Hur pass "säkert" fungerar det med att plasta i toppen,det är ingenting som lossnar utan det sitter som berget?
Tjena jag undrar vad husan ligger till i effekt.
Den har följande setup:
Portad topp
Rostfria ventiler
Specialbeställd kamaxel
Lättad tävlingskolv
04:ans vevstake (1mm längre än 02:an)
Vevslängen är lättad bla. borttagna balansvikter och därefter balanserad
Keihin 42mm förgasare
FP helsystem
Har även racingtändsystem men jag har det inte på eftersom det inte driver lamporna
Tjena jag undrar vad husan ligger till i effekt.
Den har följande setup:
Portad topp
Rostfria ventiler
Specialbeställd kamaxel
Lättad tävlingskolv
04:ans vevstake (1mm längre än 02:an)
Vevslängen är lättad bla. borttagna balansvikter och därefter balanserad
Keihin 42mm förgasare
FP helsystem
Har även racingtändsystem men jag har det inte på eftersom det inte driver lamporna
Vet inte hur mycket det ger i hästar på en husa, men det borde röra sig där någonstans! jag gissar lite till faktiskt
Komp?
Hur pass "säkert" fungerar det med att plasta i toppen,det är ingenting som lossnar utan det sitter som berget?
Finns det mycket effekt att hämta ur en Husqvarna TE 570?
I skrivande stund är den... original så när som på sekundärdrevningen.
Jag ringde till Halvards och pratade lite och enligt han så var det ingen revolutionerande effektökning med varken helsystem eller kam, eller båda tillsammans. Men jag ska investera i en TC-kam om inte Olle hinner göra en innan våren, då den med en TC-kam skulle bli lite jämnare från botten och ha lite mer klös på toppen.
Vad säger ni gamla kameler om att införskaffa ett helsystem också när man ändå är igång? Tror ni att det gör gött? För min slutburk är inte dåligt igenproppad med grejer nu så den lär sno en hel del effekt.
/MAHHHHHH.
Mycket intresant... Du menar att den motroterande balancevikten är borttagen? görs ofta på toktrimmade husor för då håller dom lika bra som andra märken Men hur mycket vibrationer upplever du gämfört med balance? Ang pullver så beror det på om ventilerna är större än org?
Men med fp som ger bättre högvarvsegenskaper än akra så lutar det åt minst 70 farbröder på baken förutsatt att kammen har mer duration och lyft! Vart får man tag i sådana kammar pris? Drar du luft genom orginalram med skumfilter?
Jo, kammen har större lyft, och hojjen har klenare bottendrag men att den drar rejält när den får lite varv. Det är är tidigare ägare som har trimmat den så jag vet inte var kammen är köpt eller vad den kostar.
Luften dras genom orginalram med skumfilter, men att man har gjort ett hål i sadeln ner till luftfiltret för bättre genomströmmning.
Jag har faktiskt inte kört den än för att här är det rejäl isgata .
Så nu håller jag på att försöka få till elstarten
Det där med krökarna är intressant,hur fungerar det?
Trånga krökar mera lågvarvs effekt...?
Grova krökar mera topp...?
38mm på XR650,är det yttermått.Var ut och mätte på min KTM 660,35mm går sedan ihop till ett 55mm rör till ljuddämparen (yttermått) på mitt acrahelsystem,bara en jämförelse.
Är det bättre med två separata rör till två ljuddämpare eller ska det vara "ett" system? Nyfiken på skilnaden,vad påverkar vad?
Efterlyser även bilder,sätt in ni som har!
Du måste skippa skumfiltret!! På husan 02 som nu står i källaren har jag gjort ett specialfilter av ett kn som var till en xr80cc tror jag? helt cylindriskt runt 70mm dia och längden som halva husabergfiltret. klöv det längdsledes och gjore en plåtram som jag sedan limmade havorna i,, Vurts limmar o tätar!! sedan tätar det med en skumlist mot ramen och klämms fast av sadeln ellr gummistropp runt hela ramen. 7 reser bättre flöde fick gå upp i bestyckning!! Gassvar ohyggligt bättre MEN...... åter rör/slang rakt på gasaren trassla sig igenom/runt stötdämp/ramstag gud vet allt stort filter hellst kn (men så dyrt) liknande snikfilter finns ju till bilar Ska faktist ta mig en titt på husan och se om jag kan göra ett kitt med slang o filter,,, Hur många vill ni ha
Här har du en bild på ett Akrapovic till en XR650R.
Hur är det på 660,skulle man tjäna någonting på rör filtermetoden? I stället för orginalboxen.
Sätter du bara ett rör som passar på ytterdia på förgasaren,sen ett filter i andra änden,eller...spelar längden någon roll?
Kör du i bänk eller hur tar du reda på bestyckning,avgastempmätare,eller läser du av stiftet?
Snyggt,hur mycket ger det?
vad bör kröken vara på en 450 för maximal effekt? sen undrar jag om någon har någon aning hur väl tilltagna topparna på wr450 är orginal?
Så grov som anslutningen medger i toppen
Att man gör!! Gå på järnboa och innförskaffa avloppsrör 70mm passar umärkt på 660.. köp sedan ett kn filter eller ett liknande billigare filter. Rörets längd.... så kort som möjligt för att få dit filtret = bäst hk . längre rör = bättre bottendrag... Men prova först med så långt som boxen tillåter och välj sedan själv vad som passar dig bäst. Det räcket bra med stiftanalys bara man gör på rätt sätt. men när det är noga så kör jag med lamdasond svetsad på kröken och mätare på styret,,,, klart bäst då ser man hela registret,, har för mig att660ien skulle ha 165-175 i högfart med kn
Suveränt,blir till att testa!
Hur menar du stiftanalys på rätt sätt?
Det här är lätt den bästa tråden på länge
Hur är det på 660,skulle man tjäna någonting på rör filtermetoden? I stället för orginalboxen.
Sätter du bara ett rör som passar på ytterdia på förgasaren,sen ett filter i andra änden,eller...spelar längden någon roll?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |