Superduke-tråden

G3ting

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
Aprilia Tuono V4R APRC - 14
Nu gick mailet iväg till KTM!
Håller tummarna för att det leder till något.
Blir att leva på nudlar resten av hösten annars :crash

mickloh

Medlem
Gick med
5 Feb 2010
Hoj
Yamaha MT-09 2017
Precis fått skylthållare och blinkers monterat och fint, mekanikern anmärkte på att jag har en liten spricka i grenröret men att det inte skulle vara någon fara att köra med.

Men när jag skulle hem från jobbet nyss så lyste oljelampan och den knackade alldeles förfärligt :va, undersöker saken och har alldeles utmärkt mängd olja i hojen... :3freak

Så nu blir det att bärga den till verkstaden och gå till botten med det, kosta vad det kosta vill. :död

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
:glömdet
Precis fått skylthållare och blinkers monterat och fint, mekanikern anmärkte på att jag har en liten spricka i grenröret men att det inte skulle vara någon fara att köra med.

Men när jag skulle hem från jobbet nyss så lyste oljelampan och den knackade alldeles förfärligt :va, undersöker saken och har alldeles utmärkt mängd olja i hojen... :3freak

Så nu blir det att bärga den till verkstaden och gå till botten med det, kosta vad det kosta vill. :död

Spricka i grenröret är ganska vanligt när hojen gått ett par år. Tänk på att när du pressar hojen så kommer sprickan att växa = åk inte på en bandag med sprucket grenrör för då blir du snart svartflaggad för att du låter för mycket.

Last edited:

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Hur gå det med försäljningen?
Finns det intresse så här i höst mörkret?

Tjena!

Har fått något bytesförslag men i övrigt verkar det ganska svårsålt just nu.
Tycker ändå jag ligger bra i pris nu med tanke på skick osv så det känns mer som att marknaden för en Superduke är iskall just nu.

mickloh

Medlem
Gick med
5 Feb 2010
Hoj
Yamaha MT-09 2017
Spricka i grenröret är ganska vanligt när hojen gått ett par år. Tänk på att när du pressar hojen så kommer sprickan att växa = åk inte på en bandag med sprucket grenrör för då blir du snart svartflaggad för att du låter för mycket.

Tackar för informationen, ska se till att få röret fixat i samband med allt annat nu under vintern, så det ska vara lugnt tills nästa säsong. :tummenupp

Lurar på att skaffa nån gammal offroad, smälla på dubbdäck och gasa hela vintern igenom. Borde ju inte vara obekvämare än att köra skoter i -35. Varför ska man sluta köra bara för att det är lite snö/is ute! :crash

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Tackar för informationen, ska se till att få röret fixat i samband med allt annat nu under vintern, så det ska vara lugnt tills nästa säsong. :tummenupp

Lurar på att skaffa nån gammal offroad, smälla på dubbdäck och gasa hela vintern igenom. Borde ju inte vara obekvämare än att köra skoter i -35. Varför ska man sluta köra bara för att det är lite snö/is ute! :crash

Skillnaden är att en skoter har ganska rejält med vindskydd (även racemaskinerna styr bort fartvinden bra), ofta uppvärmda fotsteg, handtagsvärmare samt ventilering som gör att motorns värme strålar bakåt mot föraren :)

men visst, go for it! :yoparty

Last edited:

mickloh

Medlem
Gick med
5 Feb 2010
Hoj
Yamaha MT-09 2017
Skillnaden är att en skoter har ganska rejält med vindskydd, ofta uppvärmda fotsteg, handtagsvärmare samt ventilering som gör att motorns värme strålar bakåt mot föraren :)

men visst, go for it! :yoparty

Äsch, jag har ju flyttat från Gällivare till Skövde, här nere är det ju nästan sommar året runt. :fakta Bara kört gammelskotrar utan, vindskydd för händer, fot- och handtagsvärme etc. Men vi får väl se, om projektet blir av kanske jag sitter och beklagar mig här i forumet nångång i december/januari, "oj vad kallt det är, är det inte sommar snaaaart!" :näsblod

Agemalm

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2011
Hoj
KTM Superduke 990 -09
Var iväg förra helgen och köpte mig en superduke -09 med 215 mil på mätaren :)

Nu är jag ju nyfiken på vad folk kör med för mods för att snygga till den lite? tex skylthållare, andra blinkers osv :) samt ifall det är totalt omöjligt att hitta på acra system begagnat eller om man lär köpa nytt?

mickloh

Medlem
Gick med
5 Feb 2010
Hoj
Yamaha MT-09 2017

Nu är jag ju nyfiken på vad folk kör med för mods för att snygga till den lite? tex skylthållare, andra blinkers osv :) samt ifall det är totalt omöjligt att hitta på acra system begagnat eller om man lär köpa nytt?

Grattis till duken! :rock Jag köpte den här tail tidien till min 08:a http://www.evotech-performance.com/990-superduke/ktm-990-superduke-2004-onwards-tail-tidy passade kalas på min. :tummenupp

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Agemalm: Det dyker upp begagnade system lite nu och då. Man får ha lite tålamod.
Köpte ett begagnat Yoshi av en snubbe som skrev på forumet här att han ville sälja t.ex. :)

Sen kan ett tips vara att börja med burkarna för att sen se att tail tidyn passar. På min stöp det. :p Fick modda en del. Lr ja. Det är pågående...

Agemalm

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2011
Hoj
KTM Superduke 990 -09
Agemalm: Det dyker upp begagnade system lite nu och då. Man får ha lite tålamod.
Köpte ett begagnat Yoshi av en snubbe som skrev på forumet här att han ville sälja t.ex. :)

Sen kan ett tips vara att börja med burkarna för att sen se att tail tidyn passar. På min stöp det. :p Fick modda en del. Lr ja. Det är pågående...

får se till att få tag på ett par burkar innan jag börjar med det andra då! :) ska hålla koll i köp och sälj

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke

Har Yoshimuraslipon till salu! Endast använt på fyra bandagar.
Intresserad?

Bifogat

• DSC_0008.jpg
    DSC_0008.jpg
    250.4 KB · Visningar: 100

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
2007 Yamaha R6
Vad hände med han som fick hål i motorn? (Kommer inte ihåg nicket) ngn uppdate om vad som var fel?

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...