Strul2då
Ny medlem
Tack för tipset!
Fick tag i ett par liknande.. blev riktigt bra
Fick tag i ett par liknande.. blev riktigt bra
Finns det intresse för en SD990 -07 med en hel del godis?
Precis fått skylthållare och blinkers monterat och fint, mekanikern anmärkte på att jag har en liten spricka i grenröret men att det inte skulle vara någon fara att köra med.
Men när jag skulle hem från jobbet nyss så lyste oljelampan och den knackade alldeles förfärligt , undersöker saken och har alldeles utmärkt mängd olja i hojen...
Så nu blir det att bärga den till verkstaden och gå till botten med det, kosta vad det kosta vill.
Hur gå det med försäljningen?
Finns det intresse så här i höst mörkret?
Spricka i grenröret är ganska vanligt när hojen gått ett par år. Tänk på att när du pressar hojen så kommer sprickan att växa = åk inte på en bandag med sprucket grenrör för då blir du snart svartflaggad för att du låter för mycket.
Tackar för informationen, ska se till att få röret fixat i samband med allt annat nu under vintern, så det ska vara lugnt tills nästa säsong.
Lurar på att skaffa nån gammal offroad, smälla på dubbdäck och gasa hela vintern igenom. Borde ju inte vara obekvämare än att köra skoter i -35. Varför ska man sluta köra bara för att det är lite snö/is ute!
Skillnaden är att en skoter har ganska rejält med vindskydd, ofta uppvärmda fotsteg, handtagsvärmare samt ventilering som gör att motorns värme strålar bakåt mot föraren
men visst, go for it!
Var iväg förra helgen och köpte mig en superduke -09 med 215 mil på mätaren
Nu är jag ju nyfiken på vad folk kör med för mods för att snygga till den lite? tex skylthållare, andra blinkers osv samt ifall det är totalt omöjligt att hitta på acra system begagnat eller om man lär köpa nytt?
tja. Vart hittar jag en styrdämpare till bra pris?
Agemalm: Det dyker upp begagnade system lite nu och då. Man får ha lite tålamod.
Köpte ett begagnat Yoshi av en snubbe som skrev på forumet här att han ville sälja t.ex.
Sen kan ett tips vara att börja med burkarna för att sen se att tail tidyn passar. På min stöp det. Fick modda en del. Lr ja. Det är pågående...
Har Yoshimuraslipon till salu! Endast använt på fyra bandagar.Var iväg förra helgen och köpte mig en superduke -09 med 215 mil på mätaren
Nu är jag ju nyfiken på vad folk kör med för mods för att snygga till den lite? tex skylthållare, andra blinkers osv samt ifall det är totalt omöjligt att hitta på acra system begagnat eller om man lär köpa nytt?
Har Yoshimuraslipon till salu! Endast använt på fyra bandagar.
Intresserad?
Varför tror du Rasorblade vill bli av med sina? ;-) aaakkkkraaaaaaHar kikat lite på yoshisystem men är nog ändå ute efter ett akra då jag gillar ljudet/utseendet på dom mer men tack ändå!
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |