Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Denna tråd är en dröm för den motorintresserade hoppas du aldrig får den helt driftsäker (kidding)
Denna tråd är en dröm för den motorintresserade hoppas du aldrig får den helt driftsäker (kidding)
Att vevstaken skulle slå i skinkorna är väl helt nytt på detta bygge har du tightare mått mellan skinkorna nu eller fetare vevstake?
Ang drevet mot konan borde Locktites gapfyller axiallåsning funka bra.
Denna tråd är en dröm för den motorintresserade hoppas du aldrig får den helt driftsäker (kidding)
Jösses! Gissar att det inte är bonnstål i den där... Hur ser tjockändan ut? Går balansen att återanvända eller måste det tillverkas en ny? Splines kanske.. genomgående låsstift, eller SVETS!Lite större vridning, så hade förmodligen motorn delat på sig igen.![]()
Det koniska förbandet var inte hopslipat, vilket det är nu. Det vittnar dock om vilka dynamiska reaktionskrafter som råder! Inte konstigt att det vävarmerade bakelitdrevet dog! Jag hoppas slippa att konstruera ett drev på vevaxeln med "ryckutjämnare". Det är annars en lösning som andra tillverkare tvingats ta till. Balansaxeln går att återanvända. Jag fick migrän igår, annars hade jag även vetat om vevstaken klarade sig, men det tror jag.Jösses! Gissar att det inte är bonnstål i den där... Hur ser tjockändan ut? Går balansen att återanvända eller måste det tillverkas en ny? Splines kanske.. genomgående låsstift, eller SVETS!
Det koniska förbandet var inte hopslipat, vilket det är nu. Det vittnar dock om vilka dynamiska reaktionskrafter som råder! Inte konstigt att det vävarmerade bakelitdrevet dog! Jag hoppas slippa att konstruera ett drev på vevaxeln med "ryckutjämnare". Det är annars en lösning som andra tillverkare tvingats ta till. Balansaxeln går att återanvända. Jag fick migrän igår, annars hade jag även vetat om vevstaken klarade sig, men det tror jag.
Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Det koniska förbandet var inte hopslipat, vilket det är nu. Det vittnar dock om vilka dynamiska reaktionskrafter som råder! Inte konstigt att det vävarmerade bakelitdrevet dog! Jag hoppas slippa att konstruera ett drev på vevaxeln med "ryckutjämnare". Det är annars en lösning som andra tillverkare tvingats ta till. Balansaxeln går att återanvända. Jag fick migrän igår, annars hade jag även vetat om vevstaken klarade sig, men det tror jag.
Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Ett alternativ till ryckutjämnare kunde ju vara mer svängmassa på svänghjulet så att varvtalsvariationerna under en cykel blir mindre.
Det hämmar ju iofs accelerationen istället...Men det ger också en lugnare gång på motorn och det har hänt förr att sånt slutat med bättre varvtider. Men kanske inte på asfalt.
Det koniska förbandet var inte hopslipat...
Det ska normalt sett inte behövas, men det har visat sig nödvändigt här. Om det nu räcker...Varför? Slarv eller motsvarande?
Man kan ju gå in i mc-butiken, lägga en KTM 690 på bandet (glöm inte kundpinnen), höra blipp-blipp och kassörskan: Var det bra så?Grappa
Klassen Supermono ställer verkligen sina utövare inför rejäla utmaningar! Stor, stark, rapp encylindrig fyrtaktare som dessutom behöver vara högvarvig tycks vara en riktigt svår nöt att knäcka. Jag håller tummen för att allt ditt arbete snart resulterar i vibrationsfri driftsäkerhet och konkurrenternas fasa!
Ja, ibland undrar jag själv... Medfödd lobotomering kanske?Är de bara jag som undrar vilken medicin Dr_c äter de måste ju va klart bästa psyktabletter som går att frambringa![]()
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |