Superduke-tråden

bortkastadtid

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2014
Ort
Älmhult
Hoj
2006 KTM Superduke
Köper bara "R" dekalen till frontkåpan men sätter den istället nere på kylvingen. Rädd för att de andra dekalerna är svåra att få på bra. En enda bubbla eller veck och det ser förjävligt ut. Tackar för hjälpen
 

rasmussen

Guest
Någon som vet varför mitt batteri tappar styrka så fort? Batteriet laddades i torsdags, igår startade den lätt, idag orkade den inte. Den laddar som den ska enligt kunnigt folk. Batteriet köptes nytt förra säsongen så det borde vara friskt.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Nu behöver jag er hjälp allihopa. Min Superduke är halvdöd! Jag var på väg att starta upp den efter en lång dvala, men den vägrar fungera. Det har varit någon liter soppa kvar i tanken under vintern så jag har fyllt på 10 liter bensin. Det som händer är att startmotorn tuggar på i en evighet, och efter mycket om och men när batteriet nästan är urdraget, DÅ startar den upp, men dör efter ett par sekunder. Oavsett om det är tomgångskörning eller 5000rpm.

vad kan och bör jag göra? Nu fick jag ringa upp en kille som eventuellt skulle köpa den om en timme och förklara att den fina hojen inte ens startar. Det går bra nu.. All hjälp uppskattas!
 

bortkastadtid

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2014
Ort
Älmhult
Hoj
2006 KTM Superduke
Nu behöver jag er hjälp allihopa. Min Superduke är halvdöd! Jag var på väg att starta upp den efter en lång dvala, men den vägrar fungera. Det har varit någon liter soppa kvar i tanken under vintern så jag har fyllt på 10 liter bensin. Det som händer är att startmotorn tuggar på i en evighet, och efter mycket om och men när batteriet nästan är urdraget, DÅ startar den upp, men dör efter ett par sekunder. Oavsett om det är tomgångskörning eller 5000rpm.

vad kan och bör jag göra? Nu fick jag ringa upp en kille som eventuellt skulle köpa den om en timme och förklara att den fina hojen inte ens startar. Det går bra nu.. All hjälp uppskattas!

Hade en 4hjuling som gjorde exakt likadant. Det var skit i förgasaren som hade lyckats geggad igen när den hade stått. Förmodligen nått liknande fast med insprutet. Ultraljuds tvätt är bra
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Såatteh... Den här tråden kommer bli saknad :gråta det är dags att gå vidare nu när hojen såldes för en kvart sen :tuttar
 

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Ang det där med dekaler, det går rätt bra att klippa egna, det gjorde jag o blev rätt nöjd med resultatet, man behöver ju inte kika sådär jättenära med förstoringsglas!ImageUploadedByTapatalk1392159575.519560.jpg
 

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Har du klippt dom på kylvingarna själv? berätta allt du kan:banana Hur ser det ut på andra sidan?

Jag fotade av orginalvingarna i "plana vinklar" och skrev ut fotona, tejpade dessa på dekalark och skar/klippte sedan ut för hand. Blev ok med lite modifieringar på fri hand. Går säkert bra med rita av med bakplåtspapper också :). Ingen kanonbild på andra sidan tyvärr...uploadfromtaptalk1392242924188.jpg
 

Mackedude

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Streetfighter
Funderar på att köpa mig en superduke års 05. Kan de va något och ha eller finnes något konstikt med den gamla modellen?
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top