Superduke-tråden

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Luxembourg
Hoj
KTM Superduke 1290
Okej tackar för ett snabbt och bra svar. Då står jag över ett köp av såna och skaffar isf hellre helt nya fotpinnar och stöd :)

Jag var ockå inne på att byta hela fotpinnsatsen, det var inte meningen att göra reklam för just twinnshack, det finns ju naturligtvis massa andra schyssta. De kostar ju en slant så jag nöjde mig med att flytta de existerande. Ska byta till raceväxlat bara...

Glömde: Finns det svenska återförsäljare av Rizoma?
 
Last edited:

ZephO

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
SuperDuke
Bumpar min egen fråga.

Ngn som tänker stressa sin SD på en "riktig" bana?
Det vi inte har på de långa rakorna får vi försöka ta igen i böjarna :)
Jag ska iaf köra 4 dagar 7,8,9 & 10 Juli´.

Har idag hämtat ut hojen från verkstan med ny acramapp mm.....
Det enda som skall bytas innan Gotland ring är däcken.
Diablo Corsa3 Bla.Bla,Bla är självmordskorvar vid regn & låg temp, Det är iaf mina egna erfarenhetar.................

Japp ser fram emot att få testa den banan:)
 

sebson

sukka frälst & KåTpåM
Gick med
26 Jan 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Xr650R motard. gixxer k2
Handlat mig en sd idag ;)
Var sitter tomgångsskruven?
Ligger på 1700rpm vid temp "varm"
 

sebson

sukka frälst & KåTpåM
Gick med
26 Jan 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Xr650R motard. gixxer k2
Handlat mig en sd idag ;)
Var sitter tomgångsskruven?
Ligger på 1700rpm vid temp "varm"
 

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Uppsala
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Handlat mig en sd idag ;)
Var sitter tomgångsskruven?
Ligger på 1700rpm vid temp "varm"

Detta hittade jag men vet inte om det är rätt http://www.ktm950.info/how/fuel_injection/idle_adjust/990_idle_adjust.html
http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=4722

Verkar som att skruven egentligen inte är till för att justera tomgången utan att man som min första misstanke är att man måste koppla in en dator och fippla lite, ändra mappen eller något liknande, tuneboy verkar kunna funka om du har det. För övrigt tycker jag att din tomgång verkar relativt lagom på en SD. :)

Förresten välkommen in i värmen!
 
Last edited:

sebson

sukka frälst & KåTpåM
Gick med
26 Jan 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Xr650R motard. gixxer k2
:yoparty
Detta hittade jag men vet inte om det är rätt http://www.ktm950.info/how/fuel_injection/idle_adjust/990_idle_adjust.html
http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=4722

Verkar som att skruven egentligen inte är till för att justera tomgången utan att man som min första misstanke är att man måste koppla in en dator och fippla lite, ändra mappen eller något liknande, tuneboy verkar kunna funka om du har det. För övrigt tycker jag att din tomgång verkar relativt lagom på en SD. :)

Förresten välkommen in i värmen!

Det va som fan! Ska prova ratta där!
Mäktigt förvånad ;D
 

sebson

sukka frälst & KåTpåM
Gick med
26 Jan 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Xr650R motard. gixxer k2
Gör det och hör av dig om det funkar, jag är lite nyfiken och orkar inte prova själv då min är alldeles lagom :)



Hände inte ett smack neråt.
Dok gick det att höja tomgången.
Spjälen stänger helt troligen hål i de så
allt styrs via tändning.....

Markusen får fixa det när det e fax för stämpel :tummenupp
 

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Uppsala
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Hände inte ett smack neråt.
Dok gick det att höja tomgången.
Spjälen stänger helt troligen hål i de så
allt styrs via tändning.....

Markusen får fixa det när det e fax för stämpel :tummenupp

I see, bra att du har provat nu så att alla vi andra slipper :)
 

johansson5551

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
KTM 660smc Till salu KTM Superduke 990
Tja..

jag är inne på att köpa en sd, men funderar lite på om man ska ha en R? det jag funderar mest på är om det finns möjlighet till passagerare på R modellen?
 

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Ort
halmstad
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Tja..

jag är inne på att köpa en sd, men funderar lite på om man ska ha en R? det jag funderar mest på är om det finns möjlighet till passagerare på R modellen?

Det e ju enkelsits på R modellen.

Finns väl som man kan bygga om men då kan man ju likaväl köpa en vanlig sd.

Dock skiljer det väl en del annat oxå
 

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Uppsala
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Tja..

jag är inne på att köpa en sd, men funderar lite på om man ska ha en R? det jag funderar mest på är om det finns möjlighet till passagerare på R modellen?

Jag stod i samma val och det blev en vanlig SD då jag vill ha möjligheten att ta med mig gumman bakpå ibland. Jag ångrar inte mitt val utan tvärtom, hade ångrat mig om jag köpt en R även fast de är galet snygga, speciellt -10an :)

Har sett specialbyggen för att få med passagerare på en R men om du vet med dig att du kommer skjutsa så köp en vanlig SD och hotta sen upp den med lite powerparts om du vill ha en lite vassare :)
 

Thorssa

Storkarl
Gick med
24 Jul 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM Superduke -07 SÅLD
Körde mina första 200 meter igår, galet härligt! Blir riktig premiär på lördag, längtar! :D
 

G_T

Assumption is the mother of all fuckups!
Gick med
12 Mar 2008
Ort
solna
Hoj
KTM 990 SD
Hej!

Jag har en superduke 05 som vägrar starta nu när abstinensen är svår och säsongen är här och jag har varit en dålig människa som inte haft igång den på hela vintern...

Efter lite enkel (amatör) felsökning (typ ladda batteri osv...) beslutade jag mig för att köra upp den till närmaste mc-verkstad.

Dom (liksom jag) tror att det är stiften men dom kan inte byta dom pga av att det ska vara special-verktyg så nu är jag tillbaka till ruta ett igen :(

Någon som vet om man kan få tag i dessa specialverktyg till ett humant pris??
Nånting annat vanligt fel på sd´n som jag ska kolla??

Alternativet är att transportera den 10 mil till närmaste auktioneserade verkstad men det vore ju bra med en bättre lösning...

Tacksam för hjälp!

///Gustav
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Jag har ett eget-tillverkat tändsiftsverktyg som funkar fint. Hade samma problem som du. Jag skulle väl kunna skicka ner det, bara jag får tillbaka det sedan.
Tänk dock på att det är ganska mycket att riva bort innan du börjar. Luftfilter, luftburk, hela insprutet mm. Är inte så svårt, men det tar ett tag. Skulle även rekommendera dig att i alla fall kolla ventilerna om det börjar närma sig det miltalet, vilket är enkelt när allt ovanståeende är borta.
 

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Luxembourg
Hoj
KTM Superduke 1290
Hej!

Jag har en superduke 05 som vägrar starta nu när abstinensen är svår och säsongen är här och jag har varit en dålig människa som inte haft igång den på hela vintern...

Efter lite enkel (amatör) felsökning (typ ladda batteri osv...) beslutade jag mig för att köra upp den till närmaste mc-verkstad.

Dom (liksom jag) tror att det är stiften men dom kan inte byta dom pga av att det ska vara special-verktyg så nu är jag tillbaka till ruta ett igen :(

Någon som vet om man kan få tag i dessa specialverktyg till ett humant pris??
Nånting annat vanligt fel på sd´n som jag ska kolla??

Alternativet är att transportera den 10 mil till närmaste auktioneserade verkstad men det vore ju bra med en bättre lösning...

Tacksam för hjälp!

///Gustav

PaleRider gav ett bra svar på s.425. :)
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top