Övre helljus.Övre lampan (h3) är det p/halv/helljus?
Undre lampan (h7) är det p/halv/helljus?
Övre helljus.
Undre halvljus.
Separat pljus.
Åtminstone på min -07.
Hej folkens!
Är spekulant på en Superduke 12:a som är frontsmälld i låg hastighet. Det jag vet är skrot är Gaffel, kronor, framdäck och grenrör. Så min fråga är: Från vilka årsmodeller kan jag leta delar från? Passar ex kronan från en 07 på en 12? Och isf ja, passar gaffelbenen från en 12 i en krona från 07?
Jag kan inte ett skvatt om dessa cyklar, men här borde ju finnas experter.
Gav mig på google och ebay först, men informationen var tvetydig.
då måste jag drömt
men om man kikar på utvecklingen av SD mellan åren 2005- säg 2009 vad hände?
vilka förbättringar?
ska man hellre lägga 5000:- extra på en 2007:a än en 2006 som gått mindre för att den blev mycket bättre?
Tack! Kan du visa alt förklara var pljuset sitter.
Tycker du den är slö? Har iofs aldrig kört en 05a. Ingen orginal sd heller för den delen. Jag beställde rc8 trattarna från lelles ktmshop. Ladda ner appen om du tycker den är lättare. Har för mig johans mc hade filter till ok pris. Dvs www.mcweb.seDet blev 05:a för mig. Helt orginal i bra skick. Ser ut att vara snällt körd, så det får vi ju ändra på!
Ryckig och slö, tycker jag den är, men efter att ha ögnat igenom delar av den här tråden så verkar det ju vara ett lösbart problem.
Har beställt GPR-blås och SAS eliminator, 16/42 drev och diverse småpryttlar som bobbiner, bakjus med blinkers, blinkers
Nu sitter jag och tittar på luftfilter. Hittar KN i staterna för runt 100 US + moms/tull.
Tips på vart jag hittar ett filter i sverige? Några hundralappar mer kan det få kosta för att slippa krabbet.
Letade på lelles men sidan funkar inte alls för mig. Kan bero på min virusinfesterade dator.
Även RC8 trattarna, vill jag ju ha då.
Sen hade jag tänkt lägga in akra-mappen, eller snarare, be någon om hjälp att lägga in akra-mappen (alt verkstad).
Jag törs inte ge mig på det, för när det gäller elektronik tror jag att jag är laddad med någon statisk fail-laddning.
Och just det, jag har hört att man kan koppla ur momentbegränsningen på 2:a och 3:e växeln genom att dra en kabel till en givare som håller koll på vilken växel det är i. Vad sägs?
Nog ska man kunna bygga slangmaskin av en sån här?
Enligt dom på superduke.net så ska det finnas på de äldre också. Dock så verkar färgerna på kablarna vara annorlunda. Så lättast och snyggast är ju att få det fixat med ny mapp.Vill få för mig att -05-06 inte har någon momentbegränsning på 2 å 3an. Utan -07 å senare som har det.
Inte helt säkert dock. Men när jag mappade min hittade jag då inte nånting om momentbegränsning.
Tycker du den är slö? Har iofs aldrig kört en 05a. Ingen orginal sd heller för den delen. Jag beställde rc8 trattarna från lelles ktmshop. Ladda ner appen om du tycker den är lättare. Har för mig johans mc hade filter till ok pris. Dvs www.mcweb.se
Ang momentbegränsningen så tar man enklast bort den när man lägger in ny mapp. Annars så kan man klippa kablarna till givaren. Guide finner du på denna länk som jag klistrar in i nästa inlägg då telefonen krånglar
Finns bra mycket bättre mappar på superduke.net än den vanliga acramappen. Vet inte vart du bor. Men jag har tune ecu kabel.
- - - Updated - - -
Här kommer länken. http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=4834
Man kanske måste vänja sig vid twinnen. Kompisen min kan inte köra min sd alls typ. Medans jag tycker hans fyra är tamare än en död gråsugga.
Jag har orginal drevning på min och den går ju upp på 1an bara jag vrider till på gasen oavsett varvtal. Jag kan knappt wheela alls men får utt den på 2an med bara gas också i typ 80 blås med hjälp av att jag slår av gasen och sen vrider fullt. Blir jag duktigare så känns det som om jag skulle klara det på 3an också. Funderar på att dreva upp den i bak iaf för atr få lite mera action
Tråkig update!
Jag vill först och främst säga att jag är helt nollställd när det kommer till mek. Det finns mycket annat jag är bra på, men detta brukar jag överlämna till någon annan.
Innan jag lämnar in min hoj skulle jag vilja sätta mig in lite mer i vad det kan vara och hur mycket det kan tänkas kosta (då jag är rädd att det kan bli en del).
Jag köpte i april en 07 Superduke på 1000 mil. Allt kändes då helt ok. För några veckor sedan började problemen. När jag ibland skulle lägga i trean blev det bara stumt mot foten och inget hände, släppte jag ner och försökte igen gick det oftast bra och mjukt att få i växeln.
Detta kom och gick men häromdagen när jag var på väg hem fick jag helt plötsligt inte längre i ettan. Det blir lika stumt neråt som det tidigare blev uppåt mot trean. Sen detta hände har jag inte vågat köra mer och bokat en transport i slutet på nästa vecka ner till en verkstad i skåne där en bekant jobbar.
Det är ju onekligen oroväckande med växellådeproblem. Kan det vara något annat som är enklare/billigare än en ny växellåda som behövs?
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |