En f.d. KTM 620 Super Competition har byggts om lite (även chassie, styre, hjul, bakram m.m.). Vad gäller motorn så är följande gjort:
En av KTMs egna 105mm cylindrar med uppborrade kylkanaler för bättre kylning, högkomp-kolv 105mm ytbehandlad med "något grönaktigt" (gjort i Estland) för bättre hållbarhet, originalslag på 76mm ger 658cc totalt, portad/plastad och kraftigt planad topp (gjort hos en f.d. LC4-konstruktör i Österrike), kompression är någonstans i trakterna kring 13:1, 32mm avgasventiler, specialtillverkad race-kam (okänt lyft/duration), Lättat (med 20gr ungefär) och ombalanserat vevparti. Lättat kamdrev. Förgasare är en standard FCR41. Planer finns på att fräsa upp den till 42mm. Sebrings nya helsystem för Factory Replica med koniska rör och Hunter ljuddämpare. Bortplockad luftburk och ersatt med Factory Replica K&N-filter via ett 75mm pvc-rör direkt mot fuggen (längd ca 1dm p.g.a. ramens och tankens utformning).
Effekt och vrid är okänt och fuggen bara basbestyckad - det ska göras lite arbete först och sedan bänkning. Toppfart - mer än 200km/h...
Livslängd på motorn ? Den har gått på mestadels bana ca 120 mil och ska rivas nu i vinter, så får vi se på skicket.