Haha! Tack! Jag var noga med vilken sida om fingret betraktaren skulle befinna sig!Går inte att klicka gillaknappen när du visar fingret. Bara att heja på, inga spekulationer.
En fundering, hur lång tid tar det för dig att riva och sätta ihop den där motorn? Du måste ju vara den snabbaste i Sverige på att plocka isär och ihop en Husaberg stånka.
Väntar med spänning på att få höra resultatet från bänkkörning.
Menar Dr_c att oljetrycket blev bra av mer olja i motorn? När jag körde Husaberg 650 så tvingade jag i närmare 1,2 liter i motorn org oljevolym va 1l på den. Gränsen gick när de spottade ut för mycket olja upp i ramen luftburk vid bakhjulsåka. De va trix för att få dem hålla bättre helst för bakhjulsåka.
Det är alltid trevligt med intresserat sällskap i verkstan! Det brukar finnas kaffe och "köbekagor"!Bra jobbat Mats!!!!!! Den var ju allt annat än ihop när jag hälsade på vid 10 snåret. Tack för fikat o trevlig pratstund
Sist jag testade det blev det tomtebloss bonanza!Testa att ta en dum laddare o ge lion accarna en liten stöt så kanske dom hoppar till liv igen.
Inte alls någon korkad fråga! Till nöds skulle det kanske gå. Dessa Lipo-celler ger ca 3,7V. Det betyder att man kan få batterier med spänningsnivåerna 3,7-7,4-11,1-14,8 osv. Jag har valt 4 celler, som ger 14,8V. Detta är lite högre än normala blybatterier, som ligger på ca 12-13V. Min ECU (Megasquirt III) är optimerad för 14,8V spänningsnivå. Tändspolen, bränslepumpen och spridaren fungerar annorlunda vid avvikande spänning. Detta kompenserar ECUn delvis för, tex med att justera spridarens öppningstid som en funktion av den aktuella batterispänningen. Men om bränsletrycket faller, så finns risken att den går för varm.Korkad fråga men kan man inte ha ett valigt bilbatteri ståendes på sidan om vid bänkkörning? Eller är det når speciellt som kräver Li-hon batteri?
Inte alls någon korkad fråga! Till nöds skulle det kanske gå. Dessa Lipo-celler ger ca 3,7V. Det betyder att man kan få batterier med spänningsnivåerna 3,7-7,4-11,1-14,8 osv. Jag har valt 4 celler, som ger 14,8V. Detta är lite högre än normala blybatterier, som ligger på ca 12-13V. Min ECU (Megasquirt III) är optimerad för 14,8V spänningsnivå. Tändspolen, bränslepumpen och spridaren fungerar annorlunda vid avvikande spänning. Detta kompenserar ECUn delvis för, tex med att justera spridarens öppningstid som en funktion av den aktuella batterispänningen. Men om bränsletrycket faller, så finns risken att den går för varm.
Kullagergrossisten.se i Eslöv hade rätt grejor hemma och kunde övertalas att lämna ut detta på deras normalt sett stängda måndag! Så jag shoppade 4 batterier på stört á 800kr, så kan jag köra med 2 och samtidigt ladda de andra.
Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Den mäter aktuell spänning och kompenserar spridarens öppettid efter det.Bra att det löser sig, kom nu snabbt med rapport på hur det går för dig.
En fundering till, optimeras ECU:n efter vilken spänning man har i elsystemet eller räknar den med att gå på 14,8V som om man hade laddning?
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |