Fantastiskt bygge, bara synd att plasten inte är special också, men det tar ju en del tid att ta fram så chassie först såklart.
(jag som gjorde all kol till ISR hojen)
Tack! Ja, det skulle naturligtvis varit pricken över i:et! Men jag tror inte jag har tillräckliga designkunskaper för att få plasten så unikt snygg som jag skulle velat haft den! Hade jag lyckats med det, hade jag startat tillverkning av supermonos för gatan, baserat på nån donator-hoj!
Tack! Ja, det skulle naturligtvis varit pricken över i:et! Men jag tror inte jag har tillräckliga designkunskaper för att få plasten så unikt snygg som jag skulle velat haft den! Hade jag lyckats med det, hade jag startat tillverkning av supermonos för gatan, baserat på nån donator-hoj!
Dagsverket blev tillverkning av svingaxel och alla distanser som nu gör att bakhjulet ligger mitt i ramen och att motorn hålls fast. Trevligt med intresserat sällskap av Svenne100!
View attachment 406578
Jag antar att de flesta av er har förståelse för att man skyndar hem och sätter ihop pinalerna provisoriskt och bara njuter?
View attachment 405721
View attachment 405722
Jag har rätt fräscha blåa silikonslangar redan. Duger det?Det blir väl nya fina slangar osv till motor m.m.? Allt är ju så snyggt så det gamla kommer se så ruttet ut
Galet projekt egentligen, med tanke på att det hela började med att toppen inte riktigt fick plats i förra ramen (speciellt inte om du skall förlänga slaglängden)?!?
Tackar! Det har varit en del måttagning och CAD innan jag vågade börja materialisera modellen. Eftersom jag lagt några modiga timmar bakom datorn, så var det faktiskt inte så många överraskningar i verkstan!Imponerad! Vilket pyssel det måste vara bara att positionera hålgeometrier och gränsytor mellan dessa komplexa delar! Det här bygget är verkligen i en klass för sig.
Ja.Sjukligt coolt.
Tack! Jo, det är huvudsakligen ett tävlingsredskap. Jag tänkte dock att om jag nu äntligen skulle ge mig i kast med att bygga en rörhög, så ville inte att det skulle se ut som något nån annan redan gjort.Måste hålla med Jörgen !
Att den dessutom skall fungera på en bana och inte bara vara snygg när man glider på stan eller på utställning ger bygget en ytterligare dimension.
Hatten av !
Idag har det varit tvättande, putsande och monterande. Ja, jag fick svarva/borra till ett nytt styre eftersom det blev lite bockat i Finland sist! Jag köpte 6m 22x3 alurör för några år sen. Det är bara 2m kvar... Sen kom faktiskt hojen till att stå på sina hjul! Det kändes som en slags milstolpe, så jag rullade ut den i kvällssolen:
View attachment 406626View attachment 406627View attachment 406628View attachment 406629
Sen kom faktiskt hojen till att stå på sina hjul! Det kändes som en slags milstolpe, så jag rullade ut den i kvällssolen:
View attachment 406626
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |