Det där var ju småpotäter jämfört med besvären du haft tidigare!
Kommer det många frågor om vad det är för hoj när den får stå och vara sådär begärlig på bana?
Några frågor kommer vid första anblick, men de flesta efter de hört hur den låter!
-Vad är det för hoj?
Det är min. Jag har gjort den.
-Jamen, vad är det för ram?
Det är min. Jag har gjort den.
-Men svingen då. Är det...
Det är min. Jag har gjort den.
"konstpaus"
-Helvete! Vad är det för motor då?
Den innehåller spår av Husaberg (cred: Torch, eller det är iaf så jag kommer att svara framöver!)
-Är du gift?
Ja, med en mycket förstående hustru!
Några frågor kommer vid första anblick, men de flesta efter de hört hur den låter!
-Vad är det för hoj?
Det är min. Jag har gjort den.
-Jamen, vad är det för ram?
Det är min. Jag har gjort den.
-Men svingen då. Är det...
Det är min. Jag har gjort den.
"konstpaus"
-Helvete! Vad är det för motor då?
Den innehåller spår av Husaberg (cred: Torch, eller det är iaf så jag kommer att svara framöver!)
-Är du gift?
Ja, med en mycket förstående hustru!
Du får svarva till några sista bitar ersättare till Husabergdelarna så du kan säga samma om motorn!
undrar varför du blandar skärvätska i kylarvattnet?
litet kylvattenläckage (vatten med skärvätska)
detta kan förstöra asfalten
nästa fråga är om du ska köra race ska båten vara tät o samla upp vätskan endast vatten o typ lite vaterwertter är ok i tävlingssamanhang
Som sagt saknar ord, men är otroligt imponerad av din kunskap och ännu mer av ditt tålamod.
Min startmotor är som en medlem i teamet och döptes till Columbus. Jag tog en motor från en KEW högtryckstvätt. Det är en italiensk Intermot på 402cc. Via kilrem driver denna två lettrade valsar. Med en pedal spänner jag upp kilremmen och valsarna sätter fart på bakhjulet. Runt 25km/h, om jag minns rätt. Jag startar på 3:an i dragläge. Columbus orkar dra igång vad som helst!Hur startar Dr_c sin hoj? Jag håller på bygga en extern startmotor till min skoter och vill gärna veta hur du startar din mer ingående.
Jag gjorde ju ett bättre lock till vattenpumpen. Lite stabilare och med o-ringstätning. Eftersom jag skriver en del om mina äventyr på globala forum, så spred sig ryktet. Jag fick fräst upp 30st som jag nu skickat till glada Husabergentusiaster i Sverige, Norge, Island, England, Tyskland, Ungern, Nya Zealand, Australien, USA och Kanada! Kul!
Nu blir det café racerbygge!
Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Ska bli spännande att se hur ditt ditt cafebygge utvecklar sig, det var ju bara det där med stötdämpare bak, det ska vara två på en cafehoj
Med insugstrattar utan filter och inga stänkskärmar så skit kan spruta rakt in i motorn.En modern caféracer ska bestå av en trött överviktig halvgammal hoj med söndersågad ram och lindade avgasör.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |