över axlarna och de funkar hjälpligt. Man måste kanske vrida på huvet litegrann för att kunna se ordentligt men jag tycker det fungerar okej. Köpte tyvärr min hoj utan originalspeglar så kan inte jämföra med dem.
 

KinOO

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Ort
oak island
Hoj
Rc8R-11 & Crf 450-07
Ni som har köpt och monterat Motohooligans luftburk mm. hur lång lev. tid och hur knepigt var det att montera? Jag står lite och tvekar på om jag ska beställa eller inte, och hur blir det med garantin? Jag har läst monteringsanvisningarna och de ser ju inte så illa ut om man inte har tummen helt mitt i handen :p. Jag måste bara klista in en länk visserligen en 990 sm (med motohooliganboxen) men ljudet är ju så nice...... http://www.youtube.com/watch?v=4kWIVA4kgYU&feature=player_embedded
 

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Ni som har köpt och monterat Motohooligans luftburk mm. hur lång lev. tid och hur knepigt var det att montera? Jag står lite och tvekar på om jag ska beställa eller inte, och hur blir det med garantin? Jag har läst monteringsanvisningarna och de ser ju inte så illa ut om man inte har tummen helt mitt i handen :p. Jag måste bara klista in en länk visserligen en 990 sm (med motohooliganboxen) men ljudet är ju så nice...... http://www.youtube.com/watch?v=4kWIVA4kgYU&feature=player_embedded

Det där såg och lät för jävla trevligt ut!

Någon som förrästen har några Akra Evo pipor att sälja?
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
Söker nu lite delar till en Superduke -07a. Ropa gärna till om ni har något av nedanstående som ligger och skräpar.
- Handtag koppling + broms
- Kylarvinge Vänster (Eller varför inte ett komplett kitt i någon annan färg)
- Styre (kanske är ok)
- Växelpedal
- Stöd
- Kopplingsbehållarlock
- Lyktkåpa Yttre oranga + inre svarta
- Handtag
- Crachpuckar R&G Vänster sida (motor, hjulaxlar, styre)
- Skyddsplåt ljuddämpare vänster.

Blev visst en del delar... Men hojen klarade sig trots allt väldigt bra. R&G crachpuckar är ju helt sjukt bra grejor, även om de är dyra. Motor, tank och typ allt dyrt klarade sig ju kanon. Om jag inte skulle bry mig om lite repor, så skulle hojen funka lika fint med bara nya handtag + växelpedal.
Annars så har jag ju vintern på mig att leta efter lite kul powerpart, eller ersättningsdelar.

ifall du inte fått ihop den än...

kopplingspedal: http://www.cjdesignsllc.com/LC8parts.html
handtag: ebay=titax kopior

Förresten är det någon som testat oberon slavcylindern o kan säga om kopplingen blivit lättare av det? är lite bortskämd på shercon där man kan koppla med lillfingret...
 
Last edited:

kimbadar

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2009
Ort
Enköping
Hoj
Superdjuke
Jag har en 05:a fungerar sådär va! just nu är fungerar den inte alls, då någon kabel nere vid batteriet började glappa i höstas, så den la av lite titt som tätt! Men den ska in på verkstad nu till våren! i övrigt är det en förträfflig hoj :) Haft något mer problem! Men kan bero på temperaturen ute (högsommar) full tank! Sprutade upp soppa ur tanken när jag körde! Men som sagt i övrigt är det en trevlig hoj! jag försäkrade min via bilsport mc och det lär vara den billigaste! För de övriga försäkringsbolagen ligger den i den klassen du nämner 1000cc sport! Har du planer på att införskaffa dig en 05:a eller? :)
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top