Supermono

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Hoj
Ducati 916
Gott! Hoppas det hjälper!

Hjälpte? Det kan du ge dig på! Tack för tipset. Det (kanske - om alla grejer håller) räddade min tävlingspremiär i Linköping.

Såå, dagens tips till alla med tajt kring kedjan - var försiktiga med otätad kedja!

/Fohlin

Dr_C

Mulle-mek
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Ducati 888SP5, Ducati Hypermotard 1100S, DRC680
Hjälpte? Det kan du ge dig på! Tack för tipset. Det (kanske - om alla grejer håller) räddade min tävlingspremiär i Linköping.

Såå, dagens tips till alla med tajt kring kedjan - var försiktiga med otätad kedja!

/Fohlin
Vad bra! Då har du inga anledningar att INTE komma till Sviestad nu då?:banana

Själv har jag riktat vevstake, pressat ihop en vevaxel och riktat den samt monterat ihop bottendelen inför ev tjyvträning i Knutstorp på fredag. Tummar och verktyg hålles hårt, Bitte!

Last edited:

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
Rätt uppfattat!
Jag håller tummarna stenhårt för din maskin så att startfältet blir fullt.

Fullt blir det (eller är det redan) så pass till den grad att det till och med finns reservlista!

ingen som vet om någon anmäld som inte räknar med att köra 46 års racet?

/P

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Fullt blir det (eller är det redan) så pass till den grad att det till och med finns reservlista!

ingen som vet om någon anmäld som inte räknar med att köra 46 års racet?

/P

Det har föreslagits att vi 250 åkare får köra med en annan klass. Har inte tagits beslut i frågan ännu vad jag vet dock.

Pank

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
Det har föreslagits att vi 250 åkare får köra med en annan klass. Har inte tagits beslut i frågan ännu vad jag vet dock.

Ahh...
Då är det bara att fortsätta och låtsas som att man får köra, och hoppas på det bästa med andra ord!

Någon inside info om när beslut fattas?

/P

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ahh...
Då är det bara att fortsätta och låtsas som att man får köra, och hoppas på det bästa med andra ord!

/P

Tyvärr sitter jag inte i en position att påverka beslutet men förslaget kom i fredags från Björn, ordf NSA, och jag svarade att vi 250 förare kan tänka oss att byta "samboklass". Beslutet tas väl av arrangör men det bör väl vara ganska snart.

Vi har även en överenskommelse gällande eventuell utkvalning men det blir för långt att ta på iPhonen..

Pank

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tyvärr sitter jag inte i en position att påverka beslutet men förslaget kom i fredags från Björn, ordf NSA, och jag svarade att vi 250 förare kan tänka oss att byta "samboklass". Beslutet tas väl av arrangör men det bör väl vara ganska snart.

Vi har även en överenskommelse gällande eventuell utkvalning men det blir för långt att ta på iPhonen..

Lysande, Tack för infon!

tar gärna emot mer info om du närmar det ett fysiskt tangentbord i framtiden.
:)

/P

megagossen

4 x 690 cup
Gick med
7 Nov 2003
Hoj
KTM 690 SuperMonoRäser 08, BVR 730 SuperMono
Ahh...

/P

Det är 37 som får träna.? Några kommer ksnske inte kunna komma till start.
Det är bara att anmäla sig!!

#
37 Stefan

Pank

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det är 37 som får träna.? Några kommer ksnske inte kunna komma till start.
Det är bara att anmäla sig!!

#
37 Stefan

Står på reservlistan nu, så vi får se hur det går.

enligt Arsracet.se är det 30 anmälda i Supermono och 8 anmälda i 250GP så tot 38.

Hur många får starta?

/P

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Hoj
Ducati 916
Hur är det med färgerna på sifferbotten och siffror egentligen? Enligt tilläggsreglerna till Årsrejset ska det vara svart botten med gula siffror, men när jag spanar runt på bilderna på supermono.se så är det en salig blandning. Betyder det är ingen bryr sig, eller är det olika i olika tävlingar?

/Fohlin

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nu är det klart att 250GP byter samboklass till 7CF2 istället för Supermono för att ingen ska bli utkvalad.

Pank

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ring djursland

jag brukar inte vara känd för att ha världens bästa framförhållning,,,,,men, man ska ju bättra sig någong gång!

Vilka ska åka till Djursland, och är det någon som vill försöka samåka och kapa färjepriset lite?

Bara hojta till.

/P

erikblomdahl

Medlem
Gick med
9 Aug 2009
Hoj
Triumph Street triple 765RS -20
Nu är SFRO:s Bygghandbok beställd...ska undersöka om det är lönt att sjösätta planerna på en gatlegal supermono!

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Hoj
Ducati 916
Växellåda

Jag börjar bli sugen på att ändra växellådan så att den blir mer tätstegad. Är det någon som gjort något liknande på en LC4, och har du i så fall något tips?

/Fohlin

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Hoj
Ducati 916
Sorry finns inga alternativa drev från KTM

Synd, då får jag kruta till den på andra sätt...
Har du någon riktigt vass kam att sälja (som helst ska gå att starta på startmotor)? Jag funderar också på att lämna toppen till topplocksverkstan, och har en HSR42 liggandes.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati