Teddy skrev:Rookie-SM, du vet.
Det där kändes som ett jävligt drygt och överlägset inlägg....
Teddy skrev:Rookie-SM, du vet.
Chris Ash skrev:Är du säker på det? Hur motiverar de sin närvaro som sponsor i roadracing SM men inte på B-race, du kör ju inte SM i något av fallen, bara tillsammans med dem? Vad jag menar är att de flesta B-förarsponsorer kommer att stanna kvar då ingenting egentligen kommer vara annorlunda mot SM-tävlingarna av idag.
Har du varit på en SM-tävling? Det är verkligen lite publik. Jag garanterar att du varken kommer se eller höra dem när du kör...
Varför skulle det inte kunna komma publik till B-racen?
Chris Ash skrev:Varför skulle det inte kunna komma publik till B-racen?
Förlåt mig, det var ett internskämt riktat till Axxexs. Jag gillar internskämt och vet alltför väl att man egentligen ska hålla sig borta från dem i offentliga debatter eftersom de kan missförstås eller rättare sagt mottagaren kan tolka det ordagrannt. Du kanske missade den heta debatten för två år sedan då en av forumets dåvarande kelgrisar, Xenomorf a k a Fröken Halland a k a Patrik Clifford basunerade ut att han skulle köra Rookie-SM och stötte på patrull i form av Henrik Nordgren. En het och underhållande debatt uppstod där Rookie-SM's vara eller inte vara diskuterades. Axxexs kör i Team Nordgren (som i Henrik Nordgren) och känner allt för väl till vad jag syftade på i mitt inlägg. Jag ber än en gång om ursäk för sårade känslor. Internskämt ska hållas interna. Lycka till i din racesatsning och i happy hunting i sponsorträsket.Gottis skrev:Tack där tappade vi förtroendet för dej Teddy
Teddy skrev:Förlåt mig, det var ett internskämt riktat till Axxexs. Jag gillar internskämt och vet alltför väl att man egentligen ska hålla sig borta från dem i offentliga debatter eftersom de kan missförstås eller rättare sagt mottagaren kan tolka det ordagrannt. Du kanske missade den heta debatten för två år sedan då en av forumets dåvarande kelgrisar, Xenomorf a k a Fröken Halland a k a Patrik Clifford basunerade ut att han skulle köra Rookie-SM och stötte på patrull i form av Henrik Nordgren. En het och underhållande debatt uppstod där Rookie-SM's vara eller inte vara diskuterades. Axxexs kör i Team Nordgren (som i Henrik Nordgren) och känner allt för väl till vad jag syftade på i mitt inlägg. Jag ber än en gång om ursäk för sårade känslor. Internskämt ska hållas interna. Lycka till i din racesatsning och i happy hunting i sponsorträsket.
Gottis skrev:.ja jag vet att det är lite publik men vi alla jobbar ju för att få det bättre
okej jag ger mej jag ska köra dom fyra lr sex B-Racen det blir varje år som man kan ta Poäng i och ska även ta upp det med dom få Sponsorenajag har
Varför skrotar vi inte Rookie helt och hållet i både SM/SO vi verkar inte va välkommna till någon av dom än då alltigt ett jävla tjat om Rookie klasserna är ju iaf bara B-förare och inga ungdomar som Gull,Backlund och lill Lindén
Varför?Gottis skrev:Ska jag va ärlig så orkar jag inte bry mig längre känns som jag tappade Motovationen helt och hållet för racingen nu
Gottis skrev:tog upp i tidigare inlägg Svemo har ju tydligen beslutat att man inte får göra reklam för dom
Gottis skrev:.ja jag vet att det är lite publik men vi alla jobbar ju för att få det bättre
okej jag ger mej jag ska köra dom fyra lr sex B-Racen det blir varje år som man kan ta Poäng i och ska även ta upp det med dom få Sponsorenajag har
Varför skrotar vi inte Rookie helt och hållet i både SM/SO vi verkar inte va välkommna till någon av dom än då alltigt ett jävla tjat om Rookie klasserna är ju iaf bara B-förare och inga ungdomar som Gull,Backlund och lill Lindén
tog upp i tidigare inlägg Svemo har ju tydligen beslutat att man inte får göra reklam för dom
Axxexs skrev:Du har blandat ihop en väldans massa i dina inlägg. Orkar inte rätta dig i alla..
För att klassas upp krävs 8 poäng i snitt per race man kört. Inte att ha kommit åtta i nån serie.
Finns inga förbud mot reklam för Rookies. Enda förbehållet är att dom inte får skymma startnummer eller bryta mot svensk lag.
Det du nog tänkte på var att man inte får ta ut entré för "Enklare tävling". Om Rookie skulle köra annan serie med andra klasser skulle inte reglerna för "Enkel Tävling" gälla då tävlingarna förmodligen inte kommer kunna klassas som sådana.
Finns tonåringar även i Rookie och det finns en hel hög med duktiga förare som kommer därifrån! Bl.a Cralle, Micke Nilsson och Jörgen Andersson.
Sen förstod jag Teddys "intärnskämt". Finns Rookies som på sina hemsidor skriver att "dom vunnit SM" osv och så det gamla snacket om Rookie-SM osv.. Lika fel som när 250SP-förare skriver att dom vunnit 250cc eller att en 125jnr skulle skriva att den vann 125cc.
Tycker att du får skilja på sakfrågan och dina personliga känslor och dina sponsorkontrakt (det finns fler än du som har sponsorkontrakt) här. Ta en kaffe, andas djupt och läs diskussionen igen.Gottis skrev:.ja jag vet att det är lite publik men vi alla jobbar ju för att få det bättre
okej jag ger mej jag ska köra dom fyra lr sex B-Racen det blir varje år som man kan ta Poäng i och ska även ta upp det med dom få Sponsorenajag har
Varför skrotar vi inte Rookie helt och hållet i både SM/SO vi verkar inte va välkommna till någon av dom än då alltigt ett jävla tjat om Rookie klasserna är ju iaf bara B-förare och inga ungdomar som Gull,Backlund och lill Lindén
Magnus skrev:FEL!
På Falken så kördes ett Stor debutant och ett SP250 lopp i samband med det första ERF'et.
För övrigt tycker jag att man bör skilja på Rookie 600/Rookie 1000-race och stor debutant. Det är en ganska stor skillnad att köra mot 600cc eller 1000cc
Men å andra sidan får du ett arrangemang som är mer koncentrerat och enklare att marknadsföra hårt. Det är enbart SM, du har tid för ett bättre arrangemang med gridshow etc etc.Gottis skrev:och sen att sära på A och B förare skulle bara va dåligt vi har redan för lite publik och folk vet knappt va tävlingarna går någonstans lr när och nu vill ni att dom ska få ännu mer att hålla reda på
Gottis skrev:jaja skit samma vi kör det vi får köra nästa år sen om det blir med er lr helt själva får vi se....men om dom skulle få för sig att lägger ner Rooki klasserna så får vi väl byta till 125:a lr 250 för att få våra A-licenser så vi får köra fyrtakt i dom stora avemangen ..okej lite ironi i det inlägget
Gottis skrev:och sen att sära på A och B förare skulle bara va dåligt vi har redan för lite publik och folk vet knappt va tävlingarna går någonstans lr när och nu vill ni att dom ska få ännu mer att hålla reda på
Gustav O skrev:Tycker att du får skilja på sakfrågan och dina personliga känslor och dina sponsorkontrakt (det finns fler än du som har sponsorkontrakt) här. Ta en kaffe, andas djupt och läs diskussionen igen.
Gustav O skrev:Men å andra sidan får du ett arrangemang som är mer koncentrerat och enklare att marknadsföra hårt. Det är enbart SM, du har tid för ett bättre arrangemang med gridshow etc etc.
Det är inte svart eller vitt.
Gustav O skrev:Men å andra sidan får du ett arrangemang som är mer koncentrerat och enklare att marknadsföra hårt. Det är enbart SM, du har tid för ett bättre arrangemang med gridshow etc etc.
Det är inte svart eller vitt.
OM det skulle bli rena SM helger, vilket alltså inte var alls det som diskussionen handlade om från början, så skulle man ha NSBK, 250cc och 125cc som SM klasser i Roadracing. Till detta kan man lägga de Supermotardklasser som har SM status dvs två, 450 och Open om jag inte är helt ute och hojar. Jämfört med idag så är det ju en stor skillnad, (NSBK, 250cc, 125cc, STD600, SP250, 125JNR, Rookie600(A och B-final) och Rookie1000 som det var Sviestad tex.).Magnus skrev:Släpper man in 3 SM klasser och tar bort 3 RR klasser så kommer ju inte tiden att öka för varje klass. Förstår ditt resonemang om det gäller att bara ta bort då blir det ju mer tid för de klasser som blir kvar.
Det och klubbarnas orka att arrangera fler tävlingar är ju det största problemet. Där måste vi förare bli bättre på att engagera sig i våra klubbar, oavsett hur det kommer bli med de olika klasserna. Ett rent B-race har ju dock fördelen att det kan genomföras på en enda dag vilket torde förenkla i viss mån.Magnus skrev:En annan fråga som måste lösas är ju om klubbarna kan och får tillstånd (av kommunerna)? Vet att Falkenberg inte får ha mer tävlingsverksamhet än de har idag.
Fast du kör fortfarande inte i SM när du kör Rookieklasserna.Gottis skrev:Där har du rätt men hur man än vänder och vrider på det så klingar SM bättre än B-race men visst vi kan ju hitta på någon coolt namn Som Swedish Super RR Campionship
ber om ursäkt för dom övriga inläggen då ska ta en kopp kaffe med lite HB i så jag blir lungn har väl haft en dålig dag helt enkelt och det här gjorde mig väl inte gladare
Inga problem. LMS har kört sitt format med fyra klasser på en dag med mycket gott resultat. Massor med körtid för alla. 2 x 30 minuter kval och race på 16 varv.Gottis skrev:Du menar att vi ska lyckas slänga in Träning,kval och race på en dag för minst 3 klasser
Gustav O skrev:Inga problem. LMS har kört sitt format med fyra klasser på en dag med mycket gott resultat. Massor med körtid för alla. 2 x 30 minuter kval och race på 16 varv.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |