Det finns i Sebrings kataloger numera, men tydligen var själva rören helt nya förra året och specialbeställdes (de gamla fanns inte kvar på lager och dessa var bättre
). Helt i titan för vikt och värmeisolering. Det är avsett för den gamla 660 Factory Replican, som har en annan (högre) bakram - därav fick min ram kapas och svetsas lite för att få plats med rören och det är ändå tajt på flera ställen. Eventuellt funkar det bättre rakt av på en 660. Hunterdämparna är av vanlig standardmodell - med den större anslutningen - och finns som snikmodell i aluminium.
Det finns också rör för just 660 SMC, men då bara enkelsystem. Så valet var inte så svårt
Jag köpte det via Lelles tack vare goda kontakter med Ragge och fick ett mycket bra pris. Kostar (kostade ?) enligt listpris 16.000 kr och är trots allt en del tusenlappar "billigare" än Akras motsvarande dubbelsystem. Original på Factory Replica sitter det Akra enkelsystem, men Sebrings dubbelsystem ger mer pulver mellan 4000-7000 rpm och följer i övrigt kurvan identiskt. Akras dubbelsystem misstänker jag ger något liknande (har dock aldrig sett någon bänkning).