Har du planer på att bygga om oljepumpen. De flesta som trimmar KTM herrejössesmycket för sidovagnsracing mm bygger om oljepumpen för att ge mer tryck och tryck tidigare. Detta då oljetrycket på lågvarv är i stil med 0,15bar och det räcker garanterat inte för ett vanligt glidlager.
Ja jag tänker evnt kapa fjädern till tryckventilen så den lägger sig på max tryck som jag TROR"" packboxarna klarar. Enligt MC erxpress så blev dom förvånade över det höga tomg tryck PG Lundmarks xr hade när dom mätte den,, 2 bar på tomg påstår dom!!??. Jag ska mäta själv för att vara säker.
Hur bygger man om pumpen så den ger mer tidigt eller mer tryck överlag på bästa sätt? Duger det med kapad eller borttagen fjäder till kultryckventilen? När composites staken monteras i husaberg rekomenderas borttagning fjäder som styr trycket och det verkar funka bra (låter det som)
Min skotervässartråd kan man följa på http://forum.snowmobile.se/showthread.php?28859-TC-1000-tas-till-200/page9
Last edited: