Supermotard <> Roadracing

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
Alicia skrev:
Det är väl lugnt så länge det är torrt, enkelt att sopa..
Men frågan är hur det blir om det regnar..?
Kommer det grus och sand in på banan så blir det lerpöl och det kommer bli omjöligt för RR-hojarna att köra

På Sviestad hade vi iaf ev. tänkt att asfaltera en bit av gruset innan man kör ut på RR-banan igen. På det viset hinner motarderna bli av med gruset på däcken och det blir en bättre ingång tillbaka till banan... :tummenupp

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
går bra på anderstorp också efter Gran prix kurvan gör jag aldrig mer om ett under att jag höll mig på hjulen :3freak

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
En tillfällig bana är en nödlösning, då är det isf bättre för kortedala att kolla med Sturup Raceway om deras bana hinner bli godkänd för RR, den banan är teknisk och rolig att köra på, dessutom finns det el, läktare och cafeteria.

Supermoto-rider

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2005
Hoj
Kawasaki 450
Wheeliegirl skrev:
På Sviestad hade vi iaf ev. tänkt att asfaltera en bit av gruset innan man kör ut på RR-banan igen. På det viset hinner motarderna bli av med gruset på däcken och det blir en bättre ingång tillbaka till banan... :tummenupp

det låter bra och kommer säkert att fungera , kommer ni att göra grusdelen längre än vad den är idag ?? blir det ett riktigt och långt platåhopp istället för lastbilslämmarna vi körde på i år ??

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Wheeliegirl skrev:
18/6 Göteborg, Roadracing och SuperMoto

Kul med en till tävling men har ni inte missat att det är fotbolls-VM då. Hallå det är ju viktigt för fan.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
De kan köra ett gatrace istället, inne i centrala Göteborg, som Macau GP, som grädde på moset kommer lobotomerade fullblodsgalningar från Storbritannien att vallfärda till Götet.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Chris Ash skrev:
De kan köra ett gatrace istället, inne i centrala Göteborg, som Macau GP, som grädde på moset kommer lobotomerade fullblodsgalningar från Storbritannien att vallfärda till Götet.
Stads-Supermoto-race :yoparty :Bugar

Fy fan så häftigt det skulle vara....
Och dessutom genomförbart på riktigt (vi åker ju inte så fort...).

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Supermoto skrev:
Stads-Supermoto-race :yoparty :Bugar

Fy fan så häftigt det skulle vara....
Och dessutom genomförbart på riktigt (vi åker ju inte så fort...).
Vettetusan om jag skulle ställa upp på det, iofs är det väl inge sämre säkerhetsmässigt än Kinnekulle....

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Chris Ash skrev:

Ja det är ju bara att köra samma sträckning som Göteborgsvarvet. 21 km madness :yoparty

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
Supermoto-rider skrev:
det låter bra och kommer säkert att fungera , kommer ni att göra grusdelen längre än vad den är idag ?? blir det ett riktigt och långt platåhopp istället för lastbilslämmarna vi körde på i år ??

Vi har inte bestämt det ännu, men vi håller på att titta på ett nytt platåhopp. Lite förändringar till det bättre planeras det iaf....:tummenupp ;)

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Magnus skrev:
Ja det är ju bara att köra samma sträckning som Göteborgsvarvet. 21 km madness :yoparty

Vi lär ju ha hemma plan Magnus kan tänka när vi tar och kör full fart upp för avenun :D :D

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Magnus skrev:
Ja så kan vi ju fuskträna lite innan också :hihi

Kan Don Q kör race hoj på gatan så kan vi :rolleyes:

det är ju bara att ta spårvangs spåret ingen risk att komma i fel spår bara av med däcken och köra på fälgen ju :hihi

Supermoto-rider

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2005
Hoj
Kawasaki 450
Gottis skrev:
Kan Don Q kör race hoj på gatan så kan vi :rolleyes:

det är ju bara att ta spårvangs spåret ingen risk att komma i fel spår bara av med däcken och köra på fälgen ju :hihi

jag har varit med här och diskuterat några dagar nu , intressant sida , med många sköna inlägg , bl.a . dina även om jag inte alltid hänger med :va

har hoppat lite mellan de olika trådarna/sidorna Supermotard < > Roadracing,
B-race 2006 och Supermotard tävlingar 2006 och ser en tråd i det hela som gör att jag tror att jag börjar förstå varför en del :rofl vet mer och gärna kommer med pekpinnar till oss andra stollar :kocko utplacerade runt om i Sverige .

tror nästan att de i de flesta fall har samma källa , de vet hela tiden mer än oss andra , de drar alltid bättre slutsatser än oss andra , de berömmer varandra till och från , de håller med varandra en hel del

allt detta är helt ok , men jag tror att debatten om SM 2006 skulle må bättre av om de skrev rakt på sak i stället , och låter debatten gå vidare utan att försöka bromsa upp den även om de hela tiden får info från sin säkra källa ( lätt att tycka med facit ihand )

eller också är jag helt ute och cyklar i mina funderingar , några vet säkert , vill bara säga att detta är inget påhopp mot en del personer , bara ett konstaterande från min sida

men samtidigt blir jag fascinerad av dem , Gustav O , HW , Wheeliegirl och Suprmoto och med deras källa som ett vakande öga här på debatten , hoppas att den säkra källan har påverkats av debatten här

mer inlägg önskas och jag tänker bli kvar här ett tag till

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Supermoto-rider skrev:
jag har varit med här och diskuterat några dagar nu , intressant sida , med många sköna inlägg , bl.a . dina även om jag inte alltid hänger med :va

Dom sista va nog lite internt mellan oss här i gbg
:rolleyes:

kan hålla med dig att det här är väldigt rörigt, jag har väl själv insett att hålla på att spekulera vad som kommer att hända blir bara ännu dummar. Särskilt när man blir idiot förklarad hela tiden av folk som vet mer men inte vill säga mer...Verkar va så att dom på LMS är mer insatta än vad resten av klubbarna i sverige är Tex Jörgen Special verkar inte vet mycket han heller och han sitter ändå högt upp i Kortedala som ska anordna tävlingen i GBG

jag tror jag slår mig tillsammans med skaran som som säger den som lever får se.....

kommer nog att hålla liv i tråden till den finns men frågan är om man tar den så allvarligt nu när ena speklationen blir värre än den andra.....

sorry om det saknas , o , men ser inte sånt :3freak

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Supermoto-rider skrev:
*snip*
men samtidigt blir jag fascinerad av dem , Gustav O , HW , Wheeliegirl och Suprmoto och med deras källa som ett vakande öga här på debatten , hoppas att den säkra källan har påverkats av debatten här

mer inlägg önskas och jag tänker bli kvar här ett tag till
Jag, Wheeliebruden och HW _borde_ veta mer än övriga eftersom vi sitter rätt så insyltade (minst sagt) i respektive klubbars arrangerande av just SM-SM. Gustav är bara ovanligt observant och drar smarta slutsatser. Men vi (åtminstone jag) kan inte säga att nåt är säkert när det ännu inte är det. Slutsatsen man kan dra är att när jag säger "jag tror att.." så är det troligen lite mer värt än när nån icke-insatt "tror det blir såhär...".

Var du med och körde vårt rejs i Örebro förresten??
Det var bara en kille til lfrån KGA med förutom trädgårdsola om jag inte minns fel...

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Supermoto skrev:
Var du med och körde vårt rejs i Örebro förresten??
Det var bara en kille til lfrån KGA med förutom trädgårdsola om jag inte minns fel...
Eller så är det trädgårdsola ;D :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...